Packet loss glasvezel


Reputatie 3

Hi.

Sinds 2 dagen ervaar ik packetloss in online games. Voornamelijk gebeurt dit bij Valorant en CSGO.
Zodra ik VPN aanzet en connect naar een server in Nederland is het packet loss probleem verholpen.

Iemand hier zelfde issue?

Thanks.

Edit: Inmiddels bevestiging gehad van 2 andere vrienden die ook T-Mobile glasvezel hebben. Zij ervaren ook packet loss. Het lijkt dus een routing probleem te zijn.


251 reacties

Reputatie 1

Dag @Brian ,

 

Ik heb niets gehoord over de poortmove vanochtend. Ik zou graag een reactie willen ontvangen op de logfiles die ik heb gestuurd - wat zeggen jullie technici hiervan? Kan de poortmove nog plaats vinden? Kun jij daar wat van zien in het ticket? Heb niet zo’n zin om weer in de wacht te gaan hangen...

Reputatie 1

@Brian net tussen 14:01 en 14:08 wel packetloss gehad (eigenlijk hele internet lag er uit). Weet jij of dit de poortmove was?

Reputatie 1

Ik hoop trouwens niet dat ik weer een week op een reactie mag gaan wachten… ik voel mij ernstig in de kou gelaten op deze manier. Krijg 0 communicatie, er werd aangegeven dat ik gisteren bericht zou krijgen van de poortmove, niets van dat alles gehoord. Erg spijtig.

Reputatie 1

@Brian @Sander is vandaag dan de dag dat ik iets te horen krijg van jullie? Problemen spelen nogsteeds.

Reputatie 1

Net telefonisch contact gehad met T-Mobile. Nieuw ticket aangemaakt om modem te vervangen, doorlooptijd is 9 (!!) dagen maarliefst. Klanten die geen connectiviteit hebben worden sneller geholpen, maar een klant die al een maand lang een issue heeft en telkens zelf pro-actief achter oplossingen en achter T-Mobile aan kan, wordt in de kou gezet met een doorlooptijd van 9 dagen. Dit is echt bizar en ben hier zeer ontstemd over. 

 

Kunnen jullie als laatste redmiddel nog iets doen? @Brian @Sander 

Anders vrees ik dat het gauw afgelopen is met T-Mobile. Wat een gedoe en een gekloot op deze manier.

Reputatie 7

Hi @ThijmenNL, geen zorgen, ik blijf het voor je in de gaten houden maar het weekend ging er inderdaad overheen. Vanochtend is inderdaad de portmove uitgevoerd, ik begrijp uit je laatste bericht dat dit niet geholpen heeft? We kunnen de modem vervangen als je wil maar dit hebben we op 19 mei al gedaan, wat maakt dat je denkt dat het alsnog de modem is? De exacte oorzaak is voor ons lastig te achterhalen omdat de drops al lijken te beginnen bij de modem. Dus het advies van onze technische dienst was een poortmove om de connectie vanuit de centrale in ieder geval uit te sluiten, of de modem (maar die is al vervangen) of inderdaad mogelijk de media convertor maar ik begrijp dat die ook gecontroleerd is door de monteur van Reggefiber.

De meest logische boosdoeners zouden we daarmee dan al gehad hebben. Wat gebeurt er wanneer je de trace rechtstreeks bekabeld vanaf de modem doet, dus zonder de router of andere apparaten aangesloten te hebben? 

Reputatie 1

Dag @Brian.

De grondslag waarvan ik denk dat het aan de router (Zyxell) ligt, is de SIGTERM in de logs die keer op keer zichtbaar zijn wanneer de verbinding weer wegvalt. Ik wil uitsluiten dat ik een faulty modem heb gekregen. Wat zeggen de techneuten van die logmeldingen die ik op pagina 5 heb gepost? Ik wil echt heel snel een oplossing hebben, want ik word hier een beetje troosteloos van.

EDIT: Je geeft aan dat vanochtend de poortmove is uitgevoerd, ik heb vanmiddag van je collega begrepen dat dit vrijdag al is gebeurd. Wat is het nou?

Reputatie 1

Hi @ThijmenNL, excuses voor de late reactie, ik heb het wel in de gaten gehouden en ik wilde nog even bericht van de netbeheerder afwachten voordat ik weer contact opnam (ik zag dat je al gebeld had). We zouden de modem kunnen wisselen maar dit heeft onze monteur recent al gedaan dus ik denk niet dat het daar aan ligt. We hebben de netbeheerder gevraagd om een poortmove te doen in de centrale en als het goed is heb je vanochtend bericht van ze ontvangen hierover. :slight_smile: Ik blijf een vinger aan de pols houden en ik heb contact met onze technische dienst hierover, wordt aan gewerkt dus!

 

@BramDEP Ik heb ook meteen even met jou meegekeken en jij zit op een andere techniek (WBA, waar Thijmen op OFD zit) dus het lijkt geen verband met elkaar te houden. Zou jij ook eens een traceroute willen doen zoals ik in mijn eerdere post uit heb gelegd? Dus via onderstaande manier, dan ga ik met het resultaat aan de slag:
 

Om te zorgen dat we het wel zo snel mogelijk kunnen tackelen willen we graag onderstaande informatie ontvangen:

  • Wanneer speelt het probleem (datum/tijdstippen)
  • Naar welke websites of servers speelt het probleem
  • Wat zijn de resultaten van een speedtest en naar welke server is die test gedaan
  • Wat zijn de resultaten van een MTR (Windows / Linux) naar de betreffende website of server.

