Beantwoord

Problemen na onderhoud afgelopen nacht.


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.
Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200

Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.

Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.

Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)

Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.

Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit

Graag hoop ik dat het opgelost kan worden, voor IP adressen e.d. graag een PB

Alvast bedankt.

Michael

P.S. Helaas merkte mijn smokeping ook direct een verslechtering in de latency op na het
onderhoud afgelopen nacht.

van 6ms naar 9ms en inmiddels dus vergelijkbaar met een kabel aansluiting. In de praktijk merk je hier gelukkig vrij weinig van.

Er is dus nog wat werk aan de winkel

icon

Beste antwoord door Brian 15 August 2019, 11:59

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 7
Hi @Justintime2, geen zorgen er wordt nog steeds aan gewerkt. Het is inmiddels langs meerdere afdelingen gegaan en het ligt nu bij onze netwerkpartner. We hebben een aantal testen gedaan met de hulp van @boekee en de resultaten hebben we gisteren naar onze netwerkpartner doorgezet. Hopelijk weet ik morgen meer!
Ik heb de software voor het Domotica programma ( ik gebruik HomeSeer)) op een aparte computer staan die in de metselaar hangt, altijd draait en gekoppeld is met mijn eigen router. Met het programma Real VNC kan ik die computer van afstand benaderen. Ik heb de poort wel op zowel het slechte t-mobile modem en mijn eigen router moeten forwarden.

Als ze dit niet oplossen ben ik na een jaar ook weg.
Bij mij werkt het nog niet.
Reputatie 6
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w

Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?

Ik heb nooit T-Mobile Thuis (TMT) gehad. Ik gebruikte altijd 4G voor Thuis (oude '17 abo variant), maar nu niet meer, is opgezegd. Dat valt onder de mobiele afdeling, heeft verder niks met TMT te maken. En zit, als je het als Fixed Mobile Subscription gebruikt middels APN aanpassing, op een speciale netwerktak. Het publieke IP adres wisselt daarbij elke dag, vandaar dat ik als extra altijd een cloudcomputer met vast IP adres ernaast heb, met een VPN van thuis naar cloud. Dat is ook wat ik kan aanraden als je nu je domotica enz toch bereikbaar wilt hebben. Verzin/gebruik iets extras/anders, want de ervaring bij T-Mobile leert dat een oplossing voor dit soort vage routing problemen van (een handvol) mensen lang op zich laat wachten (een maand of zo).
Deze issue duurt veel te lang en T-Mobile verzuimd verdere status door te geven over deze issue. Dit is belachelijk voor een groot bedrijf zoals T-Mobile en een deal breaker voor mij als ik mijn eigen thuis netwerk niet kan bereiken vanaf T-Mobile data netwerk.

@Justintime2 heeft gelijk, hoe moeilijk is het om het ip adres terug te draaien en onderzoeken waar de issue ligt?

Als deze issue nog niet wordt opgelost deze week ga ik mijn abo opzeggen en overstappen naar XS4ALL! Alles werkt met XS4ALL en ik vind het niet erg om een premium prijs voor te betalen!
Reputatie 1
Hi allen, we hebben de aanpassingen afgerond en alles lijkt weer te werken! Maak als APN dan wel gebruik van smartsites.t-mobile. @boekee Bedankt voor voor het testen en je geduld!

Gelukkig werkt alles weer, het heeft even geduurd, maar het is gelukkig geen "kastje naar de muur" verhaal geworden.

Netjes opgelost bedankt @Brian voor de moeite!
Reputatie 7
Hi allen, weer tussentijdse update, voor komende maandag (de 19de) staat er een test gepland met één van onze netwerk engineers om de exacte oorzaak boven water te krijgen (en hopelijk te verhelpen). Ik heb zojuist doorgegeven dat er nu meerdere mensen beschikbaar zijn om "live' te testen indien nodig, dank hiervoor! Hopelijk weten we op de 19de meer.
Reputatie 6
Afgelopen nacht is er onderhoud gepleegd in Leiden postcode 2324.
Ik heb zelf heb T-Mobile Fiber 200/200

Ik heb hier bij een ander extern IP adres gekregen, dit is geen probleem want mijn router update automatisch de dns.

Vandaag wilde ik met mijn mobiele telefoon (T-Mobiel Mobiel) een OpenVPN verbinding opzetten naar mijn router thuis. Het IP adres klopt (deze is aangepast) maar kreeg geen verbinding. Vanaf mijn zakelijke KPN telefoon lukte dit wel.

Ik heb een aantal tests gedaan, ook met de telefoon van mijn vriendin (ook T-Mobile Mobiel)

Het is niet mogelijk vanaf het netwerk van T-Mobiel Mobiel mijn IP te pingen, ik krijg hier direct een Time-Out ook een tracert loopt dood.

