Beantwoord

Portforwarding/DMZ, krijg het niet werkende.

  • 8 April 2019
  • 9 reacties
  • 2275 Bekeken

Het netwerk heeft de volgende layout (255.255.255.0):



Wat ik probeer te doen is om portforwarding / dmz functie werkende te krijgen zodat ik de VPN Server (OpenVPN) kan gebruiken naar mijn thuis netwerk. In de bovenstaande illustratie test ik telkens de poorten met poort 8005, waar de web interface van de router op geexposed zou moeten zijn.

Om dit werkende te krijgen heb ik scenario's geprobeerd als...
  • Enkel DMZ aan
  • Enkel port-forwarding gebruiken
  • DMZ + port-forwarding gebruiken
  • Reset (beide apparaten)
De volgende topics heb ik al meerdere keren gelezen:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/portforwarding-80-en-443-op-huawei-modem-305048
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/openvpn-server-client-configuratie-vs-port-forwarding-309280
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-huawei-hg659-283957

Ik heb momenteel geen idee meer waarom dit niet zou moeten werken... Het gaat hier om een ADSL verbinding overigens, in hoeverre een dergelijke situatie zou mogen afwijken van de glasvezel modem-variant. Op advies van de T-Mobile thuis klantenservice plaats ik mijn vraag dus hier. Hoe krijg een netwerk opstelling als bovenstaande werkende, ik wil graag mijn Asus router gebruiken voor zijn VPN server functionaliteit en uitgebreidere beheer opties.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door usselite 9 April 2019, 17:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Ik zou enkel DMZ gebruiken in de Huawei voor de Asus.
Dan al zou je vanaf een ander netwerk dan je TMT ADSL verbinding moeten kunnen leggen met de webserver op poort 8005 in de Asus. Ervan uitgaande dat het publieke IP adres correct is.
Ik zie ook zo niet waarom het niet werkt, er zijn meerdere mensen die problemen hebben met portforwarding op de Huawei. 1 persoon heeft een FritzBox DSL modem ingezet, toen werkte portforwarding wel.
Het lijkt erop dat er iets pseudowillekeurig misgaat in de (grafische interface) van de Huawei, maar wat?

Hopelijk heb je een 2de (mobiele) internetverbinding of cloudcomputer waarmee je b.v. met tool netcat een test verbinding kan leggen van buitenshuis naar een computer direct aan de Huawei gekoppeld. Neem b.v. poort 55123 o.i.d. als testpoort en kijk of je data kan oversturen.
Dank voor de reactie!

Heel bijzonder, ik heb dit nogtoe altijd getest met 4g, met als provider T-mobile, daar lukt het me niet om mee te verbinden met de router. Probeer ik het via een andere provider werkt dit wel (getest met ziggo).

Het lijkt dus te zitten in T-mobile mobiel en T-mobile thuis.. Heeft iemand nog een idee hoe dit opgelost kan worden?
Reputatie 6
OK goed dat je dit meldt. Dit euvel is bekend, zie https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-unlimited-geen-verbinding-naar-t-mobile-thuis-309348
Even terug naar het oorspronkelijke topic van de poster. Als nieuwe klant heb ik ook geprobeert port forwarding aan de praat te krijgen, daarbij heb ik exact de instructies opgevolgd die hier op het forum te vinden zijn, maar ook de scenario's met DMZ uitgevoerd.
Ik probeer mijn IP camera's vanuit het internet te bereiken. Nou dat werkt voor geen meter. Maar ook mijn NAS is niet meer vanuit het internet te bereiken; BIj KPN werkte het gewoon perfect.
Het vreemde is dat de enige camera die wel doet -en waar ik juist GEEN poort heb opengezet- gebruikt de app 360eyes.

Vermoedelijk is het een firmware issue in dit modem.
Is er al enige reachtie van Tmobile-thuis??? Behalve dan een instructie hoe het zou moeten werken, want daar hebben we niks aan...omdat het niet zo werkt.

