Beantwoord

Probleem met Draytek glasvezel en bekabeld netwerk / geen internet.


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
Met regelmaat heb ik op de pc's met kabel geen internet (wel network, geen internet), op dat moment hebben deze pc's geen geldig IP. WiFi van de Draytek werkt op dat moment wel. Ik heb nu alles een vast IP gegeven waarbij de pc's nog regelmatig aangeven geen internet te hebben en de WIFI het wel gewoon doet. Ik ben de hele week hier al mee bezig en alle trucks die ik kon vinden op het forum geven geen resultaat. Graag verneem de opties om het modem te laten omwisselen voor een met mediaconvertor.

Groet,

Hans
icon

Beste antwoord door Brian 8 August 2019, 15:23

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
dit lijkt op een oud probleem: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/non-stop-problemen-met-lan-284433
Reputatie 1
Lijkt in grote lijnen i.d.d. op wat ik ervaar.
Wat ook nog raar is; op het moment dat ik geen internet heb en een ping doe heb ik soms 100% loss en soms 50% dan wel 75%, geen pijl aan te trekken 😞 En zelfs soms tijdens het pingen, gaat het eerste pakketje fout en is er spontaan weer internet en gaan pakketjes 2,3 en 4 weer wel goed…
Ik heb het idee dat als je de pc aanzet hij even verbinding heeft en het dan vrij snel weer kwijt is (DNS cache geflushed toen er geen internet was, modem reset en daarna pc opstarten waarbij er geen internet op de pc was. Echter wel een gevuld DNS cache....
Ook raar, 1pc zit op 1 port direct in de modem, andere pc in de andere port (andere 2 voor tv), de ene pc kan het prima doen (exact dezelfde instellingen, vast ip overigens) terwijl de andere mekkert geen internet te hebben...

Wie het weet. mag het zeggen. Overigens vandaag met T-Mobile gebeld, modem reset etc etc. Volgende week komt een monteur voor een nieuw modem, ik hoop dan maar dat het niet weer een Draytek is...
Reputatie 6
Lijkt in grote lijnen i.d.d. op wat ik ervaar.
Wat ook nog raar is; op het moment dat ik geen internet heb en een ping doe heb ik soms 100% loss en soms 50% dan wel 75%, geen pijl aan te trekken 😞 En zelfs soms tijdens het pingen, gaat het eerste pakketje fout en is er spontaan weer internet en gaan pakketjes 2,3 en 4 weer wel goed…
Ik heb het idee dat als je de pc aanzet hij even verbinding heeft en het dan vrij snel weer kwijt is (DNS cache geflushed toen er geen internet was, modem reset en daarna pc opstarten waarbij er geen internet op de pc was. Echter wel een gevuld DNS cache....
Ook raar, 1pc zit op 1 port direct in de modem, andere pc in de andere port (andere 2 voor tv), de ene pc kan het prima doen (exact dezelfde instellingen, vast ip overigens) terwijl de andere mekkert geen internet te hebben...

Zo te lezen is er toch wat anders aan de hand of een combinatie. Waar ping ne naar toe en heb je WiFi (van de Draytek en PC's) wel uit staan als je test?

En wat bedoel je met: wel network, geen internet ? (is de IP verbinding via ethernet kabel tussen PC en Draytek wel op orde?)
Heb je al eens een andere internetkabel geprobeerd? Kan zomaar dat er wat ongedierte heeft lopen knagen...

Of misschien heeft de bliksem ingeslagen tijdens het onweer van laatst?

Hopen dat de monteur een Zyxel meeneemt voor je 😉
Reputatie 7
Hi @Hzlnld, dit lijkt inderdaad veel het eerdere Draytek issue waar @tmoesel naar verwijst, die heb ik al een tijd niet meer gezien! De monteur neemt een Zyxel modem mee zodat we de Draytek voor je om kunnen wisselen, dat gaat dus helemaal goedkomen! 😉
Ben heel benieuwd of de monteur dan ook het nieuwe modem meeneemt. Bij mij is dat meerdere malen beloofd en elke keer (4x in totaal) stond de monteur weer met het oude modem voor de deur.

Uiteindelijk heeft T-Mobile het Zyxel modem opgestuurd, omdat een monteur blijkbaar niet het ene modem met een ander mag vervangen (administratieve redenen).

Heet de directeur van T-Mobile thuis Basil Fawlty?
Reputatie 1
Afgelopen dagen hier mee bezig geweest (samen met TM) en zover niks dan lof voor T-Mobile. Prima gehopen!
Er is inmiddels een monteur langsgeweest en we waren het er wel overeens dat het probleem bij de Draytek moest liggen. Na enig overleg met TM besloot men (binnen een dag) dat er een nieuw modem mog komen (lees Zyxel)!
Inmiddels rijdt net de Post weg en heb ik 'm al liggen zodat morgen(!) de monteur hem kan aansluiten...
Mijn hoor je niet klagen dus! Word vervolgt.

Met alle lof voor Alm... eh T-Mobile 🙂
Reputatie 1
Zo... valt dat even tegen… Keurig een afspraak gemaakt voor de installatie, wordt ik ineens gebeld een half uur in het time-slot: monteur kan niet komen, auto stuk…. Nee, een vervanger is er ook niet. Jammer klant, geen oplossing! Moet maar nieuwe afspraak maken.

In alle mailtjes staat volgens mij " Afspraak is afspraak" , of geld dat alleen voor de klant?

Ben hier even verschrikkelijk kwaad over.
En nee, zelf installeren mag niet, ben je je garantie kwijt….

Wat vind T-Mobile hier nu van?
Balen!
Het is jammer dat het er inderdaad op lijkt dat 'afspraak is afspraak' alleen voor de klant van toepassing is.

Mijn indruk is dat de mensen bij T-Mobile best willen helpen, maar steeds gevangen worden door een complex administratief systeem.

Welke garantie bedoel je trouwens? Ik wist niet dat ik bij T-Mobile ergens garantie op had. Ik heb het Zyxel modem zelfs geïnstalleerd (ook al staat er groot op dat alleen een T-Mobile monteur dat mag), omdat de T-Mobile monteur aangaf dat hij het niet mocht installeren(!!).

Het zijn ook echt maar 2 kabels, dus volgens mij kan er niet veel mis gaan.
Reputatie 1
De media convertor mag je niet zelf aansluiten, doe je dat wel en heb je daarna problemen...
Reputatie 7
Badge +5
Jeetje @Hzlnld, ik begrijp je gevoel! Dat is geen leuke boodschap die je van Guidion gekregen hebt. Ik zie gelukkig wel dat je ondertussen een nieuwe afspraak hebt kunnen maken. Ik weet zeker dat dit helemaal goed gaat komen! Hou je ons hier op de hoogte? Alvast bedankt!

Reageer