Beantwoord

Poort openzetten in T-Mobile modem. HG659. Waar kan ik een poort open zetten udp?

  • 6 November 2018
  • 3 reacties
  • 2078 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
hoe kan ik in mijn t-mobile modem hg659 een poort udp open zetten voor een applicatie. ik kan het nergens vinden.
icon

Beste antwoord door OpaGod 7 November 2018, 00:06

Bekijk origineel

3 reacties

Om een poort open te zetten in de HG659 log je eerst in op het modem.
Klik op tabblad Internet.
Klik nu op "Forwarding" aan de linkerkant.
Rechts verschijnt nu "Port Mapping" met daaronder "New Port Mapping", klik hierop.
Nu zie je een schermpje met wat instellingen. In dit schermpje staat ook "Add port mapping application" in het rood. Klik op dit zinnetje en er word een pop-up geopend. In deze pop-up kan je de vooringestelde keuzes aflopen om te kijken of jouw poort/protocol erbij zit.
Is dit niet zo dan heb je onderaan deze pagina een andere optie "Add port application" die wel toestaat om een UDP of TCP protocol in te stellen met de bijbehorende poort naar eigen keuze.

Ik heb ook de volgende info nog gevonden :
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-huawei-hg659-283957
Bijna hetzelfde als mijn antwoord maar iets uitgebreider en misschien iets makkelijker te volgen omdat er ook plaatjes bij staan en het in het Nederlands is beschreven.

Veel succes met het instellen van de juiste poort en protocol.
Om een poort open te zetten in de HG659 log je eerst in op het modem.
Klik op tabblad Internet.
Klik nu op "Forwarding" aan de linkerkant.
Rechts verschijnt nu "Port Mapping" met daaronder "New Port Mapping", klik hierop.
Nu zie je een schermpje met wat instellingen. In dit schermpje staat ook "Add port mapping application" in het rood. Klik op dit zinnetje en er word een pop-up geopend. In deze pop-up kan je de vooringestelde keuzes aflopen om te kijken of jouw poort/protocol erbij zit.
Is dit niet zo dan heb je onderaan deze pagina een andere optie "Add port application" die wel toestaat om een UDP of TCP protocol in te stellen met de bijbehorende poort naar eigen keuze.

Ik heb ook de volgende info nog gevonden :https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-huawei-hg659-283957Bijna hetzelfde als mijn antwoord maar iets uitgebreider en misschien iets makkelijker te volgen omdat er ook plaatjes bij staan en het in het Nederlands is beschreven.

Veel succes met het instellen van de juiste poort en protocol.



Ik had dat al gedaan na het lezen van het forum. Helaas mocht het niet baten. ik krijg geen doorgang.
denk dat ik maar weer terug moet naar mn oude provider daar kon het wel mee.
bedankt voor uw reactie!
Reputatie 7
Hi Fredmei, waar loop je precies op vast? Krijg je een bepaalde melding te zien of lukt de verbinding simpelweg niet? Als je je instellingen hier post dan kijken we graag met je mee!

Reageer