Beantwoord

Playstation Network not reachable through T-Mobile Thuis - { "reason" : "", "status" : "406" }

  • 31 August 2020
  • 8 reacties
  • 742 Bekeken

Aloha

ik kan sinds een paar dagen niet meer verbinding maken met Playstation network via T-Mobile thuis netwerk, allebei met de LAN kabel of via Wifi niet. 

Ik heb verbinding met het Internet en kan thuis werken en alles werkt behalve playstation netwerk (dus geen online games, geen games kopen, etc..)

 

Ik heb 31 augustus 21:00 uur de storingslijn gebeld > die hebben de lijn gecheckt - alles lijkt prima. 

Test: 

De Playstation geeft de volgende fout: 37505-4 

de mobiele app geeft fout: c-80032715

Als ik met de browser op de PC probeer in te loggen bij Playstation krijg ik deze fout:

{ "reason" : "", "status" : "406" }

URL is: https://ca.account.sony.com/api/authz/v3/oauth/authorize?client_id=fe1fdxxxxx-xxxxx-xxxxc-b793-e648fba25e86&redirect_uri=https://secure.eu.playstation.com/psnauth/PSNOAUTHResponse/pdc/&service_entity=urn:service-entity:psn&response_type=code&scope=psn:s2s%20user:account.communication.get%20user:account.onlineId.get%20id_token:psn.basic_claims%20id_token:birthdate%20id_token:is_child%20openid&ui=pr&service_logo=ps&request_locale=en_GB

 

Als ik mijn PC en de PS4 via mijn mobiel (4G/portable hotspot) laat verbinden werkt alles prima. 

Dus.. het is een T-Mobile Thuis issue, via een andere netwerk werkt het wel.

 

ik zie in de link oauth.. dus even de 2-factor authenticatie voor de gein uitgezet maar dat was het ook niet. 

 

thanks voor any hints/help!

groeten!

 

Andreas

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 21 September 2020, 13:03

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AndreasR 

Als ik bovenstaande link open krijg ik de volgende melding zowel op T-Mobile 4G en T-Mobile thuis.

{"error":"invalid_request","error_code":4099,"error_description":"Parameter 'client_id' is malformed"}

Hallo @AndreasR 

Als ik bovenstaande link open krijg ik de volgende melding zowel op T-Mobile 4G en T-Mobile thuis.

{"error":"invalid_request","error_code":4099,"error_description":"Parameter 'client_id' is malformed"}


:) dat is ook goed zo want deze is alleen voor mij en ik heb de persoonlijke info weggecensueerd :)

maar dat is waar de browser heen wil verbinden als ik naar

https://my.playstation.com/ of https://store.playstation.com wil gaan
en inloggen met mijn username/pass

de foutmelding is inmiddels ook iets anders:

“ Unable to Find This Page - It may be unavailable or the address may be incorrect. Select [Home] to continue browsing PlayStation™Store. “

door mijn mobiel heen (4G accesspoint) werkt het wel. (op de PC en op de Playstation)

 

Met een kabel aangesloten werkt het trouwens ook niet, de minheer gisteren van tech support vroeg dat constant. Werkt niet met wifi en niet met kabel. ligt an T-mobile thuis want via 4G accesspoint wekt het wel.

 

ik heb de info even bijgewerkt dat dat (hoop ik) duidelijker is.

thanks en sorry als dat niet zo was.

 

Andreas

Reputatie 7
Badge +15

Had niet in de gaten dat de link niet correct is omdat het een hyperlink is 😅

hoi! situatie is onveranderd.

via de kabel of de WiFi krijg ik “An error has occurred / WS-37400-4” of op de App (iPhone en Android, maakt niet uit)

{ "reason" : "", "status" : "406" }

via de hotspot / 4G access point (4G) werkt het gewoon. ook downloaden van games (wat eigenlijk mijn probleem is)

hebben jullie mij geblokkeerd ofzo? als ja.. wat kan ik doen?

 

thanks

 

Andreas

ge-wel-dig verhaal weer.

