Beantwoord

Problemen met internet, DNS probleem?

  • 28 September 2020
  • 3 reacties
  • 210 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Wij hebben sinds 1,5 week glasvezel van T-Mobile en vanaf het begin hebben wij problemen met internet. Bijna elke pagina die bezocht wordt komt op met de foutmelding "De site is niet bereikbaar, het DNS adres kan niet gevonden worden”. Na een paar maal op refresh te drukken komt uiteindelijk de juiste pagina in beeld. Dit probleem doet zich voor op devices aangesloten met een LAN kabel en devices gebruik makend van WIFI. Ik zou dit graag z.s.m. opgelost willen hebben aangezien ik volgende week weer thuis aan het werk moet.

icon

Beste antwoord door JoopSr 1 October 2020, 11:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JoopSr, welkom op de Community!

Er is inderdaad een algemeen issue bekend waarbij de hoofdoorzaak in de DNS ligt. Dit is reeds bekend bij onze techneuten en developers en wordt grondig onderzocht.

De meest recente melding in het algemene topic van mijn collega luidt: “Ik had jullie graag van een nieuwe update aan onze kant voorzien, maar op dit moment heb ik geen nieuwe informatie behalve het feit dat wij er nog steeds erg hard aan werken om hier een effectieve oplossing voor te vinden. Het lastige is dat wij nu ook hard bezig zijn met de storing in Huissen, waardoor onze aandacht momenteel verdeeld is. Hopelijk weten we voor beide problemen snel een adequate oplossing te vinden en ik blijf er bovenop zitten met de hoop dat het netwerkteam ons snel meer kan vertellen!”

Klasse dat je het aankaart, er wordt aan gewerkt en we houden je in dit topic op de hoogte!

Dank je voor het antwoord. Ik moet mijn excuses aanbieden, dit probleem is ontstaan door een fout van mijn kant. Ik had een oude router als switch gebruikt en die had hetzelfde IP-adres als mijn t-mobile router. Dus had ik een IP conflict en problemen met mijn internet. Ik heb de oude router vervangen door een nieuwe hub en het probleem is opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is superfijn om te horen en uiteraard helemaal niet excuseswaardig hoor, ik snap je helemaal en begrijp ook volledig dat je eerst aan het algemene DNS-issue dacht! 😉

Gelukkig heb je het kunnen oplossen door je oude router te vervangen voor een nieuwe hub. Mocht je in de toekomst hulp kunnen gebruiken, dan zit de Community altijd voor je klaar. 

Alvast een prachtig weekend toegewenst! 

Reageer