Beantwoord

Port forwarding in zyxl en asus router achter de modem


  • is een Master Poster
  • 27 reacties
Goedendag,

Sins vandaag on line bij t-mobile nu een paar vragen.

Vraag 1:
Voor mijn smart home systeem moet ik port forwarding doen in de modem.
Waar en hoe moet ik dat doen?
De oude instelling in de router was: Port range 27960, Local ip 192.168.1.250, Local Port 80, Protocol both.

Vraag 2:
Ik heb een router in de schuur staan,Bedraat met de modem.
Deze router moet het wifi gaan verzorgen in de tuin/schuur.
wat is het beste om aan te sluiten en moet ik wel of niet het zelfde netwerknaam en wachtwoord geven?

alvast bedankt voor de hulp!
Melvin
icon

Beste antwoord door Glassertje 2 July 2019, 22:09

Bekijk origineel

64 reacties

  1. Open je browser en ga naar de configuratiepagina van je Asus router.
  2. Kies links in het menu de optie 'LAN'. Selecteer vervolgens bovenaan de pagina de tab 'DHCP Server'
  3. Onder je selectie vind je de DHCP instellingen. Scroll door naar het onderdeel 'Manually Assigned IP around the DHCP list'.
  4. Klik op het pijltje naast het invulveld onder 'MAC address'. Selecteer hier jouw apparaat (bijvoorbeeld je printer).
  5. Rechts van het MAC-adres vind je het ip adres. Behoud de automatisch ingevulde waarde of kies zelf een ip adres. Zorg ervoor dat het getal tussen de 'IP pool' past. Dit zijn de ip adressen die je onder het kopje 'Basic Config' hoger op de pagina tegenkomt.
  6. Druk op 'Add', dit is het plusteken.
  7. Kies voor 'Apply', je apparaat is nu altijd te benaderen via het zojuist gekozen ip adres.
dit heb ik door lopen en mac adres en ip 192.168.2.1 ingevuld
Reputatie 6
Het heeft weinig zin je instructies te geven, als je ze toch niet opvolgt. Schijnbaar weet je het beter. Misschien dat iemand anders je wilt helpen.

Maar voor de laatste keer. Je moet eerst je Asus een vast ip geven voordat je hem in dmz kan zetten. Anders klopt het ip adres niet. En daarom werkt het niet..

Suuces.
nee geen vast ip gegeven altans ik heb quick setup gedaan in de asus en toen unhp uit gezet en de port forwarding zo als hij stond gedaan

unhp uitgezet zo als ze in kpn forum zijden dat dat moest
Reputatie 6
Heb je de router wel eerst een vast ip gegeven?

Als ik bij mijn vorige router was een Asus inlogde, zag ik het ip wat de router had.
netwerkinstellingen > nat > dmz >192.168.1.47(router ip)
Reputatie 6
@Mb13. Heb je de DMZ wel goed uitgevoerd?

Het klopt dat je router in een andere subnet komt. Ander heb je conflict. Je moet het inkomende ipadres in de router zien 192.168.1.250
Vanmiddag nog wat anders geprobeerd maar ook niet gelukt.

-de router weer in huis gezet daar de mini server aan gehangen.
-zyxel dmz naar router gedaan.
-router poort forward zo als die altijd stond gezet
maar ook dan kom ik er niet in maar dan heb de router ook 192.168.2.1 ipv 192.168.1.1
Reputatie 6
@Mb13. Dat had ik allang gevonden.
Op helpmij.nl heb ik ook onder die naam gepost daar zeggen ze dat ik het boekje van de modem moet pakken en het daar bij moet zoeken.

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/947677-t-mobile-zyxel-router-port-forwarding-lukt-niet
Reputatie 6
Heb je toevallig nog ergens anders gepost als Melvinb?

TeamViewer dat klopt inderdaad. Kun je mij vertellen hoe je de asus geconfigureerd had? Heb je daar toevallig nog een screenshot van? Dat zou zeker helpen.
Ik kan die velden niet leeg laten dan krijg ik fout melding parameters.