 

T-Mobile sturen mijn naar Sony

“omdat het maar een apparaat is die dat probleem heeft is het niet ons probleem”

 

En Sony stuurt mij naar T-Mobile

“het werkt voor alle andere klanten en je kunt via een ander netwerk wel inloggen dus het is een probleem van je ISP”

 

Maar ik heb een workaround:

Ik kan inloggen terwijl ik door mijn 4G accesspoint online ga, daarna kan ik van wifi naar kabel switchen en de games door de internet lijn downloaden. (en dus niet 250GB data via 4G) :]

Niet perfect maar ten minste heb ik mijn games terug. Maar nog steeds geen oplossing.

 

Nogmaals:

  • werkt niet op de PS4
  • werkt niet op de browser/mijn PC
  • werkt niet op de App

dat zijn 3 apparaten.

Alle drie werken als ik niet het T-Mobile thuis netwerk gebruik, hoe is dat geen T-Mobile probleem?

  • modem reset
  • fabrieksinstellingen geladen
  • wifi en kabel getest
  • port forward als op de sony website aangegeven getest

 

kan ik misschien van T-Mobile een ander IP adres krijgen? is dat mogelijk?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AndreasR,

Bedankt voor de uitgebreide informatie en excuus voor alle verwarring tot nu toe! Wij hebben al een aantal soortgelijke meldingen ontvangen, en daarom heb ik sterk een vermoeden dat dit een DNS probleem is. In het volgende topic kan je een workaround vinden (hoe je gebruik kan maken van een extern DNS), én houden wij je op de hoogte van updates omtrent het probleem: website niet bereikbaar, via VPN wel. Ik hoor het graag als het toch niet aan de DNS blijkt te liggen, en dan ga ik zeker een andere oplossing voor je zoeken. Voor nu werken wij er hard aan en ik hoop dat we het snel weten op te lossen!

Hoi @AndreasR,

Bedankt voor de uitgebreide informatie en excuus voor alle verwarring tot nu toe! Wij hebben al een aantal soortgelijke meldingen ontvangen, en daarom heb ik sterk een vermoeden dat dit een DNS probleem is. In het volgende topic kan je een workaround vinden (hoe je gebruik kan maken van een extern DNS), én houden wij je op de hoogte van updates omtrent het probleem: website niet bereikbaar, via VPN wel. Ik hoor het graag als het toch niet aan de DNS blijkt te liggen, en dan ga ik zeker een andere oplossing voor je zoeken. Voor nu werken wij er hard aan en ik hoop dat we het snel weten op te lossen!


ohai

ik heb deze bericht naar T-Mobile maar ook naar Sony support gestuurd en nu werkt het.

 

Denk niet dat het aan DNS ligt, dat heb ik al getest.

ook heeft die poster in de andere thread ten minste een duidelijke foutmelding - DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN - dat is vrij duidelijk (domain bestaat niet)

bij mij heb ik gewoon niets. alleen als ik via de browser op mijn PC de site probeer te bereiken klijk ik die

{ "reason" : "", "status" : "406" } foutcode. en die komt van nginx. Dus lijkt echt aan Sony te liggen / blacklist voor mijn IP ofzo.. (406 is unacceptable.. nou dat wist ik al maar volgens mij gaat dit over iets anders) ;)

(Ik heb het met de T-Mobile resolver via dhcp getest, maar ook advanced/handmatig 8.8.8.8 en 1.1.1.1 geprobeert, zelfe resultaat.)

 

EDIT: sinds gisteren werkt het gewoon weer. Zonder uitleg of reden. Maar het werkt weer :)

 

ik hoop dat ik nog een antwoord van Sony/Playstation krijg.. ook zou ik snappen dat zij sinds ergisteren doodgebeld worden met vragen over de PS5 :)

als ik iets krijg plaats ik het hier.

Iig bedankt voor je reactie.

UPDATE - Per October 2020 werkt alles weer. Ik heb helaas geen idee waarom en ook van Sony geen reactie gehad. 

 

Maar ok. Mijn probleem is verholpen :)

 

groetjes

 

 

Reageer