Beantwoord

Port forwarding Playstation 4


Goedenavond,

 

Port fowarding voor mijn Playstation 4 lukt bij mij helaas niet. Ik maak gebruik van T-Mobile Thuis router: Zyxel. Ik heb precies de instructies gevolgd zoals op dit forum te vinden. Ik heb eerst een statische DHCP ingesteld met het MAC-adres van mijn playstation. Voor deze Statische DHCP configuratie heb ik een IP-adres opgegeven met zelfverzonnen eindcijfers (online las ik dat je dit namelijk zelf mag bepalen), dus: 192.168.1…. Daarna begon ik aan port forwarding. Ik deed dit voor het spel NBA 2K20  (TCP: 1935,3478-3480) (UDP: 3074,3478-3479). 

Bij WAN-interface kan ik geen standaard kiezen. Aangezien ik glasvezel heb heb ik gekozen voor ETH_Internet. Vervolgens heb een invoer gemaakt per TCP en UDP. Als server IP-adres heb ik dezelfde verzonnen IP-adres opgegeven als bij de statische DHCP configuratie.

 

Zelf ben ik helemaal niet technisch en heb het vooral door middel van filmpjes op youtube moeten doen. Helaas werkte het niet. Ik doe iets fout maar ik weet niet wat. 

 

Heeft iemand advies over hoe ik port forwarding voor mijn PS4 kan uitvoeren?

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 September 2020, 12:18

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Qrdm98 

Als server ip moet je het ip adres van de PlayStation invoeren.

Werkt de PS4 niet enkel met UPNP ingeschakeld na een fabrieksreset? Dan zou poorten open zetten niet nodig zijn omdat dit automatisch wordt gedaan.

Hi @Waqqas,

Ten eerste bedankt dat je wilt helpen! Het ip adres van de playstation is nu dezelfde als van de Statische DHCP. Die had ik dus ingevoerd maar dat werkt niet. Moet ik de statische DHCP anders verwijderen?

En ik heb inderdaad al een keer een fabrieksreset gedaan maar mijn online game ervaring werd er niet beter van. Daarom kwam ik online op Port Forwarding terecht, omdat dit beter zou zijn voor online gaming.

 

Groet,

 

Reputatie 7
Badge +15

@Qrdm98

Na een fabrieksreset heb je gecontroleerd of UPNP ingeschakeld was?

Het ip adres van je modem hoef je niet te veranderen, gewoon op 192.168.1.1 laten.

Wel kan het helpen om je PlayStation een vaste ip te geven, wijzig het bereik van DHCP, begin 192.168.1.100 en eind 192.168.1.254. Alles onder de 100 is te configureren als vaste ip .

Dus bijvoorbeeld 192.168.1.60 instellen als vaste ip op je PlayStation.

@Waqqas

Yes UPNP is ingeschakeld.

Ik heb het ip adres van mijn modem niet aangepast en mijn playstation (als het goed is) een vaste ip gegeven. Om het makkelijk te houden heb ik even jouw voorbeeld gebruikt. (zie foto’s)

 

Klopt het op deze manier?

Reputatie 7
Badge +15

@Qrdm98

Ziet er goed uit zo.

Ben je ook zeker van de poorten en de protocol die erbij hoort?

Ervaar je nu nog problemen en wat is de NAT type op de PlayStation?

Edit TCP: 1935 en 3478-3480

UDP: 3074 en 3478-3479

Deze poorten zijn voor NBA 2k20, dus je hebt in totaal 4 regel 2 TCP en 2 UDP.

Heb je ook een goede snelheid op je PlayStation? Bedraad is de beste optie.

@Waqqas 

NAT type op de playstation is NAT type 2. Heb van de poorten en de protocol inderdaad even 2TCP en 2UDP gemaakt. Ik gebruik kabel en heb altijd tussen de 90-100mb internetsnelheid.

Heb NBA net geprobeerd te spelen en ik blijf een foutmelding krijgen als ik online speel. Port Forwarding zou de oplossing zijn maar nu ik ook port forwarding heb gedaan werkt het nog steeds niet. Wellicht ligt het probleem dan bij het spel en niet bij het netwerk.

Ik wil je in ieder geval bedanken voor je hulp! 

Reputatie 7
Badge +15

@Qrdm98

Geen dank :)

Dit zijn in ieder geval de juiste instellingen, jammer dat je nog problemen ervaart.

Had je daarna de modem ook eens herstart?

Reputatie 7
Badge +15

@Qrdm98

De DNS instellingen kunnen vaak een positief effect hebben op je playstation en zou dus kunnen helpen.

Hiervoor log je weer in in de modem. Ha naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk en bij DNS waarden selecteer statische DNS, voer bij server 1 in 8.8.8.8 en bij DNS server 2 8.8.4.4, klik toepassen en herstart je modem.

Laat je weten wat het resultaat is?

@Waqqas Ik ga het meteen proberen!

Reputatie 7
Badge +15

@Qrdm98

Mocht het toch niet helpen, ik lees veel artikelen dat een andere router het probleem op lost. Als je nog een router hebt kan je dat proberen.

Reputatie 7

Hi @Qrdm98, ik zie dat @Waqqas je al van flink wat advies heeft voorzien! :grinning: Je kan eventueel de settings controleren via https://portforward.com/, hier vind je de juiste instellingen voor zo'’n beetje alle devices en ze hebben een aantal tools die automatisch de instellingen voor je nalopen (let op: dit is een website van een derde partij dus gebruik is wel op eigen risico).

Hi @Waqqas ,

Ik heb een andere router gekocht om achter de T-Mobile thuis modem te zetten. Ik heb een internetkabel van de modem naar de router gezet en een kabel van de router naar mijn playstation. Ik krijg nog steeds de foutmelding. Heb jij een tip over de manier waarop ik de router achter mijn modem kan plaatsen?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Qrdm98 

NAT achter NAT zal denk ik problemen hebben bij het portforwarden.

Welke router heb je? Bij velen met dit probleem was de oplossing om de Zyxel weg te halen en de router aan de mediaconverter aan te sluiten indien je router VLAN ondersteuning heeft.

Vlan 300 is voor internet en VLAN 640 voor IPTV

 

@Waqqas Ik heb de tp link archer a7 aangeschaft!

Reputatie 7
Badge +15

@Qrdm98 

Mooi! Ik zie dat hij VLAN ondersteuning heeft, als je geen vaste telefonie hebt dan kun je hem direct op de mediaconverter aansluiten en de Zyxel dus weghalen. Dit moet het probleem met gamen oplossen.

Voor het instellen van je router volg deze stappen.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-huawei-hg659-vervangen-door-je-eigen-router-305727

@Waqqas 

Ik wil je erg bedanken voor je hulp! Heb nu al ruim een week geen problemen gehad. 
 

Reputatie 7
Badge +15

Goed om te horen :)

Veel game plezier 💪

Reageer