Beantwoord

Problemen na het naar boven zetten van fritzbox

  • 4 September 2019
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

Beste,
Toen we pas klant bij jullie waren hebben we gelijk na 3 weken een monteur bij ons gehad. Alhoewel de verbinding sterk was bleef ie ons eruit gooien. De monteur heeft toen een fritzbox geplaatst om de werking van het modem over te nemen en dit ging goed, behalve op zolder. Sinds kort hebben we hem gereset en verplaatst naar zolder, om daar meer bereik te krijgen. Om dat te doen zijn we van kanaal gewisseld omdat die mevrouw aan de telefoon dat zei. Alhoewel er nu soms op zolder goed bereik is worden wij nog steeds om de paar uur eruit gesmeten.

Hij zegt wel verbinding maar geen internet toegang....
Kunt u mij helpen want dit word de 2e maand dat ik mijn 12 gb telefoonbundel bijna op moet maken.
Mvg,
Manon
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 7 September 2019, 18:02

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Manon,

Heeft de monteur destijds een Fritz 1750 bedraad aangesloten op het modem?
(Alleen in dat geval neemt de Fritz de wifi over als accespoint)
In alle andere gevallen (draadloos) is er sprake van een repeater. (Ook bij de Fritz 310) Als de wifi van het modem dan hapert, hapert de wifi van de repeater ook.
Als een bedrade 1750 wordt gereset, zijn de instellingen als a.p. weg en zal deze niet (goed) meer functioneren.
Heb je wat meer informatie?

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Badge +4
@manonmichopoulos,

dat is wel logies toch. je plaatst de repeater op een plek waar de wifi niet goed is. om het bereik te vergroten plaats je hem waar het bereik nog wel goed is anders heb je er niets aan.
De oplossing is de repeater een verdieping lager te plaatsen zodat deze nog een goed signaal van het modem krijgt.
Volgens mij heb je een Draytek modem met een repeater. een betere oplossing was om zelf nog een fritz repeater aan te schaffen en deze te koppelen met die aan het modem. dan heb je een betere verbinding door het hele huis dan je nu heb gedaan.

Reageer