Beantwoord

Port forwarding Zyxel VMG8825-T50 met firmware V5.50(ABPY.1)b11

  • 23 September 2020
  • 28 reacties
  • 3178 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste community leden,

Op mijn netwerk thuis probeer ik enkele poorten te forwarden zodat deze extern bereikbaar zijn. Echter krijg ik het op geen enkele manier werkend. Mijn instellingen zijn als volgt:
 


Dit lijkt allemaal correct te staan. Echter zijn beide poorten vanaf het internet niet te bereiken. Dit heb ik gecontroleerd via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Binnen mijn netwerk lijken de poorten ook niet bereikbaar te zijn. Als ik via mijn mobiel naar 192.168.1.42 ga. Dan krijg ik een time out te zien. En zie ik ook geen verbinding gelogd worden op de web server. Echter staat de firewall op dat systeem in zijn geheel uit. En dus zou dit gewoon moeten werken. Ga ik op 192.168.1.42 naar localhost:80 werkt het probleemloos, uiteraard.

Het is dus al vreemd dat deze systemen elkaar niet kunnen bereiken. Sterker nog, ik kan andere systemen in mijn netwerk niet eens pingen. In geen van de gevallen krijg ik een respons terug. Dit zou ik ook graag oplossen.


Om het nog vreemder te maken heb ik binnen mijn eigen netwerk. Op de computer waarop de webserver draait ook een NMAP uitgevoerd. Daar kwam het volgende uit:
Host is up (0.0049s latency).
Not shown: 991 filtered ports
PORT      STATE SERVICE
53/tcp    open  domain
80/tcp    open  http
139/tcp   open  netbios-ssn
443/tcp   open  https
445/tcp   open  microsoft-ds
2601/tcp  open  zebra
3517/tcp  open  802-11-iapp
49152/tcp open  unknown
49153/tcp open  unknown

Een telnet naar 53 word direct afgekapt, maar op 139 kan ik dan wel weer een telnet opzetten.
Die zebra poort herken ik niet. Er zijn op dit moment geen printers aangesloten op mijn netwerk. Dus wat ik terug krijg vind ik vreemd.

Doe ik dit vanaf een externe locatie dan krijg ik het volgende:

Host is up.
All 1000 scanned ports on 211-57-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.57.211) are filtered

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 201.33 seconds

Alles staat dus dicht.

Helaas geeft de telefonische klantenservice geen antwoord op deze vragen omdat het buiten de normale support valt. Kan iemand mij vertellen wat ik mogelijk verkeerd doe, of naar welke instellingen binnen het modem ik nog eens moet kijken?

Na een reset van het modem kan ik nogsteeds apparaten in mijn eigen netwerk niet pingen. Ook mezelf kan ik niet pingen op mijn interne IP adres.
Daarnaast geeft na de reset de interne NMAP exact de zelfde resultaten terug.

icon

Beste antwoord door Brian 29 September 2020, 14:44

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 1

Ter test heb ik nu wel een printer in mijn netwerk gehangen. Deze printer kwam op zowel de desktop als 2 verschillende laptops niet voor in de lijst met netwerk apparaten. En was dus niet op de normale manier toe te voegen.

Echter, op basis van IP kan ik hem wel gewoon toevoegen, en dan werkt deze wel zonder problemen.
Ook deze printer kan ik niet pingen. Er lijkt dus iets in het modem te zitten wat dit tegen houd. Behalve de modem en een domme 6 poort switch hangt er geen verdere netwerk apparatuur in het netwerk.

Reputatie 7

Hi @arnieo, ik zie deze vraag eens in de zoveel tijd voorbij komen maar er lijtk niet echt één aanwijsbare oorzaak. Ik heb de vraag uitgezet bij de collega's die gaan over ons modem en ik kom er bij je op terug! 

Reputatie 1

Hi @arnieo, ik zie deze vraag eens in de zoveel tijd voorbij komen maar er lijtk niet echt één aanwijsbare oorzaak. Ik heb de vraag uitgezet bij de collega's die gaan over ons modem en ik kom er bij je op terug! 


Thanks @Brian. Ik ben benieuwd!

Reputatie 7

Hi @arnieo, mijn collega heeft het hier voor de zekerheid even getest en het lijkt in ieder geval niet aan de modem settings te liggen. Ik had het vermoeden dat het mogelijk wat met de loopback te maken had (onze Huawei modems hadden hier soms problemen mee) maar met de Zyxel lukt het hier aan onze kant wel. Het zouden in dit geval dus de settings van de eigen hardware kunnen zijn. Ik weet zelf de exacte settings niet maar ik kwam hier, hier en hier een aantal topics tegen, mogelijk kunnen die je op weg helpen!

