Beantwoord

Problemen na onderhoud afgelopen nacht.


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.
Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200

Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.

Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.

Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)

Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.

Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit

Graag hoop ik dat het opgelost kan worden, voor IP adressen e.d. graag een PB

Alvast bedankt.

Michael

P.S. Helaas merkte mijn smokeping ook direct een verslechtering in de latency op na het
onderhoud afgelopen nacht.

van 6ms naar 9ms en inmiddels dus vergelijkbaar met een kabel aansluiting. In de praktijk merk je hier gelukkig vrij weinig van.

Er is dus nog wat werk aan de winkel

icon

Beste antwoord door Brian 15 August 2019, 11:59

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 1
Hier reeks 31.21.31.x nog niet mogelijk
Ik kan inmiddels vanaf 4G ook weer verbinding opbouwen naar mijn T-mobile thuis netwerk.
zit op de 31.21.X.X reeks.
Ook hier nog geen verbinding mogelijk sinds eind juni, 31.21.x.x

Hopelijk snel resultaat, want net als vele anderen heb ik het ook nodig i.c.m. domotic(z)a.
Reputatie 7
Hi allen, inmiddels hebben we een aantal aanpassingen gedaan op het netwerk (afgelopen maandag of dinsdag) en bij één router lijkt het nu goed te lopen. Bij een ander hebben we het nog niet voor elkaar maar hier wordt aan gewerkt. Ik verwacht dus dat de problemen snel voor alle reeksen zijn verholpen. Bedankt voor jullie geduld!
Reputatie 7
Hi allen, we hebben de aanpassingen afgerond en alles lijkt weer te werken! Maak als APN dan wel gebruik van smartsites.t-mobile. @boekee Bedankt voor voor het testen en je geduld!
Super! Mijn toepassing werkt in ieder geval weer.
Reputatie 1
OK hier werkt het weer, al vind ik wel dat het veel te lang geduurt heeft.
Top ! Bij mij werkt het ook weer.

bedankt
Reputatie 1
Hi allen, we hebben de aanpassingen afgerond en alles lijkt weer te werken! Maak als APN dan wel gebruik van smartsites.t-mobile. @boekee Bedankt voor voor het testen en je geduld!

Gelukkig werkt alles weer, het heeft even geduurd, maar het is gelukkig geen "kastje naar de muur" verhaal geworden.

Netjes opgelost bedankt @Brian voor de moeite!
Hier is het nog niet opgelost:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/vpn-verkeer-tussen-t-mobile-thuis-en-t-mobile-sim-niet-mogelijk-314334

Huidige IP T-Mobile thuis is: 31.21.97.8
Reputatie 7
Hi @CM2, bedankt voor de informatie in het andere topic. Ik vermoed dat het hier om een ander issue gaat, je "vindt" het IP-adres namelijk wel maar de verbinding komt niet tot stand. Ik stel voor dat we in het andere topic verder gaan omdat hier ook de door jouw gegeven informatie staat!
Bij mij is het opgelost als ik de APN toevoeg. Heeft me aardig wat tijd gekost om het te vinden en kwam toevallig het routing issue 4G naar T-mobile thuis tegen op dit forum.

Reageer