Beantwoord

Port forwarding problemen

  • 16 September 2018
  • 38 reacties
  • 3010 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds een paar weken overgestapt van Ziggo naar T-mobile thuis, echter loop ik tegen wat probleempjes aan.

Thuis heb ik een media server staan waar ik wat dingetjes op draai. Zo draait er een kleine webserver, plex en een rFactor 2 server op.

De webserver en Plex werken top, maar sinds ik overgeswitched ben en de nieuwe router gebruik krijg ik het niet voor elkaar om de rFactor 2 server te laten werken. Het lijkt alsof de steam porten geblokkeerd worden of iets dergelijks.

Deze poorten staan open voor rFactor 2:
"Simulation port": UDP+TCP 54297
"HTTP port": TCP 64297
"Steam port": UDP 64298
"Steam port": UDP 64299

Het is gek want bij Ziggo werkte alles goed, maar sinds ik op die nieuwe huawei router zit werkt het niet meer. Ik kan niet van buitenaf naar de server connecten en ik zie hem niet in de serverlijst staan van de game zelf. Zijn deze poorten automatisch geblokkeerd of heb ik wat instellingen verkeerd gedaan?

Ik heb het zo ingesteld:
https://puu.sh/BvR4m/1f161436b4.png

Edit: verkeerde forum, hoe verplaats ik dit?
icon

Beste antwoord door tmoesel 16 September 2018, 16:43

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 4
Dit lijkt er goed uit te zien. Heb je hem wel naar de juiste server binnen je netwerk geforward, en draait hier misschien nog een firewall op?
Dit lijkt er goed uit te zien. Heb je hem wel naar de juiste server binnen je netwerk geforward, en draait hier misschien nog een firewall op?
Ik heb geen firewalls aan staan.
Reputatie 6
Iets dergelijks wat je waarneemt is al bijna een standaard bericht op dit forum. Ietwat vreemde poorten waarvoor de portforwarding bij 'de andere/vorige provider' wel werkte. UPnP heb je hopelijk uit staan. Het lijkt er steeds meer op dat inbound verkeer op vreemde en willekeurige poorten niet altijd werkt, vooral ook als het UDP betreft. Het enige wat ik kan adviseren is om met b.v. wireshark of tcpdump te kijken of er uberhaupt datapaketten doorkomen, dus testen met eigen tools, niet met de applicatie zelf. Of alles door een (eigen) VPN routeren en zien of het dan wel werkt.
Ik zal kijken of dit werkt zodra ik thuis ben (sorry voor laat antwoord, was niet thuis laatste tijd)
Reputatie 2
Goedemiddag allemaal, dan "dump" ik mijn probleem hier ook maar even als t mag.
Ik heb een Hikvision camera hangen met een Hikvision dvr met de laatst firmware.
Alles staat volgens mij goed ingesteld want als ik de Dvr een test berichtje laat sturen dan komt t netjes binnen via de email.
Echter kreeg ik het niet zo ver dat er ook bij Line/ Motion detectie een pushberichtje werd verstuurd met een cam shot als bijlage.
Enige tijd (enkele maanden) toch maar even laten liggen omdat ik wat dan ook deed het gewoonweg niet lukte tot ...........20 dec 2018 09.52, toen kwamen uit het niks wel de pushberichtjes met foto als bijlage en alles werkte zoals het moest.
Ik zo blij als wat tot.......22 dec 2018 07.38.
Net zo plotseling als dat t werkte stopte t weer.
Tmobile thuis klantenservice gebeld met de vraag of er iets was veranderd waarom het toen niet, daarna wel en nou weer niet werkte.
De vriendelijke dame kon mij niet verder helpen dan "stel uw vraag op het forum"

Dus bij deze en in de hoop dat iemand iets weet en het wilt delen.
Reputatie 6
Echter kreeg ik het niet zo ver dat er ook bij Line/ Motion detectie een pushberichtje werd verstuurd met een cam shot als bijlage.
Enige tijd (enkele maanden) toch maar even laten liggen omdat ik wat dan ook deed het gewoonweg niet lukte tot ...........20 dec 2018 09.52, toen kwamen uit het niks wel de pushberichtjes met foto als bijlage en alles werkte zoals het moest.

