Beantwoord

PS4 internetsnelheid traag

  • 19 September 2019
  • 7 reacties
  • 3791 Bekeken

Hey allemaal,

Sinds vandaag heb ik internet bij T-mobile Thuis voor 750 mbit (vandaag aangesloten).

Mijn enige probleem is op dit moment:

Waarom is mijn internetsnelheid traag op mijn PS4? (download is maar 15-20 mbps)
Hoe kan ik dit oplossen?

Om een heel context uit te leggen heb ik een mooie tekening voor jullie gemaakt:



@ PS4 settings: Alles (netwerk settings) staat op default en NAT Type staat ook op OPEN.

Opmerking: Ikzelf werk als Netwerk Engineer (heb bijna mijn CCNP), dus jullie hoeven geen jip-en-janneke taal te spreken 😀
icon

Beste antwoord door Mert Cakir 22 September 2019, 13:35

Bekijk origineel

7 reacties

Kabels/poorten omgedraaid en helaas hetzelfde effect.

Ik heb mijn switch op fabrieksinstellingen gezet en opeens haal ik nu de 500-600 mbps op mijn PS4.

Dus ik heb voor de gein Flow Control aangezet op m'n PS4 poort.. Resultaat --> 120 - 130 mbps.

Blijkt dus dat de Flow Control de boosdoener is.

Hartelijk dank voor je tip! 🙂
Reputatie 4
MMM...
en als je de kabels van je pc en PS omdraait?
Poorten omdraait?

Daarnaast zou ik op de switch eens beginnen met alles zo kaal mogelijk te configureren, dus geen QoS, geen flow control, etc...
Reputatie 7
@Mert Cakir op de T50 kan je alle poorten gebruiken voor internet en tv
1e poging:. 464.9 down. 193.8 up.
2e poging:. 309.7 down. 166.8 up.
3e poging:. 295.4 down. 127.5 up.
4e poging:. 322.3 down. 125.2 up.
5e poging:. 324.3 down. 149.1 up.

Kabel terug in de switch gedaan:

18.5. 35.6
18.6. 36.9
18.6. 38.2

Je zou zeggen dat het aan mijn switch ligt, maar mijn laptop heeft gewoon razendsnel internet en die is net als de PS4 ook aangesloten op de switch 😰
Reputatie 4
Oké. Als je de PS rechtstreeks op die CAT5e aansluit. Wat doet ie dan?

of, nog beter als dat kan, rechtstreeks op het modem?
Ik heb het inderdaad een paar keer gedaan en ik pak telkens maar de 20 mbps aan. Ik begrijp dat het schattingen zijn, maar 5-10 te testen en maar 15-20 mbps halen is ook wel zeer vervelend om te gamen.

Gisteravond had ik opeens geen internetverbinding meer met de Playstation Servers terwijl voor de rest alles deed (qua internet en mijn vrienden konden overigens gewoon verder gamen en hadden er helemaal geen last van) + ik begon ook opeens te laggen tijdens het gamen.

Plus ik download maar met 2MB per seconde. Bij KPN (vorige ISP) had ik 100/100 en kon ik op de Playstation 5MB+ per seconde downloaden via de powerline.

Ik baal er nu gewoon van dat mijn internet op mijn Playstation nu gewoon te langzaam, problemen ondervindt en daar nu niets tegenop te doen is.

Dan trek je nog een kabel naar zolder toe?
Als ik het goed heb gelezen is poort 1 en 2 specifiek voor het internet en 3 en 4 alleen voor IPTV. Momenteel gebruik ik poort 1 en mijn vader poort 2, wat betekent dat de poorten al vol zijn om te kunnen internetten (wat apart is).
Reputatie 4
Heb je die test op je PS4 een paar keer gedaan?
En heb je de disclaimer eronder gelezen? (Verbindingssnelheden zijn enkel schattingen. Daadwerkerlijke snelheden kunnen variëren, etc...).

Ik heb zojuist op mijn eigen PS4 5x gemeten en 5x een verschillend resultaat gehaald. Tussen de hoogste en laagste waarde zat ruim 100Mbps (ik heb overigens een ziggo lijn).

Daarnaast vergelijk je eigenlijk een appel met een peer, want bij Ookla weet je tegen welke server je test en kun je dat ook steeds weer doen, bij de PS weet je niet tegen welke server dat je test. (iig niet dezelfde als die van Ookla)

Daarnaast test je, als ik het goed zie, een t-mobile lijn tegen een Tele2 server. Daar dat tegenwoordig één en hetzelfde bedrijf is, bestaat er ook nog de kans dat dat gekoppelde netwerken zijn en dat je dus een 'interne' snelheid meet, terwijl die servers van Sony daar zeker niet staan.

Overigens voor de gein ook mijn Xbox One even aangezet en daar die test ook 5x gedaan, wederom 5 verschillende uitkomsten, al liggen die wel dichter bij elkaar. Ze kwamen echter niet in de buurt van de snelheid van de PS, minimaal verschil van 70Mbps.

Zolang je geen problemen ondervindt, zou ik me dus niet al te druk maken.

Reageer