Overigens een schandaal dat je dit soort vragen op een forum moet stellen en dat er niemand beschikbaar is om je verder te helpen. Nou ja we wachten maar af....
Voor mij is het probleem opgelost. Portforwarding heeft (altijd?) gewerkt, enkel niet over het 4g netwerk van T-Mobile Mobiel kon ik mijn thuis setup niet bereiken.

Opgesomd:
  • Dmz werkt
  • Aanpassing nodig APN instelling naar: smartsites.t-mobile
  • Ik heb UDP niet getest
Reputatie 2
Klopt helemaal ben al een dikke dag bezig om mijn verzoekserver en de ftp aan de praat te krijgen.
Wat heb ik een spijt dat ik weggegaan ben bij telfort.
Voorheen geen problemen gehad.
Installeren en gaan met die banaan.
Ik denk dat alle providers het zelfde zijn binnen halen en zodra ze binnen zijn, bekijk het maar.
Het geld komt toch weer een jaartje binnen.
Reputatie 7
ehm in de meeste gevallen kost een nieuwe klant gewoon geld het eerste jaar.
Hier op het forum krijg je een hoop voor elkaar, maar je moet ook een hoop zelf uitzoeken. Als we heel gericht een vraag kunnen stellen dan kan een moderator dit na vragen bij de technische dienst. daarbij is het werkt niet. niet voldoende.
Nou als ik dan t-mobilethuiis was zou ik maar wat betere service geven, zodat klanten langer bljven. Bij KPN was ik 14 jaar klant. Mijn eerste contact met de tmobilethuis klantenservice was beroerd om het maar eens heel voorzichtig uit te drukken. Omdat mijn aansluiting een week niet werkte, zou ik de kosten nog gecrediteerd krijgen. UIteraard niet gebeurt. Maar ik heb geeneens een poging gewaagd om ernaar te vragen....voor ervaringen met de klanten"service" is zelfs een hele facebook pagina beschikbaar. Daar wordt je niet vrolijk van.

Op een forum je heil te moeten halen bij technische problemen is ook suboptimaal. Mijn post was 18 dagen geleden, en ik heb nog geen inhoudelijk antwoord gehad.

Als ik niet inmiddels zelf had uitgevonden wat er aan de hand was, was ik ondertussen wel geëxplodeerd van ellende.

Port Forwarding werkt wel, maar IP loopback is niet geïmplementeerd (KPN heeft dat wel). Je kunt dus niet vanuit je eigen netwerk je publieke IP adres / Poort benaderen. Het werkt wel vanuit een andere aansluiting (bijvoorbeeld van de buren) of gebruik je mobiele telefoon. waarbij je dan niet je eigen wifi ssd gebruikt, maar een data connectie met het mobiele netwerk. De duidelijke instructies van ene Sander op dit forum kloppen precies.Maar houdt er rekening mee, dat als je port forwarding wil testen, je dat vanuit een andere verbinding doet dan je huisaansluiting.

Een ander issue, waar ook al op dit forum wordt geklaagd, is het feit dat tv en internet op aparte ethernet connectie zijn aangesloten. Bij KPN was dit bridged, zodat je maar één kabel nodig hebt (eventueel met router) om je tv en de rest van je netwerk te bereiken. Nu werkt de helft van mijn bekabelde netwerk niet meer. Ook bij de installatie klaagde de monteur daarover. Onbegrijpelijk dat Tmobilethuis zo een ouderwetse situatie handhaaft en de wensen van klanten negeert.

Het zou voor mij al een reden zijn om langer klant te blijven als dit is opgepakt wordt en mijn hele netwerk weer werkt zoals vanuit. Maar zoals het er nu uitziet ga ik volgend jaar weer switchen, omdat Tmobilethuis niet naar hun klanten luistert,
Reputatie 7
Jammer om te horen dat je dat gevoel hebt @diangelorob. Achter de schermen zijn we al een tijd bezig met een aantal aanpassingen, waaronder de zaken die jij aanstipt over aparte connecties, daarover hoor je hopelijk van de zomer meer! 🙂

Reageer