Beantwoord

Playstation 4 op T-Mobile netwerk

  • 10 October 2019
  • 2 reacties
  • 808 Bekeken

Het onderwerp doet waarschijnlijk al het één en ander vermoeden, maar ik krijg mijn Playstation 4 niet aangesloten op mijn WiFi netwerk (Hij geeft aan dat het signaal te zwak is). Dit vind ik apart, want ik woon in een kleine studio, waarbij de PS4 hoogstens 5 meter van de router afstaat. Alle andere apparatuur verbindt wel makkelijk met het WiFi-netwerk.

Nu heb ik twee vragen:
  1. Zijn er misschien instellingen die ik moet aanpassen om de verbinding wel tot stand laten te komen?
  2. De loze leiding die vlakbij de PS4 is wordt al gebruikt voor het TV-kastje van T-Mobile, is er een mogelijkheid om met desbetreffende kabel zowel het TV-Kastje als de PS4 van internet te voorzien?

Ik hoor het graag en alvast bedankt 🙂
icon

Beste antwoord door Brian 14 October 2019, 17:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hallo @jeroengerssen

Het kan bijvoorbeeld zijn dat er ergens bij de buren een nieuwe router is geïnstalleerd die op of vlak bij 'jouw' kanaal zit. Je zou eens met een programma als inSSIDer (personal) kunnen kijken of er andere signalen op jouw kanaal zitten en dan in je modem een ander rustiger kanaal kiezen via My T-mobile thuis.
Reputatie 7

Hi@jeroengerssen, ik denk graag met je mee! Als eerste, waar heb je de Playstation staan? Staat deze in een kast/tv-meubel en staan er toevallig andere apparaten omheen zoals een losse versterker? Dit kan het signaal storen dus het kan helpen om de Playstation dan wat te verplaatsen. Probeer ook eens een speedtest met je telefoon in de buurt van de Playstation om te kijken hoe de Wifi ontvangst op dat punt is, zo kan je controleren of het het Wifi signaal zelf is of de ontvangst van de Playstation. 

Voor het bedraad aansluiten kan je een switch gebruiken, zo kan je het signaal scheiden voor de TV Box en de Playstation. Dit werkt alleen bij ons nieuwe Zyxel modem, bij de andere modems (Huawei en Draytek) is dit niet mogelijk. Voor de Zyxel kan je het beste een simpele unmanaged switch gebruiken (behalve de TP-Link TL-SG105, die werkt niet goed samen met ons modem), deze zijn te koop voor ongeveer € 10,- tot 15,-. Je kan de switch dan aansluiten op de wandcontactdoos waar je nu de TV Box op aangesloten hebt en je sluit de TV Box en Playstation dan weer aan op de switch. Laat zeker weten of het gelukt is! :wink:

Reageer