Beantwoord

Plotseling geen internet thuis

  • 29 December 2020
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Hi, vanaf vanochtend heb ik plotseling geen internetverbinding meer thuis. Het lampje van het wereldbolletje is plotseling uitgegaan (Zyxel modem). Er lijkt ook geen data meer binnen te komen, want het tweede lampje brandt ook niet meer. Ik heb zelf niets veranderd en de reset heeft helaas geen verschil gemaakt. Ook heb ik de wandcontactdoos opnieuw met verschillende andere combinaties kleuren geprobeerd, maar dat bood geen soelaas. Ik woon in regio Rotterdam en ik vraag me af of er meerdere mensen zijn die hier last van hebben. Ook hoop ik dat iemand mij verder kan helpen. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 December 2020, 07:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @TesToes

 

Ik denk graag met je mee! Zou je deze stappen willen volgen: stappenplan geen internet. In de meeste gevallen ben je daarmee direct weer online!

Hoi @Sander, bedankt voor de reactie! Ik heb de stappen doorlopen maar dit heeft het probleem helaas niet opgelost. Nog steeds geen data en/of verbinding. Heb je mogelijk een andere oplossing? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TesToes 

Je hebt een DSL lijn met een telefoon wcd als aansluitpunt?

Zorg dat er geen andere kabel is aangesloten of een doorlussing bijvoorbeeld dus alleen 2 draden die aangesloten zijn.

En is dat het enige aansluitpunt in huis of is er nog een andere ISRA in de meterkast bijvoorbeeld?

Hoi Waqqas, bedankt voor je reactie. Je hebt mij eerder goed geholpen in september. Hij heeft het dus 3 maanden goed gedaan met de volgende opstelling. Andere combinaties hebben het nooit gedaan, zoals rood blauw of wit doorzichtig of zwart doorzichtig. Wat zou de reden kunnen zijn dat er uit het niets geen verbinding of data is. 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@TesToes

Wit en doorzichtig is de 2de aderpaar en zwart en doorzichtig de eerste, de andere draden heb je niet nodig.

1 van deze combinaties zou moeten werken dus de huidige zwart wit niet.

Mocht het dan nog niet werken dan ligt het probleem ergens anders volgens mij.

Reageer