Beantwoord

Plex Server

  • 29 April 2019
  • 6 reacties
  • 810 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Plex Media server op mijn computer, maar kan op deze geen Remote Access krijgen, ik heb in de Draytek router de poort voor Plex geopened en als ik dan weer Remote Access test, werkt deze even maar gaat dan weer naar "Not Available".

De Plex server geeft aan dat ik waarschijnlijk met een dubbele NAT te maken heb en dat ik de IP van mijn router moet bekijken en deze vergelijken met de IP die ik krijg op http://whatismyip.host en dat als deze verschillend waren, dat ik dan inderdaad een dubbele NAT situatie heb. Maar na het vergelijken van de I adressen, zijn deze gewoon gelijk, dus weet ik niet zo zeer meer wat ik moet doen.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 30 April 2019, 15:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @0NightHawk0

Een uitgebreid YT filmpje heb je neem ik aan al doorgenomen

Wat ik zo een beetje lees heb je met een plexservber binnen je netwerk 2 opties om RA te laten werken;

  1. UPnP
  2. Port forwarding
UPnP je aanzetten onder Applications ) UPnP



Ref: Troubleshooting plex

Let er op dat je niet 2 dingen doet, dus port forwarding EN port open, je doet maar 1 keer een keuze .. het is port forwarding OF port open.

Heb hier een quote gevonden uit dit topic

I was having the same problem. Did port forward to port 46222, open port check was successful. Brief green about 2 seconds then it went to red. Tried port forward to port 32400, open port check was successful. Brief green about 2 seconds then it went to red. Then I tried port forward to port 49999, open port check was successful. This time it stayed green. Did not go to red. It seems some ports can work better than others.
Hallo @Pieter_B, bedankt voor de reactie.

Het heeft helaas weinig geholpen. UPnP staat netjes aan maar deze helpt niet echt, en ik gebruik alleen port forwarding, oftewel redirection als volgens de Draytek. Ook al heb ik alles zoals het hoort, op canyouseeme.org staat geen van de poorten die ik gebruik open.

Ook heb ik static IP geprobeerd maar daar kwam ik weer met het volgende achter, mijn PC is 192.168.0.103 maar Draytek zegt dat deze niet in zijn IP range staat, die wilt dus dat die 0 een 1 is. Ook al is deze PC direkt verbonden vie de Draytek router/modem (Via Lan4 geloof ik, mijn 2de router zit gewoon op Lan1) dus daar word ik ook niet zozeer wijzer van.

Alsnog bedankt voor de reactie.
Reputatie 6
@0NightHawk0 LAN3 en LAN4 poort van de Draytek zijn exclusief voor TV na T-mobile, dat is geen internet.
En als je nog een andere extra router op de Draytek LAN1 of LAN2 poort hebt aangesloten waaraan dan weer die plexserver PC hangt, dan werkt het inderdaad niet. Je moet dan ook in de 2de router een portforward aanmaken en in de Draytek ook, of DMZ instellen voor de 2de router.

Maak eerst duidelijk, ook voor jezelf, hoe je zaken hebt aangesloten.
@tmoesel

Ah, bedankt, ik had dus wel mijn internet voor zowel de hoofd PC en tweede router op Lan1 and Lan2 (Niet Lan4 zoals ik dacht). Maar ikkwam er wel achter dat ik de twee kabels omgeswitched had, dus zat ik inderdaad onbewust op mijn tweede router.

Kabels omgeswitched, alles werkt nu zoals het hoort. Bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +3
@0NightHawk0

Wat veel mensen vaak niet doen, maar wat ik adviseer, plak op elk uiteinde van je UTP kabel een label.
Hierdoor weet je in 1 oogopslag welke UTP waar naartoe gaat of waar die voor nodig is.

Maar goed, het werkt, daar gaat het om.
Reputatie 6
Of niet allemaal grijze kabels, maar zoveel mogelijk kleuren van de regenboog.

Reageer