Vanaf andere netwerken zoals KPN Vodafone Ziggo werkt alles prima, alleen vanaf het T-Mobile Mobiel netwerk lijkt er geen route te zijn naar mijn externe IP op mijn T-Mobile Glas verbinding. Dit is best hinderlijk aangezien een aantal dingen thuis vanaf afstand doe. (OpenVPN NAS Alarm aan/uiit

Dit is een bekend fenomeen (aan het worden). T-Mobile gebruikt private IP adressen (10.0.0.0/8) op plekken waar formeel publieke IP adressen gebruikt dienen te worden. Als het er op lijkt de het complete routing path min of meer binnen het T-Mobile domain blijft, kunnen mensen hier tegen aanlopen. Voor T-Mobile mobile was (is?) een oplossing om de APN op 'smartsites.t-mobile' te zetten i.p.v. 'internet'.
Het publieke IP adres (WAN IP adres) wat je op mobile met APN=internet en TMT vast hebt zit gemapt achter een aantal 10.x.x.x adressen. Een blijkbaar gaat bij een verandering van een TMT publiek IP adres de routing dood. Doe maar een een trace vanuit thuis naar 1.1.1.1 en bedenk hoe dat andersom moet gaan voor UDP paketten zou moeten werken.
Reputatie 1
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w

Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?
Zooooo.....!!! Dat ik dit nu pas lees. Heb urenlang al enkele dagen zitten uitzoeken wat er mis is. Want zowel met provider T-Mobile als Ben kan ik mijn thuis niet meer benaderen. Wel via andere providers als KPN, Ziggo, etc.

Hierdoor geen toegang meer tot onze huis beveiliging (waaronder camera's). Hoop echt dat jullie dit vlot oppakken om het op te lossen.
bedankt voor je reactie. Snel gaat het inderdaad niet, ik had meer verwacht van t-mobile. Ik heb wel een manier bedacht om eromheen te werken, maar dar is niet de oplossing. Ik wil mijn systeem via twee routes benaderbaar hebben. Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem. Daarbij kon ik zelfs vanuit mijn lan netwerk via het wan op inloggen. Bij t- mobile werkt dat ook niet.
Reputatie 1
bedankt voor je reactie. Snel gaat het inderdaad niet, ik had meer verwacht van t-mobile. Ik heb wel een manier bedacht om eromheen te werken, maar dar is niet de oplossing. Ik wil mijn systeem via twee routes benaderbaar hebben. Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem. Daarbij kon ik zelfs vanuit mijn lan netwerk via het wan op inloggen. Bij t- mobile werkt dat ook niet.

Kun je misschien uitleggen hoe je dit gedaan hebt??

Ik heb een jaarcontract bij T-mobile maar als dit hun policy is en blijft dan zit ik deze uit en ben ik weer heel snel bij Ziggo. Dan maar wat meer betalen.... Daar werkt het wel naar behoren...
Reputatie 1
Ik heb de software voor het Domotica programma ( ik gebruik HomeSeer)) op een aparte computer staan die in de metselaar hangt, altijd draait en gekoppeld is met mijn eigen router. Met het programma Real VNC kan ik die computer van afstand benaderen. Ik heb de poort wel op zowel het slechte t-mobile modem en mijn eigen router moeten forwarden.

Als ze dit niet oplossen ben ik na een jaar ook weg.


Thanks.... Ik ga ook maar eens kijken wat er mogelijk is "for the time being" Ik draai Domoticz die hebben ook iets met een eigen server die dan omgeroute wordt naar de cliënt. Maar liever niet en is niet zoals het hoort te zijn.

Heb je alles bij T-Mobile draaien vanwege de voordelen. Maar wegen nu niet op van het nadeel

Sterkte in deze pre-historische tijden bij T-Mobile. 😂😂

En @Brian aka T-Mobile we don't (web)care, bedankt.
Het feit dat jullie/jij zolang stil bent is mijn interpretatie dat het niet opgelost gaat worden.
Reputatie 7
Hi allen, we hebben de aanpassingen afgerond en alles lijkt weer te werken! Maak als APN dan wel gebruik van smartsites.t-mobile. @boekee Bedankt voor voor het testen en je geduld!
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w

Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?

Heb helaas nog niets vernomen, al een aantal keren gebeld met de vraag wanneer er een update komt maar heb nog niets vernomen. Netwerk team heeft de zaak al een week niet bijgewerkt. (Het ticket)
Reputatie 1
Hi @Justintime2, geen zorgen er wordt nog steeds aan gewerkt. Het is inmiddels langs meerdere afdelingen gegaan en het ligt nu bij onze netwerkpartner. We hebben een aantal testen gedaan met de hulp van @boekee en de resultaten hebben we gisteren naar onze netwerkpartner doorgezet. Hopelijk weet ik morgen meer!

