Beantwoord

Port forwarding Huawei

  • 26 April 2019
  • 10 reacties
  • 1248 Bekeken

Reputatie 2
Goede avond allemaal.
Ik weet dat jullie nu weer lezen "ja hoor daar is er weer 1"
Maar ik heb een radio station.
Voor deze radio moet ik de onderstaande poorten open hebben

3306
1221
8050-8051
80
21

Nu heb ik ook een ip camera.
die zit op poort 8081 deze heb ik wel open.
Maar de andere naar de 2 pc willen voor geen mogelijkheid open.
Terwijl via The open port checker de poorten wel open zijn.

terwijl ik via een ander provider alles super liep experiabox v10

Ik hoor graag van jullie, ben ten einde raad

met vriendelijke groeten R. Vermeer
icon

Beste antwoord door Pieter_B 29 April 2019, 10:27

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Je geeft een beetje weinig informatie.
Welke router?
Port forwards naar twee verschillende apparaten is toch geen probleem?
En anders gebruik je een eigen router.
Reputatie 2
Je geeft een beetje weinig informatie.
Welke router?
Port forwards naar twee verschillende apparaten is toch geen probleem?
En anders gebruik je een eigen router.

Ow geen probleem hoor.

Router 1 Huawei van t-mobile.
2 PC

Poorten
3306 --> PC 1
1221 --> PC 1
5466 --> PC 2
8050-8051 --> PC 1
80 -->PC 1-2

sommige poorten gaan niet open.
Doe ik poort check is open Sommige.
Ga ik in het netwerk dezelfde adres ingeven als buiten mijn netwerk om.
Dan gaan ze open.
Zit ik op wifi en doe dezelfde adres in typen dan gebeurd er niks.
Via de oude telfort nooit geen problemen gehad.
Ik hoor het wel
Reputatie 4
Je test dit vanaf je eigen netwerk?
Ondersteunt deze Huawei wel local loopback?
Zie dat probleem in een groot draadje hier op het forum over port forwarding wel vaker voorkomen.
Reputatie 6
Zit ik op wifi en doe dezelfde adres in typen dan gebeurd er niks.
Dit is een bekend euvel van de Huawei van TMT (kan geen NAT loopback). Via wifi en het externe publieke adres benaderen kan niet, je moet dan gewoon het interne adres gebruiken.
Reputatie 7
Badge +3
@Satje01

80 -->PC 1-2


80 betekent een webserver, je kan maar naar 1 PC een NAT opzetten. Dus de webserver poort 80 (standaard) draait op PC 1 of op PC 2.
Oplossing is om de webservers elk op zijn eigen poort te laten draaien en daar dan een NAT voor op te zetten.
poort 80 moet je zien als een deurbel .. die gaat meestal maar naar 1 bel ... maar als hij naar 2 moet gaan ze allebeide af, maar welk zou jij willen horen?

BTW, poort 80 is ook in gebruik voor de GUI van de Huawei router en die GUI kun je niet op een andere poort laten draaien zoals ik bij de Draytek kon.

3306 ... tricky .. exploit meldingen voor MySQL?

Hou er altijd rekening mee, dat er een client -> server is.
Als ik als client op poort 1221 binnenkom, maar er is geen bekende server die kan antwoorden op poort 1221 .. dan staat hij voor de buitenwereld dicht.

Wederom het voorbeeld van de deurbel, je drukt op deurbel 1221 (poort), de draad is gelegd (port open), maar er hangt geen bel aan (server).

Nog een laatste vraag, heb je DSL of Fiber .. neem aan Fiber omdat ik ergens las dat je een internet radio station hebt draaien.
Als je Fiber hebt, zou je in overweging kunnen nemen om een eigen router te plaatsen i.p.v. de Huawei. Daar is een uitgebreid topic over gemaakt hier door een andere klant met veel informatie ook vanuit andere klanten.

Vanuit een ander topic zou je kunnen kijken of er nog andere opties zijn om een iegen router te plaatsen
Reputatie 7
Badge +3
Goed, hier gaan we ... portforwarding op de Huawei step bij step voor een webserver op poort 1221

1 - Log in en ga naar Internet -> Forwarding



2 - Klik op +New port mapping



3 - klik op Add port mapping application en scrol naar beneden in de lijst



4 - klik op Add port application en scrol iets naar beneden om alle velden te zien


5 - Geef de regel een naam en vul de poort in van waarop je vanaf buiten contact zoekt en op welke poort hij intern door moet gaan. In mijn geval beide poort 1221. En klik op Save


Als het goed is heb je nu een eigen regel aangemaakt voor jouw applicatie en zie je hem in de lijst staan


Sluit hierna dit panneel via het kruisje.

8 - Geef de aan te maken mapping een naam in de tekstbox achter Mapping name:

7 - Selecteer nu in de dropdownbox van Application (default DNS) de door jou aangemaakte applicatieregel



8 - selecteer de internal host, dus de computer waar de server op draait



9 - klik daarna op Save om de mapping op te slaan.



En nu is het tijd om te testen.

LET OP!!! Hairpinning naar je eigen externe IP werkt niet !!!!

Pak je telefoon en zet je Wifi uit om zo extern contact te zoeken met jouw GekkeServer.

Open de webbrowser op je telefoon en tik in de adresbalk jouw externe IP en dan een dubbelepunt met dan de poort.
Dus zoiets xx.xx.xx.xx:1221

En ziedaar ... je website is life op die gekke poort 😁

Reputatie 4
Is de Internal Host bij Huawei altijd een mac adres?
Of kan je daar ook een (intern) ip adres opgeven?
Reputatie 7
Badge +3
@koopmaro

Ja, dat ding geeft alleen maar het MAC-adres weer in die lijst (dropdown)
Bij mij hing er een andere router achter, maar ik denk niet dat het enig verschil zal zijn.
Dat MAC-adres heb je redelijk snel gevonden via de tab home network .. dacht ik .. ding is er al weer tussenuit.

Heb tegenwoordig ook zo'n ding van TM in bruikleen liggen, dus dacht ik ... is het nu echt zo'n probleem dat hele port forwarding waar iedereen het over heeft.
Viel dus reuze mee ... als je begrijpt wat je eigenlijk aan het doen bent.

Denk dat veel mensen in de Huawei kiezen voor een default entry en daar de plank misslaan.
Nu moet ik wel opmerken, er staat een entry Webserver bij en ... die werkt out of the box.

Voor de rest ben ik altijd voorstander om zelf de regels te maken, IN & OUT .. maar dat gaat hier even niet.
Reputatie 4
Op mac adres is eigenlijk veel logischer/slimmer.
Merken welke ik gewend ben doen het op ip adres maar dat kan, om wat voor reden dan ook, intern wel eens wijzigen.
Een mac adres, normaal gesproken,niet.
Reputatie 7
Hi @Satje01,

Mooie vraag! Ik zie dat @Pieter_B ook een prachtig antwoord heeft gegeven! Is het hiermee gelukt? Ik hoor graag!

Reageer