Reputatie 7
Badge +3

@arnieo 

Binnen mijn netwerk lijken de poorten ook niet bereikbaar te zijn. Als ik via mijn mobiel naar 192.168.1.42 ga. Dan krijg ik een time out te zien.

Mijn testen begint altijd eerst het 100% werkend krijgen, omdat je dan geen last hebt van de firewall of portfowarding settings.

Dus zoek eerst eens uit waarom het op je eigen LAN niet wil werken, bijv. is de server 100% UP & RUNNING.

Draait de server op een Windows machine, gezien de poort  139 & 445 ?

Controleer eens de firewall settings op die Windows machine, lijkt erop dat die in de weg zit.

Host is up.
All 1000 scanned ports on 211-57-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.57.211) are filtered

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 201.33 seconds

Filtered wil zeggen dat NMAP een firewall detecteerd ergens in zijn route.

Reputatie 1

Ter test heb ik nogmaals een reset gedaan van het modem.
Hierna was ik wel in staat andere systemen op mijn LAN naar elkaar te laten pingen.
Direct daarna een port forwarding regel ingesteld, en uiteraard werkte het nu perfect.

Mogelijk toch iets wat niet helemaal lekker stond in mijn modem.

Iedereen bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +16

Superfijn dat de tips van @Brian Brian en @Pieter_B geholpen hebben en dat de reset het modem qua configuratie rechtgetrokken heeft!

Mocht je in de toekomst nog eens hulp kunnen gebruiken, weet dan dat de Community altijd voor je klaar zit. 

 

Hier heb ik geen oplossing voor mijn probleem gezien. Ik gebruik vmg8825 zijxel router met firmware V5.50(ABPY.1)b21_20230112. Kan ik hier port 5060 forwarden voor voip-apparaat N300A-ip? Zo nee, is er een andere oplossing mogelijk. Gaarne info.

Het is nu zo: Ik kan mee bellen, maar niet gebeld worden.

Met vriendelijk dank voor uw hulp, Ruben77

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ruben77,

Welkom op de Community!

Maak je gebruik van de telefoondienst van Odido of heb je een andere VoIP-provider? In het eerste geval denk ik niet dat het gaat lukken, omdat de Zyxel het VoIP-verkeer ‘afvangt’ voordat het de N300A bereikt. Als je je telefoonnummer elders hebt ondergebracht, dan kun je inderdaad proberen om poort 5060 UDP te forwarden. Daarnaast kun je proberen om in de Zyxel bij Netwerkinstelling > NAT > ALG de instelling SIP ALG aan of uit te zetten. Welke het beste werkt, is een kwestie van uitproberen. Daar lees ik verschillende ervaringen over. Hopelijk lukt het hiermee. Zo niet, laat het gerust weten!

Hi Community Team Odido,

Bedankt voor uw reactie en tips. Ik ga ermee aan het werk en kom terug met het resultaat.

Met vriendelijke groet, ruben77

@Commmunity Odido Team, 

Ik Moest veel lezen, alvorens iets te ondernemen in Zyxel router.
Het voipapparaat is: N300A-ip, een ATA, met handsets;

Service provider is: Voipbuster.com, Gebruik software van voipbuster.

Telefoon is mijn eigen terlefoon 070.xxxxxxx

Ik kan wel bellen en communicatie is goed, geluidkwaliteit prima.

Van buiten kan ik niet gebeld  worden. Je hoort een stoorsignaal, gevolg door mededeling niet in gebruik.
Het Ip-adres van ATA_Tel is vast; DNS is gelijk netwerk-adres 192.168.1.xxx.
In NAT poortforwarding ingesteld: Status→ lamp is geel; Servicenaam→ Voip-ATA; Wan-interface→ VD_Internet; Server-ip-adres→ 192.168.1.xxx; startpoort→ 5060; Eindpoort→ 5090; Vertaling startpoort→ 5060; Vertaling eindpoort→ 5090; Protocol→ TCP/UDP.

In porttriggering volgende poorten ingesteld: 5060,5090,111112,10300 allemaal protoco TCP/UDP

Sip-Alg ingeschakelk of uitgeschakeld, Ik heb geen verschil kunnen merken. In beide gevallen doet alles normaal.
Alle apparaten uitschakelen en 1 voor 1 inschakelen al paar keren gedaan. Geen verbetering gemerkt.