@Brian bedankt voor de update, wellicht ben ik iets te ongeduldig en te direct. Maar je merkt pas dat als iets niet werkt, hoe "afhankelijk" en vaak je zoiets gebruikt.
Reputatie 6
Zo'n 2 jaar geleden, een tijdje na de overname van het Thuis gedeelte van Vodafone, vroegen diverse mensen wanneer er 'combivoordeel' (dus korting of ander voordeel als je zowel vast als mobiel bij T-Mobile) kwam. Ik heb geen T-Mobile Thuis, dus heb er geen ervaring mee, maar zie wel de marketing kreten als 'Alles-onder-een-dak', 'Klantvoordeel', en zelfs 'Klantvoordeel activeren'.
Dat laatste krijgt nu wel een erg rare bijsmaak. Heb je (eindelijk) alles bij T-Mobile, dan zou je denken dat van het ene T-Mobile naar het andere T-Mobile toch 2-richtingen verbindingen gelegd zouden moeten kunnen worden. Dus er is korting (of de kans erop), maar dan krijg je ook minder functionaliteit, ofwel naween of uitwerking van te weinig capaciteit om zaken technisch gezien op orde te krijgen danwel te grote afhankelijkheid van andere (concurerende) partijen.
En als je ander publiek IP adres krijgt, is het strict genomen niet (alleen) onderhoud, maar gewoon werkzaamheden, eerder ter uitbreiding of reparatie. Onderhoud is iets voor gezette tijden op langere termijn doorgaans.
Reputatie 1
@janusloo Om nou direct op te zeggen is ook wat. En je hebt tenslotte een jaarcontract.

Ik heb dik 20 jaar bij UPC Chello/Ziggo gezeten. En eigenlijk supertevreden geweest. Altijd huiverig geweest om over te stappen.

Klantenservice Ziggo heb je binnen 5 minuten aan de lijn. Ik heb gisteren bij T-Mobile 45 minuten!! moeten wachten. Om met 0 op het request naar huis gestuurd te worden.

Het feit dat er nog steeds geen reactie is geplaatst. Ben ik bang dat mijn huiverigheid waarheid is endat het lang gaat duren. Waarschijnlijk niet als ik op vakantie ben. Bedankt T-Mobile!

Ook wacht ik nog steeds op een tv tuner die als derdehands is afgestuurd.
Hier helaas ook het probleem dat portforwarding niet werkt. Zijn er al tips op het werkend te krijgen?
Ook ik heb hier last van. Gelukkig een dual-sim en kan ik wisselen naar een andere provider voor mijn verbinding naar huis.
Zelfs vanuit Engeland, waar beide sims verbonden waren met O2, kon ik met de T-Mobile SIM niet verbinden met thuis en met de andere (KPN sim) wel..

@Brian mochten er nog testen nodig zijn, dan ben ik beschikbaar.
Ook hier nog geen verbinding mogelijk sinds eind juni, 31.21.x.x

Hopelijk snel resultaat, want net als vele anderen heb ik het ook nodig i.c.m. domotic(z)a.
@Justintime2 ik ben al meer dan 1 jaar bij T-Mobile en kan dus ieder moment opzeggen. T-Mobile Thuis krijgt straks nog meer abonnees wegens prijs verhoging Ziggo en KPN. Capaciteit zal straks ook verminderen en als dat gebeurt kan T-Mobile de stroom van klanten (en ook klachten) niet meer aan en dat is nog vervelender als internet trager wordt.

Ik ga natuurlijk nu niet opzeggen. Door deze issue kan ik niet meer mijn adblocker en home automation thuis benaderen en het is vervelend. Ik ben benieuwd hoe lang deze issue gaat duren en wanneer T-Mobile "tijd heeft" om op te lossen!

Is er iets dat we kunnen doen om deze issue te escaleren?
Super! Mijn toepassing werkt in ieder geval weer.
@Brian ik ondervindt dezelfde problemen, mij is net door het netwerkteam gezegd dat dit probleem niet wordt opgelost omdat er geen ondersteuning wordt gegeven op apparatuur thuis.
voel me niet helemaal serieus genomen.

"oh je hebt internet op je 4G verbinding? dan werkt het zoals het bedoeld is, groetjes!"
Reputatie 1
@Brian wat is de status op het moment? Het is al weer dik een week geleden dat de eerste melding gedaan is.

Reageer