Beantwoord

Probleem met poorten doorsturen op Huawei HG659

  • 16 May 2019
  • 5 reacties
  • 493 Bekeken

Beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn modem. 😓 Het betreft de Huawei HG659. Ik heb hierover al andere forumonderwerpen doorzocht en meerdere malen voor gebeld. Ik wil namelijk een webpagina vanaf mijn pc openbaar op internet zetten. Hiervoor moet ik onder andere poort 80 openen.

Hiervoor heb ik onderstaande stappen doorlopen:

  1. naar http://192.168.1.1;
  2. aanmelden;
  3. op Internet klikken;
  4. op Doorsturen klikken;
  5. een nieuwe 'portmapping' met de vereiste poorten toegevoegd.
Helaas kwam ik erachter dat poort 80 reeds door het modem wordt gebruikt om vanuit andere plekken toegang tot het systeem krijgen. Ik vind op dit forum, noch op andere plaatsen een oplossing voor dit probleem. Ik heb zelf al door de instellingen gebladerd maar kwam niets tegen dat ook maar lijkt op wat ik zoek. 👎

Ik weet dat dit mogelijk is aangezien ik dit in het verleden met andere modems en internetaanbieders al heb gedaan. Ik hoef dan ook geen antwoorden als 'Wist je dat je de webpagina ook op een server kunt zetten?'. Hier ben ik van op de hoogte maar voorlopig wil ik het vanuit huis doen.

Bedankt voor het lezen. Wellicht ben jij mijn reddende engel. 😇
icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 May 2019, 19:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @martindoornbos, welkom op onze Community!

Ik help je hier heel graag mee. Zou je het iets duidelijker willen omschrijven? Wat bedoel je precies met waar staat poort 80? 

waar staat het dat poort 80 waar de modem nu op staat kan aanpassen

 

Reputatie 7
Badge +3
Hoe test jij je webserver vanaf buiten, door vanaf je interne computer je externe IP aan te roepen, dus met NAT loopback?
Deze functie ondersteund de Huawei niet, je zult echt vanuit 'buiten' moeten komen om je Webserver te testen.

Heb je de juiste computer / MAC-adres geslecteerd onder internal host?
Heeft je host computer een fixed IP?

En dat de Huawei poort 80 niet zou doorlaten, kan ik 100% gegarandeerd tegenspreken.
Heb al diverse topics gevuld met allemaal rare en poorten waarop ik mijn een webserver heb gepushed, en ook standaard 80, om aan te tonen dat de Huawei gewoon poort forwarding doet en zonder problemen.
Alle geteste poorten gaan bij mij gewoon open.
Huawei heeft zelf in zijn applicatie lijst een Webserver opgenomen, en die werkt bij mij OUT OF THE BOX.
Bedankt voor het antwoord. Ik heb het doorgelopen maar voor poort 80 schijnt het niet te werken. Zoals ik zei wordt deze door het modem gebruikt om (extern) beheer mogelijk te maken. Is er een manier om dit uit te zetten? Ik denk dat het dan wel mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @ElroyNL ,

Kijk eens in dit topic, hier heb ik m.b.v. screenshots de hele setup doorlopen om een webserver die ik had gepushed naar een andere poort, bereikbaar heb gemaakt.

Als je naar Internet ) Portmapping gaat en de Applications dropdown openklikt, staat daar ook webserver tussen voor poort 80.
Heb hem op dit moment niet online de Huawei, maar ik geloof dat als je dan op 'view' klikt, kun je het 1 en ander aanpassen.

En anders volg je de step by step die ik uitleg, alleen dan voor poort 80

Reageer