probleem met internetsnelheid.


Hallo. Ik heb een probleem met de internetsnelheid. Ik heb informatie van:
Op  Dirksland is Internet beschikbaar met een verwachte maximumsnelheid van 41 Mbit/s downloaden en 5 Mbit/s uploaden beschikbaar.
 

Elke keer dat hij een test uitvoert:
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/speedtest

het resultaat is 10,2 - 10,4 Mbit/s en verzending van 1,4 Mbit/s de test werd 10 keer op verschillende dagen uitgevoerd.

Kan een slecht resultaat de oorzaak zijn van een slechte DSL-kabelverbinding?

 

er zit een blauwe dikke kabel in mijn huis en er zitten 8 draden in.
rood groen oranje en blauw. Bij elke kleur wordt een witte kabel meegeleverd. in totaal 8 draden. momenteel zijn de rode en oranje draden aangesloten op de DSL (RJ-11) connector. witte draden zijn geïsoleerd. is deze verbinding correct?

Ik kan alleen een foto bijvoegen. vertel me alsjeblieft hoe het moet


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @rebus77nl 

Een foto van je aansluitpunt, ook wel ISRA punt genoemd zou wel handig zijn. Standaard wordt DSL aangesloten op rood en blauw. Probeer de afstand tussen het officiële KPN ISRA punt en je modem zo kort mogelijk te houden en meet de snelheid via een pc die je bekabeld aansluit direct op je modem. Op die manier moet je de theoretische snelheid kunnen benaderen.

Groet, Folkert

 

Ik heb geen ISRA punt. de kabel gaat naar het stopcontact en de dsl naar de modem. waar kan ik het kopen?

Laat me weten of er in mijn omgeving betere oplossingen zijn. Ik woon in Dirksland, ik heb een bedrijf en ik heb snel internet nodig.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rebus77nl 

Zie ik het goed dat op punt 1A en 2B 2 zwarte draden zij aangesloten en is die witte kabel ook aangesloten? Sluit rood aan tegenover rood en blauw tegenover blauw en verwijder andere draadjes.

De modem heeft best veel bekabeld appatatuur zo te zien, zou je eens enkel een  laptop willen aansluiten op poort 1 en een test uitvoeren via de Ookla speedtest app?

Haal eerst de modem voor even van het stroom.

de witte draden zijn geïsoleerd en niet aangesloten. Moet ik het zo laten?

Reputatie 7
Badge +15

Vanuit de blauwe kabel moet je enkel rood en blauw aangesloten hebben.

Ik heb de hele tijd 10.2 en 1.4

alsof er een blokkade is ingesteld

misschien de opties in de modem? op 192.168.1.1?

mijn modem is VMG8825-T50

Reputatie 7
Badge +15

Denk niet dat er een blokkade op zit. Geef hem misschien eens een fabrieksreset door 10 seconden het reset knopje achterop de modem ingedrukt houden dmv een dun voorwerp. Hoe meer je de snelheid?

Ik heb het gedaan en het helpt nog steeds niet. op 6 april heb ik een afspraak installateur en ik zal hem vertellen over het probleem.

zijn er andere oplossingen voor bedrijven? Ik heb een bedrijf en dit internet is gewoon te traag. in het bijzonder heeft het uploaden naar een ftp-server minimaal 5mbit / s of beter nodig.

zijn uw oplossingen met 4G draadloze modem beter dan internet met een kabel?  ping op een draadloze verbinding?

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +2

De aansluiting is op deze manier onbetrouwbaar en kan invloed hebben op de snelheid. Er moet eerst een isra punt geinstalleerd en getest worden door een kpn monteur. T-mobile kan dit in gang zetten.

Mvg. Marcel

Reageer