Dit pushberichtgebeuren heeft denk ik niks met portforwarding te maken. Je zal de metehode die Hikvision gebruikt voor deze berichten onder de loep moeten nemen. Als het SMTP email is, is er makkelijk iets mis, b.v. dat het verzenden meestal als spam wordt gezien.
Reputatie 2
Dank je voor je bericht, maar als dat zou zijn dan kan ik niet verklaren waarom t plotseling wel werkte en daarna niet meer.
Mij leek t dan dat er bij de provider iets is gebeurd.........werkzaamheden of update of iets waardoor de berichten wel compleet binnen kwamen.
Overigens in de spambox staan ze ook niet.

Mvg
Harry
Reputatie 7
Hey @Harli, is het nog gelukt met het instellen? Het is lastig te achterhalen waarom het opeens niet werkt. Zo te lezen staat er een instelling niet meer juist en dient daar aan getweakt te worden.
Reputatie 2
Hallo Piotr,,

Ben al meerdere keren door de instellingen heen gesnuffeld en de vinkjes staan vwbt de doormeldingen incl picture toch op aan gevinkt.

Mij blijft toch een raadsel van ......eerst niks, toen 2 dagen plotseling wel en daarna weer niks.
Ik ben er al die tijd niet aan geweest.

Mvg
Harry
Reputatie 6
@Harli Ik hoop dat je een mogelijkheid hebt in de systeem log van de camera of de camera recorder te kijken, daarmee zou je uitsluitsel kunnen krijgen wat er loos is.
Het enige TMT v.s. Ziggo wat ik kan bedenken, is dat bij TMT gevallen bekend zijn van gebruik van publieke IP adressen achter private IP adressen vanaf het internet gezien. Als het private adres (10.x.x.x ) verandert terwijl je publieke WAN IP adres hezelfde blijft, zou het kunnen dat bepaalde services hierdoor niet werken. De SMTP service die gebruikt wordt zou jou zaken als spam kunnen zien en dus ruecksichtlos droppen.
Reputatie 2
@tmoesel,
Bedankt voor jou reactie, ik kan daar idd ook nog eens induiken om t verschil te bekijken.
Bedankt voor de tip.

Maar nu eerst op naar de oliebollen!
Allemaal alvast een fijne jaarwisseling.
Reputatie 7
Badge +3
@Harli

Ten eerste de beste wensen voor 2019.

Het is een probleem wat blijkbaar vaker speelt als ik een beetje google.
Voor de duidelijkheid, de push berichten worden door een server van HKV gedaan en dus niet door jou systeem zelf.
Weet niet precies hoe jouw systeem kenbaar maakt aan de HKV server dat ze een push moeten doen naar jou toe.

De route die je nu moet kijken is

  1. Stuurt jou systeem de melding correct uit, als ik zo je data zie met datum / tijd blijkbaar wel
  2. Kijk op de HKV server of jou input daar gelogd is (als dat mogelijk is)
  3. Als HKV log aangeeft jou input te hebben ontvangen, ga dan HKV vragen waarom het niet werkt.
Ik krijg het gevoel dat het probleem bij HKV notification server ligt, die de push moet uitvoeren.

Even voor de duidelijkheid, je maakt gebruikt van de hier beschreven methode?
Reputatie 2
@Pieter_B

Jij ook de beste wensen he.
Zo ....de jaarwisselings bezoekjes zijn voorbij en is er weer tijd om er volop te duiken.
Bedankt voor je reactie.
Ik had ook al gegoogled en het is idd een vaker voorkomend probleem helaas.
Maar zal het stappen plan nalopen en daarna maar Hikvision bellen mocht het niks uitmaken.
Het zou mij bevreemden als het niet goed mocht staan in mijn systeem omdat ik 2 dagen lang wel alles naar behoren kreeg.
Maar goed.......dr zijn soms wel meer dingen niet te verklaren op deze wereld en in de electronica😅

Ik laat het weten als ik of iets verder ben of dat alle instellingen goed staan en niets verder ben.......hoop t eerste haha
Reputatie 7
Hoi @Harli,

We volgen dit topic ook nog steeds! Ik ben dan ook reuze benieuwd of je al verder bent gekomen. Electronica werkt soms op ondoorgrondelijke wijze. 😉
Reputatie 2
Hallo Sander,

Vertel mij wat!! Haha.... soms is er geen touw aan vast te knopen.
Maak overdags soms ook de raarste dingen mee tijdens mijn werk.
Helaas ben ik er door onverwachtse omstandigheden nog niet veel verder gekomen dan alle instellingen te controleren die Pieter_B als tip gaf.
Dit lijkt goed te staan want ik krijg wel de test mailtjes binnen.
Wat opvalt is dat Gmail nou niet de meest vriendelijke account is om dit soort meldingen te ontvangen, gezien de extra info vwbt Gmail.