Ik hoop dat iemand verder kan helpen. Elke suggestie is welkom.

Met vriendelijke Groet: ruben77

Hoi @ruben77,

Welkom op de Community!

Maak je gebruik van de telefoondienst van Odido of heb je een andere VoIP-provider? In het eerste geval denk ik niet dat het gaat lukken, omdat de Zyxel het VoIP-verkeer ‘afvangt’ voordat het de N300A bereikt. Als je je telefoonnummer elders hebt ondergebracht, dan kun je inderdaad proberen om poort 5060 UDP te forwarden. Daarnaast kun je proberen om in de Zyxel bij Netwerkinstelling > NAT > ALG de instelling SIP ALG aan of uit te zetten. Welke het beste werkt, is een kwestie van uitproberen. Daar lees ik verschillende ervaringen over. Hopelijk lukt het hiermee. Zo niet, laat het gerust weten!

Ik heb net uitgebreid info geupload. Lees aub daar. Ik kon niet eerder reageren, mijn excuus.

Met dank en MVG ruben77

Reputatie 7
Badge +6

@ruben77 Heb je DSL of glasvezel?

Zou je de instellingen bij poorttriggering kunnen verwijderen? Deze heb je als het goed is niet nodig en zitten misschien in de weg. Bij poortforwarding kun je proberen om 2 regels te maken, omdat de tussenliggende poorten niet open hoeven. Je vult dus bij 1 regel 4 keer 5060 in en bij de andere regel 4 keer 5090. Ik ben benieuwd of het zo werkt.

Reputatie 7
Badge +5

Het voipapparaat is: N300A-ip, een ATA, met handsets;

Service provider is: Voipbuster.com, Gebruik software van voipbuster.

Telefoon is mijn eigen telefoon 070.xxxxxxx

Ik kan wel bellen en communicatie is goed, geluidkwaliteit prima.

Van buiten kan ik niet gebeld  worden. Je hoort een stoorsignaal, gevolg door mededeling niet in gebruik.
Het Ip-adres van ATA_Tel is vast; DNS is gelijk netwerk-adres 192.168.1.xxx ???

DNS betekent DomainNameServer en dat zal niet de N300A-ip zijn

 Proxy-server-adres

De SIP-proxy is de gateway-server van uw VoIP-provider. Voer het IP-adres of de (fully qualified) DNS-naam van uw SIP-proxy-server in (maximaal 74 tekens, 0-9,a-z,A-Z,-,.,_). Voorbeeld: myprovider.com.

 


In NAT poortforwarding ingesteld: Status→ lamp is geel; Servicenaam→ Voip-ATA; Wan-interface→ VD_Internet; Server-ip-adres→ 192.168.1.xxx; startpoort→ 5060; Eindpoort→ 5090; Vertaling startpoort→ 5060; Vertaling eindpoort→ 5090; Protocol→ TCP/UDP.

 

Schermdump van mijn werkende N300A-ip

Nergens in de Zyxel T50 een poortmapping of triggering ingesteld ingesteld.!!

Indien je een andere poort benoemd, b.v. 5070 is het voldoende om deze in de N300A-ip op te geven en niet in de Zyxel router.

Ik wil nog wel vermelden dat al mijn internet verkeer DMZ wordt doorgegeven naar een pfSense firewal router die na de Zyxel geplaatst is. Als poort 5060 “opgevangen” zou worden door de Zyxel router zou ik dus geen verbinding hebben.maar het werkt al meerdere jaren zonder problemen.

 

 

@yalerta

Vriendelijk bedankt voor de configuratie info. Dezelfde instelling staat ook in N300A-ip. En meer dan 20 jaar bel ik ermee. Nooit problemen ondervonden. En ook met diverse eigen router achter de modem router van de provider, En mensen konden mij ook terugbellen zonder problemen. 0704044684 is enige communicatienummer  waarmee ik bereikbaar ben. Nu terugbellen niet mogelijk is, moet ik iedereen een ander nummer doorgeven.

Dit probleem is ontstaan na de overschakeling op glasvezel. Ik kan wel bellen en praten. Doch wanneer ik teruggebeld wordt horen ze een stoorsignaal gevolgd door een stem die zegt: “Dit nummer is niet bereikbaar. 

Mijn vraag aan u is: Hebt u ook een nummer aan gekoppeld en kunnen mensen u terugbellen?

