Beantwoord

Problemen met uitgaande mail t-mobilethuis op ipad


Bij versturen van emails krijg ik de melding: The recipient " email adres ontvanger" was rejected by the server because it does not allow relaying.
email ontvangen gaat goed.
wat te doen ?
icon

Beste antwoord door Gerard Aben 24 March 2019, 21:31

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Welke uitgaande mailinstellingen gebruik je?
Reputatie 7
Hey @Gerard Aben,

Is het gelukt om het op te lossen? En heb je hier al gekeken? Daar vind je een handleiding waarmee je je e-mail instellingen kunt aanpassen. Succes!
Deze handleiding heb ik al gevolgd zonder succes.
Reputatie 7
Hi Gerard, krijg je de foutmelding te zien bij elk e-mailadres waar je een e-mail naar toe probeer te sturen of gaat het om een bepaalde ontvanger? Als dat laatste het geval is dan ligt het aan de instellingen van dat domein. Als je het bij elke e-mail hebt dan kijk ik graag met je mee, zou hiervoor dan een screenshot willen posten van de e-mail instellingen zoals je ze nu in hebt gevuld? Uiteraard kan je privacy gevoelige informatie weghalen. De e-mail isntellingen zijn altijd vrij precies en een verkeerde punt of streep zorgt er al voor dat de instellingen niet werken. Ik zie je bericht graag tegemoet!
Hallo Brian,

Ik ben er in de tusentijd achter dat het met forwarden & replyen van mail te maken heeft.

Dus als ik een nieuwe email maak naar bijvoorbeeld mijn email adres op het werk wordt deze gewoon verstuurd.

Als ik naar ditzelfde email adres een mail forward of reply krijg ik de melding dat de server geen relying van mail toe staat.

Dit gebeurt voor alle email adressen.

Enig idee waar dit het in zit ?
Ben sinds een viertal maanden bij t -mobile en heeft tot nu toe gewerkt.
Hallo Brian,

zojuist een oud account verwijderd.
Nu werkt het weer.
Reputatie 7
Goed om te horen dat het is gelukt @Gerard Aben! Wat was nou uiteindelijk de oplossing? Bedoel je dat je een oud account bij je e-mailinstellingen hebt verwijderd?

Ik heb sinds een paar maanden hetzelfde probleem als Gerben:

Bij versturen van emails krijg ik de melding: The recipient " email adres ontvanger" was rejected by the server because it does not allow relaying.
email ontvangen gaat goed.
wat te doen ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ivanhoe23, welkom op onze Community!

Krijg je deze melding bij alle e-mails die je verstuurd of alleen bij bepaalde e-mailadressen? Als het om specifieke e-mailadressen gaat dan ligt het aan de instellingen van hun. Krijg je deze melding bij alle uitgaande e-mails, wil je dan een screenshot plaatsen van je e-mail instellingen? Dan kijk ik graag met je mee!

Ik heb 2 e-mailadressen: een Gmail en een T-mobile. De Gmail levert geen probleem op. Het gaat om mijn t-mobile e-mailadres. Iedere mail die met mijn t-mobile e-mailadres verstuurd, doorstuur of beantwoord, levert deze melding op:

Ik heb mijn T-mobile e-mailadres verwijderd en opnieuw gekoppeld met de handleiding van T-mobile, maar dat heeft ook niet geholpen. Dit is de screenshot:

 

Reputatie 7
Badge +9

@Ivanhoe23 bedankt voor de screenshots!

Zou je de e-mail kunnen testen in onze webmail? Link is klikbaar. Dan kunnen we kijken of het aan de e-mail ligt of aan de instellingen!

Zowel het doorsturen als het beantwoorden zijn via de webmail gelukt. Weliswaar wat minder makkelijk leesbaar.

Op mijn laptop lukt het doorsturen als het beantwoorden ook. Alleen via mijn iPad met het mailprogramma van Apple lukt het al een aantal maanden niet meer.

Reputatie 7
Badge +14

Gebruik je misschien (per ongeluk) 'Privédoorgifte in iCloud'?

Dat is een soort VPN welke ervoor zorgt dat de SMTP server je vanuit het buitenland ziet komen.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph499d287c2/16.0/ios/16.0

Ja, Privédoorgifte in iCloud’ stond bij mij aan. Ik heb het na je bericht uitgeschakeld en 1 mail doorgestuurd en 1 mail beantwoord via de iPad, maar krijg nog steeds dezelfde melding. Na het uitschakelen en opnieuw opstarten van mijn iPad, deze akties nogmaals uitgevoerd, maar nog steeds lukt het niet en dezelfde melding.

Reputatie 7
Badge +9

@Ivanhoe23 dat is inderdaad erg gek. Heb je toevallig ook een iPhone? Zo ja, zou je je e-mail daar op willen proberen? Dan kunnen we het een en ander uitsluiten!

Reputatie 7
Badge +6

@Ivanhoe23 Als je op SMTP drukt, staan de instellingen dan precies zoals in onderstaand screenshot? Met deze instellingen werkt het bij mij op de iPhone.

 

Hoera, het werkt weer.

In 1e instantie alleen de Hostnaam gewijzigd in smtp.t-mobilethuis.nl, maar dat hielp niet. Daarna de Serverpoort 587 ook overgenomen en dat was het laatste zetje dat nodig was om het weer te laten werken. Een mail doorgestuurd en een nieuwe verzonden via de iPad is gelukt. Heel erg bedankt voor je hulp.

Groetjes Ivan.

 

 

Moderator edit: Een f(st)out typfoutje hersteld.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ivanhoe23 ,

Ik hoop en denk dat je meer “Hoera, het werkt weer” bedoelt?😉

Klein typefoutje waarschijnlijk.😂

Inderdaad typefoutje: moet Hoera zijn😊.

Reageer