Beantwoord

PS4

  • 27 December 2019
  • 6 reacties
  • 582 Bekeken

Ik heb mijn PlayStation 4 aangesloten via LAN met de kabel waarmee ik normaal de tv aansluit maar hij krijgt geen IP adres toegewezen en dus heb ik geen internet via de kabel. Via wifi werkt het wel en de tv werkt dus ook via die kabel maar de PlayStation niet. 

icon

Beste antwoord door Folkert 27 December 2019, 15:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @MichielT91 

Welk modem heb je? Alleen bij de Zyxel kun je alle poorten voor internet en TV gebruiken. De Huawei en Draytek hebben gescheiden poorten, 2 voor internet en 2 voor tv.

Kom je daarmee tekort dan kun je extra poorten creëren via een Unmanaged Switch.

Groet, Folkert 

Ik heb een Huawei HG659. De kabel zit in de IPTV poort van de modem maar ik kan geen 2e kabel aansluiten op de internetpoort. Er is geen plek om die te trekken namelijk. Maar als ik jou goed begrijp kan ik ook de kabel die is aangesloten op de IPTV poort splitten naar 1 voor tv en 1 voor internet via een unmanaged switch? Dat zou bijvoorbeeld kunnen met de volgende switch?

 

https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-sg105-switch/9200000009814414?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @MichielT91 

Switch die je noemt is inderdaad geschikt. Het zit zo: er zijn 2 internet en 2 TV poorten en die zijn strikt gescheiden. Eén van de twee internet poorten kun je dus splitten via de switch naar 4 extra poorten zodat je genoeg poorten hebt voor o.a. je PS4.

Wat jij wil is wellicht 1 kabel naar een andere verdieping trekken en daar splitten? Dat is helaas niet mogelijk met de Huawei, enkel mogelijk met het nieuwere Zyxel modem. Als je dit zou willen is het een optie om de PS4 via een kabel te verbinden vanwege de snelheid en de TV via een Devolo setje via het lichtnet, de snelheid is bij TV namelijk minder kritisch.

Groet, Folkert

Als ik je goed gebruik kan ik 1 van de 4 poorten van de modem splitten naar 4 extra poorten maar enkel van hetzelfde type? Dus ik kan niet een internet TV poort splitten naar 2 TV en 2 internet poorten met de switch? 

Reputatie 7
Badge +3

Als ik je goed gebruik kan ik 1 van de 4 poorten van de modem splitten naar 4 extra poorten maar enkel van hetzelfde type? Dus ik kan niet een internet TV poort splitten naar 2 TV en 2 internet poorten met de switch? 

Klopt helemaal Michiel, enkel hetzelfde type kun je splitten, het zijn namelijk verschillende locale netwerken. Enkel met het nieuwste Zyxel modem kan dit, niet met de Huawei en Draytek.

Reputatie 7
Badge +3

Wacht even, er is nog een oplossing om ze samen te voegen en later weer te splitsen maar daar zit wel 1 maar aan namelijk dat je internet snelheid over die kabel terug gaat naar 100 Mbit.

https://www.cablers.nl/verdubbelaar

Nu is de maximale snelheid niet echt van belang bij het gamen, enkel een lage latency (ping) dus het is te proberen, duur is het niet.

 

Reageer