Nee de opstelling is verandert de router staat nu in de schuur voor wifi in schuur en tuin.

de zyxel die doet nu in huis de wifi rondslingeren en heb daar nu ook die server in geplugt.

Maar zit er nu wel aan te denken om de router weer terug te plaatsen en een goedkoop wifi moduletje in de schuur te zetten.

team viewer is zeker dat een ander je computer bestuurd op afstand?

Ik ga morgen weer verder dan zal ik is proberen om de router weer in huis te zetten. ik moet nu douchen en te bed.

iig bedankt voor je moeite weer vandaag(Y)
Reputatie 6
Ik heb m'n vorige post nog aangepast.

Ben je bekend met teamviewer?

Heb je dat apparaat op je router aangesloten? Dan had je alleen de router in DMZ hoeven zetten in de Zyxel, verder niks. Als je router in DMZ zet, ga je om de firewall heen.
dit is het forum van kpn:
https://forum.kpn.com/internet-9/eb-v10-asus-router-blokkade-door-kpn-abuse-team-425115

nee eindhoven is 2 uur rijden van af hier::(
Reputatie 6
En daar heb je het al. Ook de experiabox kan niet in bridgemode bijKPN. Kun je dat topic eens zoeken en waar de oplossing staat? Naar mijn mening hoeft alleen poort 27960 open gezet te worden.

Ik heb hier een Synology server die als ik de goeie poort open, gewoon kan benaderen met mijn DDNS:poort of WAN IP:poort.

Je woont toevallig niet in de buurt van Eindhoven?

Als je 2 poorten open wilt zetten, moet je 2 regels aanmaken. Vertaling beginpoort en eindpoort leeg laten. Dus alleen startpoort en eindpoort invullen. Ik de dat daarom je poort niet open staat.
Ik kan niet op die link drukken de getallen die na de / staan in de url is het mac adres van de mini server.

Maar ik denk dat het probleem hem echt in de zyxel modem zit wand hij blijft poort 80 en 27960 blokkeren.

Ik kijk dat op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ of de poorten open staan.

In de mini server is niks verandert het is de over stap van experia box v10 (kpn) naar de zyxel (t-mobile)

ook als ik de instellingen indentiek doe aan de plaatjes blijfen de poorten dicht staan.
die zullen tog open moeten anders gaat et niet werken en waar het hem in zit dat is nu het grote raadsel.

Nee ik heb niet iemand in de groep/kennisen kring die hier beetje verstand van heb..
ik heb het bij kpn ook via het forum op gelost alleen toen moes alles in bridge mode gezet worden.
Reputatie 6
Zal het je nog 1 keer uitleggen. Op onderstaande plaatje staat bij extern adres dns.loxonecloud.com en dan een /5 en een stuk verder F9 denk als je de F9 indrukt dat het gehele adres tevoorschijn komt.

Wat jij opschrijft kan nooit werken omdat dat een algemene link is en er hoort nog een stukje achter zoals ik je al eerder zeg. Anders weet het internet nooit waar jouw verbinding is.

Maar als je je WAN IP:27960 zou ook moeten ook werken als de poort open staat.

Ken je anders niemand die meer weet over portforwarding?

bij de externe url staat poort 27960 er achter
dns.loxonecloud.com:27960
Reputatie 6
Dat externe adres hoort nog iets bij. Hoe weet de verbinding buiten waar jouw aansluiting zich bevind. Dat extern adres wat je voorheen plaatste stond nog wat achter. Ik heb zelfs nog gevraagd wat er gebeurt als je op s9 drukt. Dat stond daar nog achter.

Als je je wan ip invult en dan de poort erachter, moet die het toch ook doen?

Waarom staat die S9 achter extern ip?

