Beantwoord

Port forwarding Draytek Vigor 2132 Meervoudige poorten

  • 19 October 2018
  • 13 reacties
  • 1673 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
Goede avond,
Al een lange tijd naar volle tevredenheid aangesloten op T-mobile thuis. Zelfs nog nooit de modem hoeven resetten. Nu ben ik IT-er van beroep en heb daardoor redelijk wat servers aangesloten op de Draytek.
Nu moet ik voor een project poort 20000 t/m 20144.



Wanneer ik bovenstaande invul (ik heb nog niet op enable gedrukt inderdaad), wordt de private IP uitgebreid naar 14 t/m 158. Dat is niet helemaal de bedoeling, hij moet gewoon naar 14.
Als ik de rule enable, werkt deze niet.

Kan iemand vertellen welke instelling ik nodig heb om meerdere poorten te forwarden. Heb al heel wat routers ingesteld, maar deze begrijp ik niet helemaal 🙂
icon

Beste antwoord door thegrouch 22 October 2018, 11:39

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hoi @Raice

Welkom! Goede vraag. Ik moet bekennen dat ik tot nu toe alleen vragen heb gezien over een enkele port die geforward moest worden. Jij wilt er meteen 145 in één klap instellen! Het lijkt mij eigenlijk wel mogelijk, maar heb er zelf geen ervaring mee. Het topic waar ik steevast naar kijk bij portforwards op de Draytek is deze: Portforward op de Draytek. Het gaat om het instellen van één port, maar het is wel aardig uitgebreid qua randinformatie. Wellicht dat jou net iets opvalt wat bruikbaar is.

Helpt dat niet? Dan hoop ik dat er een technische onderlegd Community-lid de gouden tip heeft! 🙂
Reputatie 1
@Sander ook hier bedankt voor je antwoord. Helaas heb ik 21 werkende single port forwardings in de router opgenomen die perfect werken. Alleen de range krijg ik er niet in.
Reputatie 7
Badge +3
@Raice Ik heb zelf geen Draytek maar heb je hier iets aan? https://forums.whirlpool.net.au/archive/2406989

Iemand met hetzelfde probleem, er staat een oplossing maar geen reactie of het ook echt werkt.
Reputatie 1