Beantwoord

Printer niet op het netwerk

  • 6 December 2018
  • 25 reacties
  • 2035 Bekeken

Reputatie 4
Nadat wij over zijn gegaan wil de printer, een Brother DCP-J4120DW, niet op ons netwerk. Na al wat zaken uitgeprobeerd te hebben, ben ik het nu wel een beetje beu.
De printer geeft aan een wifi signaal te hebben. Zodra ik inlog in de modem dan zie ik het symbool van de printer maar dan grijs.
Een "Network Configuration" uitdraai geeft aan dat hij IP 192.168.1.110 heeft.
Hiermee geprobeerd te pingen vanaf de pc, maar dat lukt ook niet.
Printer software eraf en opnieuw geïnstalleerd.
Het printersymbooltje uit de taakbalk geeft aan dat de printer off-line is???
icon

Beste antwoord door Pieter_B 6 December 2018, 22:01

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7

Hi @Blouweogen, maak je geen zorgen - dat kan gebeuren! 😊 Hier kun je nog eens rustig alle huisregels nalezen:

 

 

Sorry wist ik niet 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Blouweogen , jij reageert in topics van 3 en 4 jaar oud. Je kunt beter een eigen topic openen en wat meer details geven over je apparatuur en wat je allemaal al geprobeerd hebt.

nu mijn vraag zit er niet tussen sinds ik t-mobile heb kan mijn printer het netwerk niet erkennen ik wordt er naar van hoe los i kdit op 

Reputatie 4
@Pieter_B

Ik kan heeeeel goed opschieten met de buren alleen heb ik hun niet nodig op te kijken of de printer het in een ander netwerk het wel doet.
Voordat het signaal overgezet was ging alles 😏 via de modem zoals je kon verwachtte.
Nu, met de modem van T-Mobile, wil het maat niet lukken.
Reputatie 7
Badge +3
@Michel_1970

Weet niet of je goed met je buren op kan schieten, maar loop anders eens met dat ding naar de buren om te kijken of de printer het daar wel wil doen.
Ik weet het is ver gezocht, maar laten we proberen om te kijken of hij op een ander wireless netwerk wel is in te stellen.

Als je deze printer van de stroom haalt, verdwijnt hij dan ook uit je router lijst?
Neem aan dat je de router ook al meerdere malen van de stroom hebt gehad?
Eventueel nog een optie om een factory reset uit te voeren op de Huawei?
Reputatie 4
@Pieter_B

het vreemde is wel dat het modem wel de printer als zodanig herkend alleen wil hij op de een of andere manier niet online/ herkend worden.
Vreemd blijft ook die naam ( BRW......._Wireless ) terwijl ik die in de instellingen van de printer heb gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +3
@Michel_1970

Blijft een stevig eitje dit probleem en ben dan ook bijna uitgedokterd 🤔
Heb nog wat rond wezen neuzen op het WWW en kwam nog een opmerking tegen.
In die betreffende topics geven verschillende mensen aan dat ze problemen kregen met nieuwe routers en hun printer wireless niet aan de praat kregen.
Toen ze het SSID en Wachtwoord gingen gebruiken van hun oude router op de nieuwe ging de printer plotseling werken.

Blijft vaag, maar iets om te proberen lijkt mij.

EDIT: Lees ook dat Brother een "Network Connection Repair Tool" heeft op hun site onder Downloads. Ook nog het proberen waard?

Reputatie 4
@Pieter_B

zie hier de afbeelding van de HG659

Reputatie 7
Badge +3
@Michel_1970

Er is dus geen sharing tab of setting in je Huawei router, of heb je die nog niet gevonden?
De video's zijn duidelijk dat ook voor Wifi een soort van sharing aan moet staan.
Het ligt dus niet aan je installatie op je PC, maar aan de Huawei die de juiste setting voor sharing niet heeft volgens mij.



Wat zit er verborgen achter DIE sharing tab ...... (foto van internet geplukt)

ps. Samba sharing heeft alleen nut als er op de USB poort van de HG659 een opslag medium wordt verbonden.


Denk dat die redenering niet helemaal opgaat, gezien het wireless versturen van printdata voor die router gewoon is iets op een externe opslag te plaatsen. In dit geval in de printer, die vervolgens er mee aan de slag gaat.
Reputatie 4
@Pieter_B

het ging even niet anders maar dit geeft een wel een duidelijk beeld wat er tevoorschijn komt zodra ik de installatie, voor de zoveelste keer, uitvoer en dan als laatste optie, want ik ben er wel een beetje klaar mee, met ondersteunbing van een USB kabel.
Alleen, zoals je kunt zien, mag dit ook niet baten.
Wat een gedoe zeg.😡

ps. Samba sharing heeft alleen nut als er op de USB poort van de HG659 een opslag medium wordt verbonden.
Reputatie 4

Reputatie 4

Reputatie 4

Reputatie 4

Reputatie 4

Reputatie 4

Reputatie 7
Badge +3
@Michel_1970

Ben nog steeds opzoek naar het hoe en wat.

Deze video gevonden : Setup Huawei Router and Printer for Wireless Printing


Of eventueel deze

Nadeel is, ik heb deze router niet, dus ik weet ook niet of deze router dit heeft en dan heb ik het over Samba sharing. Ik zie poort 631 voorbij komen ... en dan denk ik binnen Linux aan CUPS 😎
Reputatie 4
Update:
Bestaande software verwijderd
Printer via een USB kabel met de pc verbonden.
Software opnieuw geïnstalleerd.
Nu werkt de printer wel, alleen kan de rest ( zoon- en dochterlief) vanaf hun laptop, de printer niet benaderen.
Ik blijf erbij dat het een modem issue is.
Waarom ziet de printer wel het netwerk.
Na inloggen op modem staat de printer uitgegrijst erbij.
We hebben weer een avondje om te knutselen 😉
Reputatie 4
@Pieter_B

ik heb net alles gereset.
Printer gereset. Alle software verwijderd.
Laatste versie drivers en software packet gedownload.
Printer opnieuw de wifi instellingen laten aanmaken.
Test rapport zegt OK
Network rapport zegt OK, IP 192.168.1.101
Hierna de packet geinstalleerd.
PC herstart.
En het dan nog niet doen.
RRRRRRRRR
Reputatie 7
Badge +3
@Michel_1970

Heb de link nogmaals gemaakt, maar inderdaad blijft een error geven.

Dan deze zoekterm even in google gooien: My Brother machine could not be found over the network when I installed drivers on my computer.

Dat schijnt wel te werken, dan verschijnt dit topic bovenaan in de google search.
Reputatie 4
@Pieter_B

de link naar "My Brother......." werkt niet.

Net even de netwerkkaart gereset, maar blijft offline staan.
Reputatie 7
Badge +3
@Michel_1970

My Brother machine could not be found over the network when I installed drivers on my PC.

Kijk eens of je hiermee tot een oplossing komt.

Heb je ook al eens de netwerkkaart in de Brother gereset (als dat kan op jouw model)?

Schakel eens je firewall uit op je PC, want ik krijg het vermoeden dat omdat je printer een nieuwe IP heeft gekregen ... je firewall hem nu blokt.
Reputatie 4
Beste @Hidden.nld , dat had ik al gedaan, maar helaas.....
Reputatie 7
je moet de printer op je pc opnieuw installeren

Reageer