We vragen in dit geval om een MTR ipv een normale trace route omdat een MTR een ping stuurt naar een specifieke hop in het pad. Dan kunnen we precies zien op welke hop het probleem zit of vanaf waar het fout gaat.

Ha @Brian,

Vooralsnog heb ik hier internet zonder haperingen. Mocht ik er weer last van hebben dan laat ik het weten.

Bedankt lig voor de moeite!

Mvg, Bram

Reputatie 1

Hoi @Brian - zojuist een random reboot van het modem en duurde erg lang voordat deze weer online was. Uiteraard tijdens een belangrijke meeting online...

Reputatie 1

Hi @Brian . Ik heb het heft in eigen hand genomen en heb er een andere router op aangesloten vannacht. Waar een gemiddelde nacht ongeveer 5-7 keer packet loss heeft (dus die SIGTERM) meldingen, heb ik er vannacht GEEN gehad. Dat is goed nieuws, het ligt dus waarschijnlijk niet aan de lijn maar aan de modem. Echter maakt 1 zwaluw geen zomer dus ga ik deze test vannacht nogmaals doen.

 

Dus, nogmaals mijn verzoek, stuur mij alstjeblieft een ander modem op, want deze lijkt in deze toch echt de culprit. Hopelijk kunnen we dit boek dan zo snel mogelijk sluiten, het speelt nu bijna een maand en dat lijkt mij lang genoeg.

Reputatie 7

Hi @ThijmenNL, that IS good news. Wat bizar als beide modem dan defect zouden zijn maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Is de verbinding stabiel gebleven? Laat het nog even weten dan stuur ik met spoed een nieuw modem naar je toe en ik kijk ook graag naar een tegemoetkoming voor het ongemak!

Reputatie 1

@Brian jazeker, stabiele verbinding en download/upload ook prima. Pingtijden zijn zelfs nog beter geworden. Ik hoor graag wanneer de modem met spoed deze kant op komt!

Reputatie 1

@Brian kan je er voor zorgen dat deze vandaag nog opgestuurd wordt? Zodat ik zo snel mogelijk van dit probleem af ben.

Reputatie 7

Hij komt naar je toe @ThijmenNL

Reputatie 1

Dank @Brian , heb je enige inschatting wanneer dat gaat gebeuren?

Reputatie 7

Hey @ThijmenNL,

Mijn collega Brian heeft netjes een prio-verzoek ingediend om je modem zo spoedig mogelijk om te ruilen. Zodra het modem ons magazijn heeft verlaten, ontvang je daar per e-mail een bevestiging van. Bedankt voor je geduld!

Reputatie 1

Dag @Piotr 

Dat is fantastisch, hopelijk wordt dit verzoek ook snel behandeld zodat ik weer met een gerust hart kan internetten!

Reputatie 1

Hoeveel spoed zit hier achter, @Piotr? Ik heb nog geen mailtje gezien en word knettergek van de problemen.

Reputatie 7

Hi @ThijmenNL, de modem is gisteren aangekomen in ons distributiecentrum dus ik verwacht dat je hem morgen in huis hebt!

Reputatie 1

Hoi @Brian, kan het kloppen dat ik nog geen verzendbevestiging heb ontvangen of wordt deze niet meer verstuurd?

Reputatie 1

Zojuist de verzendbevestiging, wat moet er met het oude modem gebeuren?

Reputatie 7
Badge +16

@ThijmenNL Het modem wordt vandaag tussen 11:30 en 14:00 bezorgd! Ook al kun je dit in de Track & Trace zelf zien, wil ik toch even een update geven! 😉

Wat betreft het oude modem: zou je deze aan ons willen retourneren? Hoe je dit doet, lees je hieronder:

Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We gaan stoppen met het versturen van een retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur van jou terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😁 Het pakket mag je vervolgens opsturen naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”
 

Ook is het fijn als je een kort briefje met je retournummer en klantgegevens erbij stopt. Geen retournummer ontvangen? Vergeet dan zeker niet om je klantgegevens toe te voegen in de retourdoos. Alvast bedankt!

Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij het antwoordnummer is de retourzending helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Reputatie 3

Hi!

Probleem is weer sinds vannacht 01:00 begonnen.

 

Reputatie 1

Hi!

Probleem is weer sinds vannacht 01:00 begonnen.

 


Ik heb inderdaad ook weer packetloss op de VOIP lijn van mijn werkgever.

Slechte zaak T-Mobile!!

Waarom komt dit probleem iedere keer terug?

Reputatie 3

Hi!

Probleem is weer sinds vannacht 01:00 begonnen.

 


Ik heb inderdaad ook weer packetloss op de VOIP lijn van mijn werkgever.

Slechte zaak T-Mobile!!

Waarom komt dit probleem iedere keer terug?

Ik ben hier een beetje klaar mee. Mijn contract met T-Mobile loopt over 2-3 maanden af en twijfel of ik moet verlengen of naar een andere provider moet gaan aangezien er zat glas aanbieders zijn… Ik wil niet weg bij T-Mobile maar ik ben bang dat dit probleem never verholpen gaat worden.

Reageer