Beantwoord

Philips Hue icm Huawei HG659

  • 1 March 2019
  • 4 reacties
  • 555 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik glasvezel internet met een Huawei modem.
Helaas vinden mijn Hue bridge en dit modem elkaar niet zo aardig..
De Hue heb ik op lan 1 en 2 geprobeerd, geen lampje aka geen dhcp adres.
Ik heb een andere bridge geprobeerd en een andere utp kabel, geen effect.
Upnp heb ik aangezet, reboots gedaan op zowel het modem als de bridge, geen effect.
Heeft iemand een oplossing? Mijn lampen blijven aan op dit moment, wordt lastig slapen zometeen 😉
icon

Beste antwoord door Brian 8 March 2019, 13:56

Bekijk origineel

4 reacties

Inmiddels heb ik 2 Hue bridges die niets meer doen, zelfs de powerled van de bridges gaat niet meer aan.
De nieuwe die ik had gekocht gaat retour naar de leverancier, zodra ik een nieuwe heb koppel ik die eerst aan een normaal netwerk op mijn werk.
Het kan niet zo zijn dat spontaan 2 bridges defect zijn gegaan, moet iets in het modem zijn die ze brickt.
Als dit zo is dan is dat niet zo mooi, apparatuur van een ISP die mijn prive materiaal brickt.
Update volgt zodra ik een nieuwe bridge heb.
Reputatie 7
Badge +3
Welkom @Sander1985

Er zijn al een aantal topics geweest op dit forum over hetzelfde probleem.
Als je bovenaan de pagina zoekt naar "philips Hue" krijg je een aantal hits te zien op dit forum.
Welkom @Sander1985

Er zijn al een aantal topics geweest op dit forum over hetzelfde probleem.
Als je bovenaan de pagina zoekt naar "philips Hue" krijg je een aantal hits te zien op dit forum.


Dat had ik als eerste gedaan uiteraard. Defecte bridge en verkeerde lan poorten waren toen de problemen.
Vandaar dat ik beide open lan poorten had geprobeerd en een nieuwe bridge had gekocht.
Helaas had beide geen effect.
Via Google kwam ik op een aantal threads uit op o.a. Reddit die dezelfde problemen hadden, ook die oplossingen heb ik geprobeerd zonder resultaat. Eerst even de nieuwe bridge afwachten, die werkend krijgen op een ander netwerk, ip range aanpassen naar mijn eigen range en dan zien wat er gebeurd.
Reputatie 7
Hi @Sander1985, dat de Hue Brdige gebrickt wordt lijkt mij sterk maar inderdaad wel opmerkelijk dat het ze het allebei spontaan niet meer doen. Ik heb even zitten spitten en ik kwam deze thread tegen over Ikea Tradfri lampen met DHCP issues. De oplossing was hier om een DHCP server buiten de modem op te zetten, hiermee werkte het wel.

Reageer