Uit het feit dat mensen bij bellen een stoorsignaal horen trek ik de conclusie dat de DNS server het niet vertaalt en koppelt aan N300A-ip. N300A-ip zit in mijn netwerk met ip=192.168.1.51 static.

Ik heb geen idee verder te gaan, Daarom verzoek ik u uw helpende hand hierin te steken.

1.Volgende heb ik al geprobeerd: Portforwarding met port 5060. De poorten 5070,5072,5074,5076,5078,5080 worden niet geaccepteerd.

2.Porttriggeling gaf geen oplossing

3.DMZ doet ook niets

Nog niet geprobeerd: Firewall op rood zetten. 

Met vriendelijke groet, ruben77

 

Reputatie 7
Badge +5
Codec instellingen N300A-ip
  1. Na elke wijziging in het probeer traject even de router herstarten
  2. Begin eerst zonder poort mapping of triggers.
  3. DNS naam in N300A-ip instellen op sip.voipbuster.com en proxy server sip.voipbuster.com en eventueel stun.voipbuster,com invoeren en actief maken

Wel bereikbaar onder 070xxxx84 ? Loopt dit over dezelfde Gigaset? Daar kunnen 6 verschillende lijnen ingesteld worden. Een abo bij de door mij getoonde instellingen zou erbij mogelijk zijn.

En een mogelijke fout in je instellingen.

 

Bij glasvezel kies je bij poortmapping ETH_internet.
VD_internet gebruik je als de modem/router op een (koper) DSL lijn is aangesloten.

Reputatie 7
Badge +3

De N300A-IP heeft geen poort forwarding nodig, wat ook @yalerta al aangeeft.

Heb hier hetzelfde device op glasvezel, maar ik heb nog nooit op wel device dan ook een poort open moeten zetten. Reden, de N300A is een VOIP client en dus niet een VOIP Server.

Nu maak ik al jaren geen gebruik meer van enige Zyxel router, maar veel connectie of vertaling problemen ontstaan vaak door de SIP-ALG functionaliteit die niet goed werkt of is geïmplementeerd.

@ruben77 Heb je DSL of glasvezel?

Zou je de instellingen bij poorttriggering kunnen verwijderen? Deze heb je als het goed is niet nodig en zitten misschien in de weg. Bij poortforwarding kun je proberen om 2 regels te maken, omdat de tussenliggende poorten niet open hoeven. Je vult dus bij 1 regel 4 keer 5060 in en bij de andere regel 4 keer 5090. Ik ben benieuwd of het zo werkt.

@TMTV Hartelijke dank voor uw reactie.

Mijn Zyxel VMG8825-T50 werkt op firmware V5.50(ABPY.1)b21_20230112

Tel nr 0704044684, is niet van Odido. Dit heeft altijd gewerkt tot de overzetting plaatsvond op 6/11 jl. Vanaf deze datum kan ik niet gebeld worden. Ik kan wel bellen en communiceren.

Poort 5060 wordt wel geaccepteerd als begin-, eind- en vertaalpoort. Maar 5090 in rij 2 wordt niet geaccepteerd.

SIP-ALG is uitgeschakeld, IP's van N300 en pc zijn static

Op internet vond ik info dat de poorten 5070,5072,5074,5076,5078 en 5080 zijn vervangende poorten voor 5060. Deze poorten worden in portforwarding niet de geaccepteerd.

Hebt u nog andere tips of suggesties ik sta er open voor om uit te proberen.

Ik apprecieer jullie hulp van harde en dank allen die in problemen heppende hand steken.

Met vriendelijk groet, ruben77 

Codec instellingen N300A-ip
  1. Na elke wijziging in het probeer traject even de router herstarten
  2. Begin eerst zonder poort mapping of triggers.
  3. DNS naam in N300A-ip instellen op sip.voipbuster.com en proxy server sip.voipbuster.com en eventueel stun.voipbuster,com invoeren en actief maken

Wel bereikbaar onder 070xxxx84 ? Loopt dit over dezelfde Gigaset? Daar kunnen 6 verschillende lijnen ingesteld worden. Een abo bij de door mij getoonde instellingen zou erbij mogelijk zijn.

En een mogelijke fout in je instellingen.

 

Bij glasvezel kies je bij poortmapping ETH_internet.
VD_internet gebruik je als de modem/router op een (koper) DSL lijn is aangesloten.

 

@yalerta,

ETH_Internet is correct. Ik heb allebei geprobeerd, geen verschil ontdekt.

