Beantwoord

Plaats van het modem

  • 24 May 2019
  • 1 reactie
  • 394 Bekeken

Ik denk er aan om over te stappen naar Thuis. Mijn huidige situatie is een glasvezel aansluiting in de meterkast met een utp naar de woonkamer alwaar een KPN modem\router staat. Nu wil ik eigenlijk het Thuis modem op de eerste verdieping hebben (ivm een beter wifi signaal op de 2de verdieping) en op de plaats van het KPN modem een switch neer zetten.
Vraag 1: mag ik zelf bepalen waar ik het modem laat plaatsen door de monteur?
Vraag 2: er zal een kabel van de woonkamer naar de 1ste verdieping moeten. Er is al een gat voor, alleen niet groot genoeg voor de utp stekker, die zal de monteur er na het trekken van de kabel er dus op moeten zetten. Zijn dit werkzaamheden die er bij horen of zal hier een extra bedrag voor gerekend worden?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 24 May 2019, 23:59

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @iceman71,

Het modem hoort binnen 1,5 meter van het aansluit punt. wil je hem ergens anders hebben kan je dat natuurlijk overleggen met de monteur. Omdat jij het modem op een andere plaats wil hebben dan standaard is dan zijn dit extra werkzaamheden je betaald dan de tijd + materiaal. omdat je dan ook internet beneden wil hebben moet er ook weer een kabel naar beneden voor de switch. hier moet je ook even rekening mee houden. als het lukt mag je natuurlijk ook zelf de werkzaamheden uitvoeren.

Reageer