Beantwoord

Problemen glasvezel internet abonnement

  • 9 December 2020
  • 11 reacties
  • 258 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds kort zijn we na 12 jaar klant te zijn geweest bij Tele2, klant bij T-Mobile en in ons nieuwe huis hebben we glasvezel!

Helaas hebben we niet direct een hele positieve eerste indruk…

-Ik wilde graag de modem/router niet in de meterkast (ivm minder goed ontvangst), maar de monteur plaatste deze hier toch.
-Ik verwachtte dat we ook bekabeld internet kregen, in de papieren stond dat je tot 15 m. bekabeld zou krijgen van de monteur. Dit is helaas niet gebeurd.
-De Wifi-punt werkte na aansluiting niet meer en (ben er 8 uur mee bezig geweest!) is ook niet meer goedgekomen.

En helaas zagen we dat letterlijk 1 of enkele dagen na onze aanschaf er een actie was waarbij de 30 euro aansluitingskosten werden vergoed door T-Mobile.. Dat vonden we wel jammer.

Zelf hebben we dit zoveel mogelijk proberen op te lossen door de Wifi-punt te annuleren en binnenkort te retourneren en zelf een Acces Point te bestellen, we hebben een 15 meter UTP kabel besteld en we accepteren dat de modem/router in de meterkast staat. Maar vinden het ergens wel jammer.

Als we nu (want je mag geloof ik tot 14/15 dagen na aansluiting bij glasvezel nog annuleren las ik) zouden annuleren en opnieuw zouden afsluiten bij jullie, dan zouden we volgens mij alsnog de korting krijgen. Maar lijkt me ook wel veel gedoe… Is er misschien nog iets te regelen?!

Dank voor het lezen, is zo wel een heel verhaal geworden haha..

Verder is de verbinding goed en snel!

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 December 2020, 14:01

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wanderer9 

Je kan de modem naar de plek waar jij dat wilt verhuizen en de UTP tussen mediaconverter en modem vervangen door een langere kabel, met een CAT6 kabel kan de modem maximaal 100 meter van de mediaconverter staan.

Ik hoop dat dit de problemen iets verbeterd.

En wat betreft de acties, je weet vaak niet wanneer er een actie aankomt en dat is best jammer.

Dank voor je antwoord, ik zal ernaar kijken om met (CAT6) UTP kabel de modem buiten de meterkast te plaatsen!
 

En wat betreft de actie.. als wij nu annuleren en opnieuw bestellen, krijgen we dan het geld voor de ‘oude’ bestelling terug? Of moet je bijv. wel de installatiekosten betalen?

Sinds dit internet hebben we diverse problemen;

 

We hebben een Access Point gekocht en aangesloten, maar hij heeft een hele trage verbinding (echt 25% van de router). En we hebben een internetkabel aangesloten maar die heeft ook een tragere verbinding (een kabel zou toch juist goed internet moeten geven?!). En nog steeds kunnen we via Whatsapp geen filmpjes langer dan 5 seconden versturen, ondanks dat we echt alles al geprobeerd hebben. Bizar.
Ook werkt de Citrix van mijn vrouw niet.

 

Extreme spijt dat we hier internet hebben genomen. Voorheen bij Tele2 hadden we ‘traag’ internet maar alles werkte wel gewoon perfect (11 jaar lang!). Zitten er helaas een jaar aan vast.

Reputatie 7
Badge +14

Wat is de snelheid als je bekabeld een laptop/pc aansluit? Dus even zonder citrix gewoon via internet.

@eric Vaak 9-12 Mbit, en vandaag met geluk even 20 Mbit.

(ons abonnement is 50 Mbit)

Reputatie 7
Badge +5

@Wanderer9 

Zomaar wat vragen om het plaatje duidelijker te krijgen.

Glasvezel abonnement afgesloten met gigabit snelheid?
Waarop heb je die internetkabel aangesloten?
Klacht over Wifi t.o.v. de vorige woning?
Hoe of op wat voor manier is de wifi extender aangesloten/geplaatst?
Werkt de Citrix verbinding inmiddels?

