Beantwoord

port forwarding modem met asus ac2400 er achter

  • 21 May 2019
  • 2 reacties
  • 367 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 27 reacties
Goedendag,

Ik ben nog geen klant van t-mobile maar wil van kpn overstappen naar t-mobile.

Nu is mijn vraag over de modem van t mobile: kan je hier porten in forwarden zodat ik ken communiceren met mijn domotica server?

Bij kpn was dit een heel gedoe, en ook niet op een legale manier te regelen in de experiabox.

De asus router heb ik er achter gehangen voor de betere wifi en mag er eventueel tussen uit als dat niet nodig is bij de t-mobile setting.

En is het beter het hele wifi gebeuren door t-mobile te laten regelen met versterkers?

met vriendelijke groet,
Melvin
icon

Beste antwoord door Brian 23 May 2019, 16:19

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het is zeker mogelijk om te portforwarden bij de T-Mobile modem, er zijn echter wel een paar poorten geblokkeerd. Welke specifiek weet ik zo niet, maar die poorten zitten dicht bij de meeste providers voor veiligheids-redenen.

Wifi versterkers gebruiken is vragen om problemen. Wifi versterkers versterken het signaal dat al slecht is. Mocht je versterkers willen gebruiken, zorg dan dat ze bekabeld zijn.

Groet,
Reputatie 7
Hi @Mb13. Goed om te horen dat je overweegt om over te stappen, ik hoop je snel welkom te mogen heten! 🙂 Port forwarding is in principe geen probleem maar er zijn wat beperkingen zoals @Pilovali aangeeft. Ons Huawei modem ondersteunt bijvoorbeeld geen NAT loopback maar als nieuwe klant zal jij het nieuwe Zyxel modem ontvangen. Wat de poroten betreft, poort 5060 en 8080 zijn gereserveerd voor onze eigen VOIP dienst. In dit topic lees je hier meer over. Uiteraard kan je ook altijd je eigen modem aansluiten (al zullen we je altijd adviseren om ons eigen modem te gebruiken). Je router achter het modem als Wifi versterker is uiteraard geen probleem!

Reageer