Problemen met installatie van zowel Google Nest Hub én Google Chromecast

  • 19 September 2020
  • 4 reacties
  • 501 Bekeken

Ik heb een Draytek Vigor 2132 modem van T-Mobile Thuis.

Heb geprobeerd om zowel een Google Nest Hub Max en een Google Chromecast Ultra te installeren.

Voor beide apparaten komt de melding “ik kan geen wifi-verbinding maken met speaker”, en wordt de installatie afgebroken. Alle noodgrepen, zoals herstarten modem, update iOS op iPad en iPhone, etc helpen niet.

Google Nest heeft geen support; leverancier weet het niet; Draytek kan niet in het systeem omdat het in beheer van T-Mobile Thuis is, en T-Mobile Thuis helpdesk kan me ook al niet helpen.

Wat te doen ?

Wie herkent dit probleem en heeft daarvoor de oplossing ?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Paul Eijmberts, welkom op de Community!

Top dat je al zoveel geprobeerd hebt, dat maakt het vinden van een oplossing een stuk makkelijker. Ik heb meteen een grondige lijnmeting gedaan en zie dat je momenteel zes apparaten bekabeld hebt aangesloten. Zou je eens willen proberen om alle apparaten te ontkoppelen en dan enkel de Google Nest op poort 1 of 2 aansluiten? Ik wil nagaan of de oorzaak daar ligt. 

Je hebt qua Wifi momenteel vier actieve netwerken met verschillende netwerknamen: verbind je de Chromecast met Wifi of UTP? Ik weet dat de Ultra namelijk het eerste model is waarbij ook bekabeld aangesloten kan worden. 

Wat betreft de bekabeld aangesloten apparaten: ik zie vier Apple producten, klopt dit?

Inderdaad zijn er apple producten aangesloten.

Ik heb alle apparaten ontkoppeld gehad, maar dit maakte geen verschil.

 

Aansluiten van de Nest Hub op een poort is onmogelijk. Deze Nest Hub Max heeft geen aansluitimogelijkheden, behalve voor de spanning. Hoe zou ik dat moeten doen ?

 

Het lijkt er op dat het modem de verbinding met beide apparaten blokkeert.

Komt dat door de firewall ?

Kan het de oude firmware zijn ? Hoe kan ik die updaten ?

Ik heb allen de TV, de Sonos en een laptop bekabeld aangesloten. Meer niet

De apple apparaten zijn allemaal via wifi

 

Reputatie 7

Hi @Paul Eijmberts, hmm dat is vreemd, in principe zou het niet aan de firmware of firewall moeten liggen, de firewall is voor verkeer van buiten naar binnen een andersom. De firmware is custom firmware die we gebruiken, deze kan je dus zelf niet updaten. Mogelijk is het de Wifi beveiligingstype die niet overeen komt met wat de apapraten gebruiken (WPA, WPA2, WEP etc). Heb je al eens geprobeerd om de Wifi helemaal opnieuw in te stellen op de modem en dan opnieuw te verbinden? 

Reageer