Al vast ter overweging enige opmerkingen m.b.t. de wifi.

Wifi is een sterk afhankelijk van omgevings-invloeden. Misschien zitten er wel meer “stoorzenders” die de wifi benadelen en dit hoeft niet per se te ontstaan door wifi netwerken van buren maar ook magnetrons e.d. kunnen het signaal verstoren.
Omgeving waarin het signaal uitgezonden wordt is ook belangrijk, Houten vloeren dempen dergelijke signalen bijna niet, Maar betonvloeren met ijzer zijn funest voor ervoor.

Indien het mogelijk is probeer dan de wifi extender bekabeld aan te sluiten. Als het signaal draadloos naar de router/modem verbind wordt de snelheid al gehalveerd. Een moderne “mesh” setup voorkomt dit een beetje doordat het zend en ontvang signaal via een verschillend kanaal kunnen gaan. Bekabeld is de te prefereren aansluiting!

En Whatsapp filmpjes versturen? Geprobeerd op een afstand binnen 1 meter van de modem?
Of een speedtest app op de telefoon geprobeerd om meer duidelijkheid te krijgen?

In de topic start is aangegeven dat de verbinding verder goed en snel is??. Dus de teleurstelling beperkt zich tot het wifi signaal en een derde partij zoals Whatsapp.

Hoi @yalerta Glasvezel abonnement met 50 Mbit (het laagste, maar voorheen hadden we 10 jaar lang 20 Mbit wat voor ons al voldoende was).

 

Internetkabel (CAT6) vanaf de modem/router naar een standaard laptop.

 

In de vorige woning hadden wij ander internet maar nooit klachten (ook Whatsap deed het).

 

Het wifi Access Point is middels een CAT6-kabel aangesloten op de modem/router van T-Mobile.

 

Citrix-verbinding werkt helaas nog niet. Dit werkte voorheen dus wel. De wifi internetverbinding lijkt goed te zijn, vaak 45 Mbit (met Speedtest)!

 

We hebben wel dikke betonnen muren, maar de Access Point is bekabeld aangesloten, dus dat zou dan geen probleem moeten zijn.

 

Ook als we naast de modem/router staan kunnen we geen filmpjes langer dan 5 seconden versturen middels Whatsapp.

 

Verder zijn we erg tevreden over de wifi snelheid op onze telefoons/laptops op de begaande grond! Maar dat is dan ook alles… Op de 1e verdieping met Access Point is het dus erg slecht en op de 2e verdieping met internetkabel in de laptop ook zeer slecht. Wat een drama, om moedeloos van te worden.

Reputatie 7
Badge +5

@Wanderer9 

?? Op de 2e verdieping met utp (internet) kabel in de laptop..??

Komt die utp (internet) kabel rechtstreeks uit de modem in de meterkast beneden?

Welk merk en type AccesPoint, Nieuw aangeschaft of had die goede kennis er nog een die je voor een zacht prijsje mocht hebben (of wel een antiek barrel)

Een goed AP zou bij een bekabelde aansluiting namelijk dezelfde snelheden moeten produceren als je via de wifi van de modem krijgt. (defect AP?)

Het internet van 10 jaar terug kun je helaas niet vergelijken met wat nu naar je apparaten gestuurd wordt. Ik vraag mezelf wel eens af hoeveel data verkeer aan reclames er op mijn scherm geduwd worden.

@yalertaJa we hebben vanwege problemen met de versterker van T-Mobile (die werkte niet) maar besloten 2 kabels te kopen en die door het huis naar boven te plaatsen (1 voor in de Access Point op de 1e verdieping en 1 voor in de laptop op de 2e verdieping). Dus inderdaad met UPT kabel rechtstreeks in de laptop naar de modem in de meterkast beneden!

 

Het Access Point is de net nieuw gekochte Unifi AP-AC Lite van het merk Ubiquiti

 

Maar helaas geeft het AP echt maar 9 Mbit terwijl ons abonnement 50 Mbit is (en we hebben van de wifi op de begaande grond ongeveer 45 Mbit)…

 

bizar he?!

Of zou de modem/router gewoon kapot zijn?!

Reageer