Ik vraag mij af of er een apparaat is die, behalve pc en mobiel tel, op Zyxel zal werken?

Welk firmware zit op uw zyxel. En kunnenmensen u terugbellen met voipcheap.com?

ruben77

Reputatie 7
Badge +5

@ruben77 

Zoals meerdere malen gemeld, stop met dat gerommel aan die poorten.

Vertel op welke manier de Zyxel modem/router is aangesloten, alhoewel dat alleen van belang is om poorten door te schakelen. is het DSL of Glasvezel?

070xxxx684 nummer is via het voip-buster account?
Is dat account nog wel geldig, alles betaald en dergelijke?
Staat er in de N300A-ip bij de instellingen dat het nummer is AANGEMELD?
Deze vraag omdat er direct de melding komt dat dit nummer niet in gebruik is.

Het bellen naar dat nummer levert bij mij GEEN stoorsignaal op, alleen de melding DIT NUMMER IS NIET IN GEBRUIK.

Geen uitleg hoe je andere nummer, waar je wel mee kan communiceren, is aangesloten houd onze glazen bol troebel om te proberen te achterhalen waar het mogelijkerwijs de mist in gaat.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hier kruisen de reacties zich een beetje. daarom geen wijzigen van voorgaande reactie maar een nieuwe.

Als ETH_internet de juiste is had je wel de verkeerde instelling in je eerdere reactie getoond. 😁

Je vraag of er een apparaat is dat op de Zyxel T50 kan werken, ja de N300A-ip zoals @Pieter_B en mijn eigen aansluiting gebruik van maken.

Zoals eerder gezegd, mijn voip provider levert mij al meerder jaren een goede verbinding, Een extra nummer daar aanvragen zou ook een mogelijkheid zijn, als het dan werkt kun je proberen je nummer te porteren (verzetten) naar dat account. Maar ik zeg nu al iets teveel want ik mag geen reclame maken voor goedkopere diensten dan diegenen die Odido levert. 😅

De firmware versie heb ik even gecontroleerd en die is gelijk.

Voipcheap? geen idee of er mensen zijn die daar een account hebben en mij kunnen bellen?

@ruben77

Zoals meerdere malen gemeld, stop met dat gerommel aan die poorten.

Vertel op welke manier de Zyxel modem/router is aangesloten, alhoewel dat alleen van belang is om poorten door te schakelen. is het DSL of Glasvezel?

070xxxx684 nummer is via het voip-buster account?
Is dat account nog wel geldig, alles betaald en dergelijke?
Staat er in de N300A-ip bij de instellingen dat het nummer is AANGEMELD?
Deze vraag omdat er direct de melding komt dat dit nummer niet in gebruik is.

Het bellen naar dat nummer levert bij mij GEEN stoorsignaal op, alleen de melding DIT NUMMER IS NIET IN GEBRUIK.

Geen uitleg hoe je andere nummer, waar je wel mee kan communiceren, is aangesloten houd onze glazen bol troebel om te proberen te achterhalen waar het mogelijkerwijs de mist in gaat.

 

@yalerta,

Neem me niet kwalijk voor onduidelijke info.

Aansluiting modem/router:

1.Ik heb glasvezelkabel in mijn woning.

2.Internet is glasvezelinternet 50Mbs. Vandaag snelheid gemeten: upload en download beide 47,9 Mbs

3.Modem(zwart kastje) is aangesloten op de doos waar de de glasvezelkabel het huis binnenkomt.

4.Van het modem loopt een rode netwerkkabel naar de wanpoort(blauw) van de router. 

5.Lan1(geeL) is aangesloten met N300.

6.Lan2 is met pc verbonden

7.Verder zijn modem en router met net verbonden.

Geen andere aansluitingen meer

Telefoon: 0704044684 is geregistreerd bij T-mobile. En ik heb gevraagd over te bij Odido. Of dat gebeurd is, weeet ik niet. In Zyxel kan ik niet zien.

Dit nummer heeft geen account bij voipbuster.com, en is origineel afkomstig van KPN.

Hiermee kan ik bellen en praten.

Het probleem is: Anderen kunnen mij niet terugbellen.

Tel 0704044684 is aangemeld bij voipbuster, als ook het ip-adres.

En het is ook geaccepteerd door voipbuster.com. Vandaar dat ik het kan gebruiken.

Met vriendelijke groet ruben77

 

Voipbuster is gratis, maar om te bellen moet je wel eerst hebben betaald.

Wat betreft ET_internet en VD_internet. Ik had eerst met ET geprobeerd en daarna met VD gezet men zo gelaten.

