Beantwoord

PPTP VPN

  • 5 December 2018
  • 7 reacties
  • 1131 Bekeken

Ik kan vanuit mijn laptop geen VPN verbinding (PPTP) opzetten met mijn werk. Blokkeert T-mobile thuis (glasvezel) PPTP?
icon

Beste antwoord door Brian 11 December 2018, 16:14

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Kijkend naar de soort probleemmelding op dit forum lijkt dit wederom een routing probleem. Als eerste probeer het daarom even via een andere internet provider, b.v. vie je smartphone in hotspot modus. Als dat wel werkt, dan verder inzoomen op je T-Mobile internet abo, dus DSL of glasvezel, merk en type router, en e.v.t. een traceroute van de verbinding.
Ik had het niet gemeld - maar ik heb vooraf geprobeerd via een hotspot via mijn mobiele telefoon om aan te melden - het werkt prima. Dit is ofwel een router (Draytek) probleem, ofwel enige blokkade in het netwerk van T-mobile
Reputatie 6
OK, duidelijk. PPTP heeft wat eigenaardigheden wat er toe kan leiden dat het niet door de onconventionele routing praktijken van TMT heen komt. Althans, dat is mijn eerste gedachte. Een ander VPN protocol zou kunnen helpen, maar misschien is de oorzaak toch anders.

Het kan ook zijn dat de Draytek het probleem is, er staat andere firmware op (TMO NL speciaal) dan de winkel versie en T-Mobile heeft geen documentatie ervan, het kan best zijn dat er iets in die firmware er voor zorgt dat PPTP niet kan werken.

De laaste andere soortgelijke melding is deze,
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/kan-bepaalde-ark-servers-sinds-vrijdag-op-zaterdag-niet-meer-zien-307584
Er is geen directe oplossing, reken op een maand o.i.d. In ieder geval een ticket/case laten aanmaken via klantenservice. Er omheen werken is het enige wat ik kan zeggen en de dagen tellen dat het niet werkt.
Reputatie 6
@markoski In de andere melding blijkt de configuratie van de PC uit te maken. Dezelfde PPTP verbinding proberen op te zetten met een compleet andere PC (of safe modus o.i.d.) en/of ander besturingssysteem zou ook licht op de zaak kunnen werpen. Ik ga er eigenlijk van uit dat je dat allemaal al geprobeert hebt, maar is denk ik niet zo.
Hoi @tmoesel,

ik heb met een andere PC geprobeerd, met precies dezelfde resultaat. En met de laptop waar het met T-mobile thuis niet werk, werkt het met mijn mobiel (Vodafone), als ik een wifi hotspot van maak.

Groeten,

Ivan
Reputatie 6
Er kan nog een verschil zitten tussen LAN en WLAN m.b.t. firewall o.a. en nog vele andere zaken, maar ik denk toch dat in jouw geval PPTP niet (goed) door het T-Mobile infrastructuur gedeelte van het 'internet' komt.
Reputatie 7
Hi @markosi, we blokkeren dit niet maar PPTP kan inderdaad wat " finnicky" zijn. Mogelijk heb je wat aan dit topic!

Reageer