Beantwoord

portforwarding draytek vigor 2132fvn worden uitgeschakeld

  • 14 September 2019
  • 2 reacties
  • 427 Bekeken

Beste Mensen,

Ik heb de afgelopen weken veel problemen met de forwarding op mijn draytek 2132fvn. Eerst stopte mijn port forwarding om de paar maanden ermee, maar sinds kort doet mijn port-forwarding het niet tot nauwelijks meer.

Het enigste manier om het op te lossen is een reset naar fabrieksinstellingen, maar zelfs dat helpt tegenwoordig niet meer. Dus ik heb besloten om maar telefonisch contact op te nemen met T-mobile thuis, er werd mij vertelt dat het zo snel mogelijk zou worden opgelost, maar enkele minuten later kreeg ik een mail binnen waarin stond dat het binnen 10+ werkdagen zou worden opgepakt.

Je zou toch denken dat het opsturen van een modem binnen enkele dagen gewoon zou kunnen........

Ik zit dus te hopen dat iemand misschien nog een tijdelijke oplossing heeft totdat ik wellicht een vervangende modem krijg van t-mobile.

Technische informatie:

Ik heb de volgende poorten open in de draytek port 80 en 443 deze poorten worden namelijk gebruikt door mijn Nginx reserve proxy.


Verder heeft mijn Debian server een vast IP in zowel de config van de server en via de Draytek door middel van Bind IP to MAC.

Ik heb geprobeerd een directe portforwarding op te zetten zonder de proxy en ook dat verhelpt het probleem niet. Ook het portforwarden van bijvoorbeeld RDP op een windows 10 laptop wilt niet lukken zonder dat de poorten dichtgaan :(

Ik hoop dat dat iemand mij met wellicht een tijdelijke oplossing kunt helpen, Want ik moet op afstand echt bij mijn thuis server komen.
icon

Beste antwoord door Piotr 23 September 2019, 14:32

Bekijk origineel

2 reacties

Toevoeging.

Upnp staat uit en de firewall op de Debian server heeft de poorten juist geportforward.
Reputatie 7
Hey @SecureSocketShell,

Ik zie dat er inmiddels een verzoek uit staat tot het maken van een monteursafspraak. Je kunt probleemloos een afspraak maken op het volgende telefoonnummer: 088 -2000 151. Onze monteur sluit het nieuwe modem voor je aan waarmee hopelijk alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. 😄

Reageer