As. donderdag heb ik weer even wat tijd om er weer in te duiken, ik hou jullie op de hoogte.

Grts
Reputatie 2
Hallo allemaal ff een update...........de benodigde 4 poorten staan open, alarmbericht melding in hikvision app staat aangevinkt, kan mooi vanaf mn mobieltje de cam live bekijken en ook via de cloud.
zie ook netjes mn dvr en testmail werk.
Maarrrrrrrrrr....... pushberichtjes HO maar.
Shoot me maar lek!!
Reputatie 2
Don't shoot😅....krijg eindelijk mn pushberichtjes binnen.(zat m toch in de instellingen van de cam zelf)
Alleen zou ik dat ook nog met een email+ foto als bijlage willen hebben.
Reputatie 7
Hey @Harli,

Zo te zien is al je werk niet voor niets geweest. Top dat het alsnog is gelukt om dit op te lossen! 😁
Reputatie 2
@Piotr

Dank je, maar ik heb de poorten alweer dicht gegooid na 2 meldingen van illegal login meldingen vandaag.
Weet niet hoe ernstig t is maar wil er ook niet achter komen.
Dus op naar andere "veiligere" oplossingen!!
Reputatie 7
Badge +3
@Harli

Daar ligt dus ook het grootste 'gevaar' als je poorten open gaat zetten, ook deze applicatie staat waarschijnlijk in de lijjst bij de hacker van de poorten die open kunnen staan.
De deur staat a.h.w. op een kier, nu alleen nog de koevoet erbij halen zal ik maar zeggen, om de rest van je netwerk open te breken.

Daarom huiver ik ook altijd van opmerking om maar 'even' een poortje open te zetten, kan daar niet vaak genoeg voor waarschuwen.

Als je dat wel wil doen, wees dan zeker dat deze applicatie gescheiden is van je eigen netwerk, zodat ze dan ook niet verder komen dan alleen die applicatie omgeving.
Reputatie 2
@Pieter_B

Daar heb je zeker een punt en na die 2 meldingen 3 van de 4 benodigde poorten gelijk dicht gegooid, en het mooie is dat de pushmeldingen gewoon blijven komen.
Dus de aangegeven poorten zijn dus schijnbaar niet nodig voor het doorsturen van pushmeldingen.
Maar ik heb het nog niet zoals ik het wil hebben dus prul ik nog even door.
Ik ga het nog proberen met een andere account dan Gmail om emailberichten met foto als bijlage binnen te krijgen, die mogelijkheid zit er op dus dan wil ik dat ook HAHA.

Wordt vervolgd dus😅
Reputatie 7
Badge +3
@Harli

Voor verkeer van 'binnen' (LAN) naar buiten (WAN) is het veelal niet nodig om poorten open te zetten, dit kun je in zekere mate vergelijken met je webbrowser.

Poorten moeten meestel wel worden opgengezet als je wilt dat een applicatie, die 'binnen' (LAN) zit, reageert op verzoeken van buiten (WAN).
Je kunt open zetten van een poort zien als de bedrading (IP + poort) tussen de deurbel knop (WAN + poort) en je actuele bel in de hal (LAN appicatie IP + poort).
Je applicatie zit namelijk niets anders te doen dan luisteren/kijken of er op de knop is gedrukt met de voor hem bekende deurbel, anders reageert hij niet.

Heel simpel een schema

Reputatie 2
Duidelijk verhaal Pieter, bedankt voor de info👍🏻
Reputatie 7
Mooie vergelijking @Pieter_B, erg duidelijk! 🙂
Reputatie 2

Kan iemand mij svp helpen bij het instellen van port forwarding voor een foscam ip-camera op een huawei modem ? Ik heb de camera op poort HTTP 80 staan (bij HTTPS staat 443). Wanneer ik port mapping probeer in te stellen krijg ik een heel andere reeks (25565), kan ik daar gewoon 80-80 bij interne en externe poort invullen? En vervolgens moet ik een apparaat kiezen, maar ik kan geen wijs uit de adressen die daar worden genoemd (00:62:82… is dat het mac-adres??). Ik ben nogal een dummy op dit gebied…

bijvoorbaat dank!

Hans

Reageer