Reputatie 7
Badge +3

Loxone heeft de volgende pagina's om de Miniserver en hun DNS service op te zetten;


  1. Online vrijgave / externe toegang
  2. DNS Service
Blijkbaar dat de Miniserver contact zoekt met de DNS en daar zijn WAN IP mee bewaakt.



code:
ikke@ikke:~$ sudo nmap -Pn -p 27960 --traceroute 5.xxx.xxx.xx

Starting Nmap 7.60 ( https://nmap.org ) at 2019-07-08 16:26 CEST
Nmap scan report for x-x-x-5.ftth.glasoperator.nl (5.xx.xxx.xx)
Host is up.

PORT STATE SERVICE
27960/tcp filtered unknown

TRACEROUTE (using proto 1/icmp)
HOP RTT ADDRESS
1 0.83 ms _gateway1
2 1.74 ms _gateway2
3 4.54 ms x-x-xxx-31.ftth.glasoperator.nl (31.xxx.x.x)
4 4.97 ms 10.10.10.90
5 ... 30

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 11.22 seconds
ik heb hem indentiek ingevuld als die van het plaatje maar tervergeefs.
ook poort checker bijft zeggen dat poort 80 en 27960 dicht zitten.

moet ik verder nog wat doen in de zin van ip vast zetten of toch een dns ofzo er bij instellen?

hoe ken ik zien dat de modem op modem only of bridge mode staat?
Reputatie 7
Badge +3



Dan zou je zeggen dat het op deze manier zou moeten werken

code:
Starting Nmap 7.60 ( https://nmap.org ) at 2019-07-07 17:41 CEST
Nmap scan report for ec2-52-28-49-143.eu-central-1.compute.amazonaws.com (52.28.49.143)
Host is up (0.0098s latency).

PORT STATE SERVICE
27960/tcp filtered unknown

TRACEROUTE (using proto 1/icmp)
HOP RTT ADDRESS
1 0.81 ms _gateway1
2 1.72 ms _gateway2
3 4.74 ms x-x-x-31.ftth.glasoperator.nl
4 4.96 ms 10.10.80.149
5 5.92 ms amsix01-ams1.amazon.com (80.249.210.100)
6 6.20 ms 52.93.0.118
7 6.37 ms 52.93.0.127
8 ... 17
18 59.15 ms 54.239.106.161
19 20.24 ms 52.93.23.124
20 ... 29
30 9.69 ms ec2-52-28-49-143.eu-central-1.compute.amazonaws.com (52.28.49.143)

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 6.74 seconds
zo daar zijn we weer..

Deze informatie krijg ik er ui:

Modem moet in ‘modem-only’ of 'bridge-mode’ staan
Router moet een Port-Forwarding hebben van
Extern 27960 naar Intern 192.168.1.250 Port 80

externe url: dns.loxonecloud.com:27960
interne url: 192.168.1.250

geeft dit meer duidelijkheid?
Reputatie 7
Badge +3
Dat komt omdat je niet weet welke poort is opengezet om da ding te benaderen.
Ja, maar daar heb ik applicaties voor die dat zelf doen 😎
dat ip was niet correct dat was einde 1234 maar maakt niet uit.

ik ga eerst even vragen of ik admin in log ken krijgen van loxone dan ken ik daar in gaan zoeken hoe of de wat.
Misschien is daar nog wel wat ingesteld op kpn netwerk...

1 ding blijf ik wel beetje vreemd vinden dat ik poort 80 niet open krijg volgens poort checker en heb het vermoeden dat daar beetje het probleem begin/zit.

glassertje die configuratie daar kom ik niet in ivm geen rechten dat is beveiligt moet je admin voor zijn..

ik wacht ff de instalatur af dan gaan ik weer verder proberen dit lijkt beetje op een gebet zonder end, ook omdat ik niet heel veel (lees weinig tot niks) verstand er van heb.

alvast bedankt voor de moeite en hulp als ik weer wat info heb kom ik weer terug:P
Reputatie 6
Dat komt omdat je niet weet welke poort is opengezet om da ding te benaderen.

Reageer