Beantwoord

Port forwarding Draytek Vigor 2132 Meervoudige poorten

  • 19 October 2018
  • 13 reacties
  • 1673 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
Goede avond,
Al een lange tijd naar volle tevredenheid aangesloten op T-mobile thuis. Zelfs nog nooit de modem hoeven resetten. Nu ben ik IT-er van beroep en heb daardoor redelijk wat servers aangesloten op de Draytek.
Nu moet ik voor een project poort 20000 t/m 20144.



Wanneer ik bovenstaande invul (ik heb nog niet op enable gedrukt inderdaad), wordt de private IP uitgebreid naar 14 t/m 158. Dat is niet helemaal de bedoeling, hij moet gewoon naar 14.
Als ik de rule enable, werkt deze niet.

Kan iemand vertellen welke instelling ik nodig heb om meerdere poorten te forwarden. Heb al heel wat routers ingesteld, maar deze begrijp ik niet helemaal 🙂
icon

Beste antwoord door thegrouch 22 October 2018, 11:39

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hoi @Raice

Welkom! Goede vraag. Ik moet bekennen dat ik tot nu toe alleen vragen heb gezien over een enkele port die geforward moest worden. Jij wilt er meteen 145 in één klap instellen! Het lijkt mij eigenlijk wel mogelijk, maar heb er zelf geen ervaring mee. Het topic waar ik steevast naar kijk bij portforwards op de Draytek is deze: Portforward op de Draytek. Het gaat om het instellen van één port, maar het is wel aardig uitgebreid qua randinformatie. Wellicht dat jou net iets opvalt wat bruikbaar is.

Helpt dat niet? Dan hoop ik dat er een technische onderlegd Community-lid de gouden tip heeft! 🙂
Reputatie 1
@Sander ook hier bedankt voor je antwoord. Helaas heb ik 21 werkende single port forwardings in de router opgenomen die perfect werken. Alleen de range krijg ik er niet in.
Reputatie 7
Badge +3
@Raice Ik heb zelf geen Draytek maar heb je hier iets aan? https://forums.whirlpool.net.au/archive/2406989

Iemand met hetzelfde probleem, er staat een oplossing maar geen reactie of het ook echt werkt.
Reputatie 1
@Folkert bedankt voor je reactie en het meezoeken.

Helaas was ik zelf ook al op zoek geweest en in de standaard draytek lijkt het allemaal goed te werken. Het ziet er naar uit dat de custom firmware van T-mobile hier iets mee te maken heeft.

De manier die jij gelinkt hebt zou inderdaad de manier moeten zijn om het in te stellen.

De uitleg van DrayTek zelf:
https://www.draytek.nl/files/Port%20Redirection_1.1.pdf
Geeft helaas ook niet het gewenste resultaat omdat de velden anders zijn.
Reputatie 7
Badge +3
@Raice @Sander Wat jammer dat T-Mobile nog geen Bridge mode toestaat.
Reputatie 1
@Folkert shit nu heb ik verkeerd geklikt en dit als antwoord gemarkeerd... 😞. Kan het zo te zien niet meer ongedaan maken.
DMZ is vergelijkbaar. Zou vanwege de router slag iets trager zijn, maar vind het zelf niet merkbaar. Gebruik om de forwaring te kunnen doen momenteel DMZ naar firewall.
Reputatie 7
Badge +3
Moderators kunnen het ongedaan maken...

Via DMZ is ook een optie. Algemeen is Bridge mode toch het fijnst, kun je tenminste zelf een router kiezen die op de beste plaats staat, met de beste Wifi en de beste firmware. Ik zit bij een kleine lokale kabelmaatschappij en mijn Cisco EPC3940 kabel modem (met firmware uit 2014 🤔, end of life en end of support ) staat ook in Bridge mode.
Reputatie 1
haha, dit gaat een beetje OT. Ik heb het in de tijd van Vodafone voor elkaar gekregen de hele Draytek er tussenweg te halen en mijn HP managed switch er voor te gebruiken. Alleen sinds t-mobile nog geen tijd gehad om datzelfde opnieuw te doen. Dan heb je helemaal geen DMZ of bridged nodig. Gescheiden VLAN met een PFSense of andere firewall die de 2 VLAN's met elkaar verbind.
Reputatie 1
Als je een port-range wil gebruiken, dan moet je een andere optie in het hoofdmenu kiezen.
Je hebt nu NAT | Port redirection gekozen en je moet NAT | Open ports kiezen.
Daar kun je een port-range naar 1 private IP sturen.

(zoals ook in de link van @Folkert staat)
Reputatie 7
Badge +3
@thegrouch Heb je dat zelf getest bij de T-Mobile Draytek? Want die heeft customized firmware met minder opties. Ik ben zelf geen TM Thuis klant dus kan het niet testen.
Reputatie 1
Ik heb op die manier 2 ranges ingesteld
Hier een screenshot van 1 van die 2 ranges

Reputatie 1
@thegrouch je had helemaal gelijk! Wat ontzettend onozel van mij, heb er overheen gelezen.

Toch blijft die Port redirection rule een beetje een gekke instelling. Hartelijk dank ik ben geholpen!
Reputatie 7
@Raice en @thegrouch

Applaus! Wat een vondst van thegrouch! Ik ben in erg bij dat de mogelijkheid in onze firmware bestaat en dit ook de oplossing blijkt voor jou, Raice. Ik zal dit topic onthouden voor andere klanten die een range willen instellen. Superhandig voor ál onze klanten dus.

Voor Raice, mocht je weer eigen hardware willen gebruiken, een lid van de Community heeft hier een bijzonder handig topic over geschreven: Draytek vervangen.

Reageer