Beantwoord

Probleem met wifi snelheid

  • 26 October 2019
  • 6 reacties
  • 219 Bekeken

Goede dag, ik heb vandaag mijn abonnement toegepast naar 200 (tot af en toe 100Mbps).

Ik heb eerder door t-mobile versterker wifi versterker gekregen Fritz!Wlan 1750E (door problemen met wifi snelheid 100).

Wat is probleem:
Door kabel aansluiting ik heb juiste snelheid: 187 down 191 up. Passed wel, maar door Fritz blijft nog steeds setting voor 100 (93 up, 95 down).

Hoe oplossen vinden jullie voor? Mag wat zelf oplossen of heb monteur nodig?

Gr

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 27 October 2019, 09:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DominiqueN 

 

Je kunt natuurlijk zelf dit probleem oplossen!

De snelheid via kabel is gewoon goed bij jou en de wifi is inderdaad minder snel.

Ten eerste is het handig dat je modem zich niet bevind achter kasten/muren of in de meterkast.

Heb je een zyxel? Zoja gebruik je dan een 5 GHZ kanaal of 2,4 GHZ?

5 GHZ daar heb je wel hogere snelheden mee als je dicht bij de modem bent en als je wat verder bent zal de snelheid verminderen dus een mindere bereik. 2,4 GHZ heeft een grotere bereik maar de snelheid is wel wat minder. 

 

Ik heb drytek fv2132 door splitter naar woonkamer (2x rj45: tv en internet door t-mobile monteur aangesloten in woonkamer voor tv ontvanger en fritz wlan1750e (ik heb al eerder problemen met 100mb wifi dus monteur heeft dit oplossen gevonden)
Tot af en toe werkte goed, maar met 200 werkt niet meer naar verwachten
bij fritz gebruikt ik 5Ghz

 

Reputatie 7

Hallo @DominiqueN 

 

Voor gebruik van snelheiden van boven de 100Mbit is een bekabelde verbinding nodig zonder splitter. je kan gewoon een netwerkkabel halen cat5e of hoger.

de Fritz Repeater kan zelf wel hoge snelheiden aan.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@DominiqueN 

Zou je niet eens het 2,4 GHZ kanaal gebruiken?

Ik heb al eens gelezen dat doormiddel van een versterker boven in een kamer bijvoorbeeld niet dezelfde snelheid uit wordt gezonden als beneden omdat tussen de versterkers de snelheid wordt verminderd.

Welke snelheid behaal je als je gewoon vlakbij de modem bent?

Hallo@DominiqueN 

Zou je niet eens het 2,4 GHZ kanaal gebruiken?

Ik heb al eens gelezen dat doormiddel van een versterker boven in een kamer bijvoorbeeld niet dezelfde snelheid uit wordt gezonden als beneden omdat tussen de versterkers de snelheid wordt verminderd.

Welke snelheid behaal je als je gewoon vlakbij de modem bent?


Hallo Waqqas,
Bij modem drytek ik heb geen wifi meer, toen monteur heeft fritz aangesloten heeft ie ook direct wifi bij drytek uitgeschakeld.

Hallo@DominiqueN 

 

Voor gebruik van snelheiden van boven de 100Mbit is een bekabelde verbinding nodig zonder splitter. je kan gewoon een netwerkkabel halen cat5e of hoger.

de Fritz Repeater kan zelf wel hoge snelheiden aan.


Is dat echt nodig? Moet ik dan nieuwe tweede kabel naar woonkamer ivm televisie en fritz?
dat dacht ik, omdat inderdaad aansluiting zonder splitter geprobeerd.
Probleem zit in dat ik moet gat in de muur maken enzo enzo.
Misschien andere idee met spliter en ene kabel naar woonkamer?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo DominiqueN,

Het is precies zoals @Hidden.nld zegt. Als je via een splitter werkt (utp-optimizer) is de maximale internetsnelheid 100 mbps. Dit komt omdat je maar 4 van de 8 aders van de kabel gebruikt, de andere 4 worden voor het tv signaal gebruikt. Wil je hogere snelheden als 100 mbps via de kabel dan zou je idd een aparte utp-kabel daarvoor moeten trekken.

Mvg. Marcel

Reageer