Beantwoord

Philips SMART TV maakt geen verbinding met internet

  • 12 oktober 2020
  • 12 reacties
  • 145 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Philips SMART TV (model 58PUS6203/12) en deze maakt geen verbinding met internet via mijn T-mobile modem. Hij maakt wel verbinding met de modem zelf. De TV heeft 1.5 jaar prima verbinding gehad met internet en pas sinds 2 weken heeft hij dit probleem.

Ik heb alle controles van Philips al uitgevoerd (uit/aan zetten TV en modem, resetten TV, internet via kabel ipv wifi, geheugen tv wissen en instellingen controleren). Mijn andere apparaten krijgen wel gewoon internet via de wifi, alleen de TV dus niet.

Ik kan alleen nog bedenken dat het aan bepaalde instellingen van de modem ligt of aan de tv zelf. Om de modem uit te sluiten is mijn vraag of het misschien aan de firewall instellingen van de modem kan liggen en of ik hier iets aan kan doen?

Alvast bedankt voor enige hulp,

Arné

 

icon

Beste antwoord door TAVL 12 oktober 2020, 20:01

Je zou jouw modem nog een zet kunnen geven. In eerste instantie een herstart en als dat niet helpt een fabrieksreset. Kan zijn dat dit helpt en de verbinding met de TV hierdoor kan herstellen. Haalt het modem - als het goed is - ook gelijk de laatste updates binnen.

 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Arné Heijkoop 

Als de tv 1,5 jaar prima werkte en sinds 2 weken dit probleem heeft dan is het moeilijk om te zeggen dat het aan de modem ligt. Heb je sinds 2 weken geleden misschien iets veranderd?

Nee ik niets verandert aan de modem. Ik was een week weg en daarna ontstond het probleem. Mijn vermoeden gaat ook uit naar de tv

Reputatie 7
Badge +5

Ik zie update van de firmware volgens mij niet staan. Heb je dit al bij jouw TV geprobeerd? :)

Helaas. Ook al gecontroleerd. Momenteel heeft heeft ie de meest up to date versie (heb het op de website van philips gecontroleerd).

Ik heb ingelogd op de modem en zag dat je de firewall alleen op hoog of laag kan zetten. Zou dat nog iets uit kunnen maken, anders denk ik dat het aan de netwerkkaart van de tv ligt.

Reputatie 7
Badge +5

Je zou jouw modem nog een zet kunnen geven. In eerste instantie een herstart en als dat niet helpt een fabrieksreset. Kan zijn dat dit helpt en de verbinding met de TV hierdoor kan herstellen. Haalt het modem - als het goed is - ook gelijk de laatste updates binnen.

 

Ga ik proberen @TAVL . Dank voor de tip

Reputatie 7
Badge +5

Graag gedaan. Ik vermoed een poortje dat dicht staat of een protocol dat gewoonweg even niet lekker communiceert. Dan kan dit helpen. Laat je weten of het gelukt is? Anders gaan we gewoon verder met het zoeken naar oplossingen.

Is prima @TAVL . Ik ben pas komend weekend thuis ivm werk, maar ik zal doorgeven of het gelukt is.

Reputatie 7
Badge +5

Top. Werkze en goede reis naar huis.

Reputatie 5
Badge +2

Naar we begrijpen maakt de TV wel verbinding met de modem en krijgt dus een IP adres, zowel via de Wifi als met een UTP kabel.

Welke DNS server staat er op de netwerk instel pagina's van de TV. Daarmee kun je wat experimenteren door daar 1.1.1.1 of 8.8.8.8 in te vullen.

Wifi of UTP aansluiting zijn meestal aparte netwerkkaartjes/chips dus als de TV niet verbind kan het beste eerst naar een probleem in de TV gezocht moeten worden.

Als 2e stap kun je genoemde DNS servers ook invoeren in de modem en bij de tv de DNS server weer op de modem. (192.168.1.1??) in te stellen.

Indien er niet teveel specifiek ingesteld is op de modem (Zyxel, Huawei of Draytek?) kan daarna de fabrieksreset gedaan worden.

 

@TAVL het is gelukt. Ik heb de modem terug naar fabrieksinstellingen gezet en nu komt de TV weer in de verbinding. Heel erg bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +5

Goed te lezen! Fijn weekend

Reageer