Beantwoord

Port-Forwarding, IP-camera, modem DrayTek Vigor2132F

  • 18 July 2018
  • 4 reacties
  • 1950 Bekeken

Beste lezer,
Graag wil ik jullie om hulp vragen. Ik ben namelijk ten einde raad. Meerdere malen heb ik al met T-mobile thuis contact opgenomen maar helaas geven ze mij daar geen ondersteuning toe als het om port-forwarding gaat.

Wat is nou het probleem, Thuis heb Ik 7 camera’s in mijn netwerk hangen. Vanuit mijn eigen netwerk kan ik deze camera’s wel gewoon benaderen zonder enig problemen. Nou wil ik deze camera’s ook van buitenaf benaderen maar helaas dat lukt niet.

Wat is bekend?
- Modem type “DrayTek Vigor2132F”
- Camera1 heeft een vaste lokaal IP 192.168.1.100, camera2 heeft een IP 192.168.1.101, enz.

Wat heb ik allemaal al gedaan.
Methode 1:
1. Ingelog op mijn modem.
2. NAT > Port Redirection -> Ik heb 7 regel aangemaakt en ik heb ook het vakje “anable” aangevinkt, lokale IP-adres ingevuld en de bijbehorende porten (respectievelijk 8001 t/m 8007, Public en Private port heb ik hetzelfde gehouden)

Methode 2:
1. Zoals hierboven en dan heb ik nog extra NAT>Open Ports ingevuld.

Methode 3:
Ik heb ook meerdere thread gelezen en opgevolgd waar o.a. de link hieronder, helaas leverde dit voor mij ook geen oplossing.
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/portforward-instellen-voor-synology-op-draytek2132f-276072

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/draytek-port-forwarding-open-ports-304510

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-draytek-vigor2132-static-address-op-lan-276076

Ik heb ze allemaal geprobeerd en nog steeds lukt het me niet om mijn camera van buiten uit te benaderen. Wat doe ik fout en Wat moet ik nog meer doen?
In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 21 July 2018, 19:30

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Om je een beetje te kunnen helpen is het handig om wat info te hebben.

1. Je wan IP adres
2. Een screenshot van het overzicht van de port redirection.

Maar let wel op: dit is geen info die je open hier op het forum moet zetten. Je kan me eventueel een prive bericht sturen.

Je kan ook eerst alleen een screenshot sturen van de port redirection zonder je IP adres. Laat maar weten 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Heb hier zelf een webserver soms draaien die ik achter een 2de router hangt, maar onder zowel poort open of onder poortforwarding kan ik gewoon bij mijn webserver.

Nu lees ik dat elke camera een eigen IP heeft, maar ik lees ook dat ze een eigen poort hebben?

Je WAN IP is in het geheel niet nodig om ons te vertellen, wel een screenshot o.i.d. om de instellingen duidelijk te krijgen.

Probeer eerst eens met 1 cam via NAT >> Open Ports het IP van die cam met de bijbehorende poort (start = end)

Zelf hier even ingevuld:



Wat je eigenlijk wil even heel simpel, je hebt maar 1 deurbel (WAN IP) en je wilt uikomen op 7 afzonderlijke bellen (CAM's).
Die deurbel moet dus opgedeeld worden in zeven verschilende mogelijkheden en dat kan alleen maar met een keuze schakelaar erbij de poortselectie (WAN_IP:POORT)

Dan denk ik dat je met een redirection zoals hieronder is ingevuld een werkend systeem kunnen krijgen.

WAN_IP:POORT => LAN_IP:80

(per Cam)
Allereerst Thanks voor jullie feedback.
Ik heb gedaan wat hierboven omschreven, zie screen shots.
Eerst heb "Open Ports" gedaan.


toen deze niet werkte heb ik "Port redirection" gedaan.


Ook deze werkt niet helaas.
Ik heb ze gecheckt buiten mijn netwerk (4G) op mijn camera app met verwijzing naar mijn WAN-IP:8001 en ik heb de poort ook gecheckt via deze site https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Reputatie 7
Badge +3
Nu ben ik toch een beetje verward 🤓

In je begin topic geef je IP's op van 192.168.1.100 voor cam 1 en 101 voor cam 2 enz.

Nu zie ik een portforwarding WAN naar 192.168.1.25 ... waar zijn die vaste IP's gebleven voor elke cam?
Of, is 192.168.1.25 een soort van webinterface of kastje met dat IP adres voor alle CAMS?

Blijft verwarrend, want ik blijf zitten met 7 IP'S en ook nog eens 7 poorten ... dat ga je niet samenkrijgen.
Er gaat iets mis in je verhaal.

Reageer