 

 

@ruben77

Zoals meerdere malen gemeld, stop met dat gerommel aan die poorten.

Vertel op welke manier de Zyxel modem/router is aangesloten, alhoewel dat alleen van belang is om poorten door te schakelen. is het DSL of Glasvezel?

070xxxx684 nummer is via het voip-buster account?
Is dat account nog wel geldig, alles betaald en dergelijke?
Staat er in de N300A-ip bij de instellingen dat het nummer is AANGEMELD?
Deze vraag omdat er direct de melding komt dat dit nummer niet in gebruik is.

Het bellen naar dat nummer levert bij mij GEEN stoorsignaal op, alleen de melding DIT NUMMER IS NIET IN GEBRUIK.

Geen uitleg hoe je andere nummer, waar je wel mee kan communiceren, is aangesloten houd onze glazen bol troebel om te proberen te achterhalen waar het mogelijkerwijs de mist in gaat.

 

@yalerta,

Neem me niet kwalijk voor onduidelijke info.

Aansluiting modem/router:

1.Ik heb glasvezelkabel in mijn woning.

2.Internet is glasvezelinternet 50Mbs. Vandaag snelheid gemeten: upload en download beide 47,9 Mbs

3.Modem(zwart kastje) is aangesloten op de doos waar de de glasvezelkabel het huis binnenkomt.

4.Van het modem loopt een rode netwerkkabel naar de wanpoort(blauw) van de router. 

5.Lan1(geeL) is aangesloten met N300.

6.Lan2 is met pc verbonden

7.Verder zijn modem en router met net verbonden.

Geen andere aansluitingen meer

Telefoon: 0704044684 is geregistreerd bij T-mobile. En ik heb gevraagd over te bij Odido. Of dat gebeurd is, weeet ik niet. In Zyxel kan ik niet zien.

Dit nummer heeft geen account bij voipbuster.com, en is origineel afkomstig van KPN.

Hiermee kan ik bellen en praten.

Het probleem is: Anderen kunnen mij niet terugbellen.

Tel 0704044684 is aangemeld bij voipbuster, als ook het ip-adres.

En het is ook geaccepteerd door voipbuster.com. Vandaar dat ik het kan gebruiken.

Met vriendelijke groet ruben77

 

Voipbuster is gratis, maar om te bellen moet je wel eerst hebben betaald.

Wat betreft ET_internet en VD_internet. Ik had eerst met ET geprobeerd en daarna met VD gezet men zo gelaten.

 

 

@yalerta 

Nog aanvullende info:

Tel 0704044684 is geregistreerd bij voipbuster.com om ermee te mogen bellen met hun software.

ruben77

@ruben77 Heb je DSL of glasvezel?

Zou je de instellingen bij poorttriggering kunnen verwijderen? Deze heb je als het goed is niet nodig en zitten misschien in de weg. Bij poortforwarding kun je proberen om 2 regels te maken, omdat de tussenliggende poorten niet open hoeven. Je vult dus bij 1 regel 4 keer 5060 in en bij de andere regel 4 keer 5090. Ik ben benieuwd of het zo werkt.

@TMTV Hartelijke dank voor uw reactie.

Mijn Zyxel VMG8825-T50 werkt op firmware V5.50(ABPY.1)b21_20230112

Tel nr 0704044684, is niet van Odido. Dit heeft altijd gewerkt tot de overzetting plaatsvond op 6/11 jl. Vanaf deze datum kan ik niet gebeld worden. Ik kan wel bellen en communiceren.

Poort 5060 wordt wel geaccepteerd als begin-, eind- en vertaalpoort. Maar 5090 in rij 2 wordt niet geaccepteerd.

SIP-ALG is uitgeschakeld, IP's van N300 en pc zijn static

Op internet vond ik info dat de poorten 5070,5072,5074,5076,5078 en 5080 zijn vervangende poorten voor 5060. Deze poorten worden in portforwarding niet de geaccepteerd.

Hebt u nog andere tips of suggesties ik sta er open voor om uit te proberen.

Ik apprecieer jullie hulp van harde en dank allen die in problemen heppende hand steken.

Met vriendelijk groet, ruben77 

Naschrift:

Ik heb glasvezezel internet. Poorttriggering en poortforwarding heb ik allemaal verwijderd, aangezien ze niets doen. Verder kan ik iedereen bellen en praten, maar zij kunnen mij niet terugbellen. Dit is het probleem.

Reageer