Beantwoord

probleem toegang (WPA2) naar 2.4GHz WiFi

  • 15 March 2019
  • 2 reacties
  • 426 Bekeken

Hallo,
Zijn er problemen bekent met het Huawei HG659 modem en toegang via 2.4 en/of 5GHz Wifi?
Ik was bij kennissen met een Canon WiFi printerprobleem gewest.
Thuisnetwerk: HG659 modem, tv box, vaste telefoon, 2 mobieltjes 2,4GHz WiFi only, Samsung tablet,
Lenovo B10 laptop via wifi verbonden, Canon TS3151 printer 2.4GHz Wifi only.
De printer wifi verbinding kon weer ingesteld worden en printer werkte vanaf laptop en tablet.
Na het reset van het modem omdat laptop alleen verbinding via 5GHz kon maken,
bleken de mobieltjes geen WiFi verbinding meer maken!!! WPA2 fout/Verificatie fout.
Tv, telefoon, laptop (5GHz), tablet 2,4GHz + 5GHz en printer werken.
Wat gaat hier niet goed? Wat zou het probleem kunnen zijn voor dat de 2 mobieltjes geen WiFi verbinding meer kunnen maken?
icon

Beste antwoord door Sigi_08 16 March 2019, 15:23

Bekijk origineel

2 reacties

update:
er was op zaterdag een monteur langs gewest. Afspraak was al eerder gemaakt om het DSL signaal te controleren en "blokkjes" op tv te verhelpen. De monteur heeft het een en ander gedaan. Vooral aangeraden het 5GHz Wifi niet te gebruiken. Nu werkt volgens de kennis weer alles - ook de 2,4GHz verbinding van de 2 smartphones.
Voor mij vreemd dat er ineens geen WiFi problemen meer zijn. Heb ik dan spoken gezien ?
Wordt het gemengde gebruik van 2,4GHz en 5GHz algemeen of bij het HG659 modem afgeraden?
Toen ik het 5 GHz Wifi systeem op de modem uit zette, konden de smartphones nog geen
verbinding maken. Alles erg vreemd.
Sigi
Reputatie 7
Hoi @Sigi_08,

Fijn dat de monteur het heeft kunnen verhelpen, dat op de eerste plaats! Wat betreft het advies het 5G netwerk niet te gebruiken, dat klinkt mij vreemd in de oren. De twee netwerken kunnen prima naast elkaar bestaan. Ik wissel hier persoonlijk ook vaak tussen en het is geen enkel probleem om met enkele apparaten op 2.4Ghz en de andere op 5G te verbinden. Een raar toeval, vermoed ik. Techniek is soms ongrijpbaar! 😉

Reageer