Beantwoord

probleem portforwarding

  • 21 June 2019
  • 5 reacties
  • 602 Bekeken

Beste,

Sinds een kleine maandje zitten mijn moeder ik nu bij t-mobile thuis. voorheen hadden we kpn alles in pakket maar dat werd voor ons te duur. Nu was het wel zo dat ik bij de kpn modem aantal poorten open had staan (ssh, ps4 remote play, etc). Nu heb ik ze ook weer open gezet in de huawei modem via de tutorial hier op het forum. Alleen vreemd genoeg werken de poorten niet of het is niet van buiten af te benanderen wel binnen uit dus als ik naar de statische ip ga van mijn desktop en de poort via ssh dan kan ik ermee connecten maar niet als ik dus mijn externe ip gebruik 😞.

Ik heb niet echt naar een oplossing kunnen vinden en via twitter werd ik hierheen gestuurd dus wat kan ik eraan doen om dus de apparaten van buiten af te benaderen? ik heb wel gekeken naar dmz maar daar ben ik niet bekend mee wat het precies doet.

Hoe mijn netwerk situatie eruit ziet:
allebei de apparaten (desktop + ps4) zijn verbonden met kabel aan een switch in mijn kamer. switch is weer verbonden aan de modem en de modem is verbonden met adsl vanuit de muur.

ssh poort is niet 22 maar een custom poort. en de ps4 remote play poorten zijn UDP 9296, UDP 9297, UDP 9303 maar ja van buiten af niet benaderbaar vreemd genoeg

Met vriendelijke groet,
Amy
icon

Beste antwoord door tmoesel 22 June 2019, 08:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Als je de Huawei router van T-Mobile Thuis hebt: die doet geen NAT loopback. Bij KPN ExperiaBox werkt dat wel.
Portforwarding op zich werkt wel, maar niet als je je externe publieke IP adres vanuit je thuisnetwerk benaderd. Het moet daadwerdwerklijk vanaf extern/buitenaf, via een ander netwerk. Makkelijkst testen met een smartphone op 4G, dus WiFi uit.
Als je de Huawei router van T-Mobile Thuis hebt: die doet geen NAT loopback. Bij KPN ExperiaBox werkt dat wel.
Portforwarding op zich werkt wel, maar niet als je je externe publieke IP adres vanuit je thuisnetwerk benaderd. Het moet daadwerdwerklijk vanaf extern/buitenaf, via een ander netwerk. Makkelijkst testen met een smartphone op 4G, dus WiFi uit.

nou ja ik denk dat u mijn bericht niet helemaal snapt. vanuit een externe publieke ip adres (vpn / andere netwerk bijvoorbeeld netwerk van een school of buitenshuis) werkt het niet alleen dus intern waar ik geen zak aan heb..

Ik heb het getest op 4G, meerdere vpn applicaties met daadwerkelijk andere ip adres. ik heb het geprobeerd met het netwerk van mijn werk geen van allen kom ik bij mijn desktop en of PS4. Dus doe ik wat fout of werkt het software van de modem niet naar behoren?...
Reputatie 7
Badge +3
@slaapkopamy

In dit betreffende portforwarding topic heb ik ooit een opzet gedaan voor een Gekke_Server op poort 1221.
Heb daar een step by step met plaatjes bij gevoegd, heb je hier iets aan?
@slaapkopamy

In dit betreffende portforwarding topic heb ik ooit een opzet gedaan voor een Gekke_Server op poort 1221.
Heb daar een step by step met plaatjes bij gevoegd, heb je hier iets aan?

helaas heb ik er weinig aan omdat op 1 of andere manier doet ie het gewoon niet. alle configuraties staan erop zoals de afbeeldingen alleen het werkt gewoon niet en ik snap niet waarom
Reputatie 7
Badge +3
@slaapkopamy

Als ik jou was, zou ik dan eens vanuit scratch beginnen.
Doe eens een factory reset op de Huawei, volg dan nogmaals de door mij gegeven opzet.
Heb zo al voor diverse mensen op de meest gekke poorten aangetoond dat de Huawei wel degelijk een bepaalde poort kan openzetten, veelal blijkt het toch gewoon neer te komen op een verkeerde setting.

Reageer