Beantwoord

Port forwarding werkt slechts tijdelijk (IP-adres veranderd)

  • 17 September 2018
  • 2 reacties
  • 494 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Beste,

Ik heb port forwarding ingesteld op de Huawei HG659 om mijn server thuis te kunnen bereiken, maar dat lijkt slechts tijdelijk te werken.
Na het onderhoud van 23 augustus jl. was mijn server weer onbereikbaar; vervelende timing, ik kon er toen vanuit vakantie niet meer bij. Eenmaal terug krijg ik de port forwarding niet terug werkend.

Een tijdje geleden gebeurde het ook al dat de port forwarding ineens niet meer werkte (zie vorige topic). Na een aantal (factory) resets werkte het uiteindelijk weer, met precies dezelfde instellingen als voorheen.

Ik heb nu weer geprobeerd de port forwarding te verwijderen, router resetten, opnieuw instellen, zonder resultaat. Ik heb weinig zin om wederom meerdere factory resets te doen en te moeten duimen dat het gaat werken. De server status is actief en is tussendoor ook niet down geweest, dus dat is het probleem niet.

In de logs van mijn client zie ik enkel "Connecting to [host]:11948 via UDPv4", maar de host is onbereikbaar. Ik las in het Port Forwarding-topic dat IPv4/6 problemen kan geven met doorsturen, maar dat verklaart niet waarom het een tijdje werkt, en dan plots niet meer.

Zou er iets met het modem/router aan de hand zijn? Bijgevoegd een screenshot van de Port Forwarding instellingen.

icon

Beste antwoord door Paul M 19 September 2018, 07:28

Bekijk origineel

2 reacties

... en opgelost.

Na het netwerkonderhoud was ons publieke IP-adres veranderd, daar had ik natuurlijk niet naar gekeken. Nadat ik mijn DNS-verwijzing heb aangepast naar het nieuwe IP-adres werkt het weer.

De online port scanners (Canyouseeme en GRC ShieldsUp) bestempelen de poort weliswaar nog als dicht, maar de clients kunnen verbinden met de server. 🙂
Reputatie 7
Hi Paul, goed om te zien dat je er zelf al achter bent! 🙂 Het IP-adres dat je van ontvangt is in principe dynamisch maar verandert eigenlijk nauwelijks. Bij onderhoud kan dit inderdaad wél gebeuren. Mooi dat het gelukt is!

Reageer