Beantwoord

Ps4 kan geen connectie met WiFi maken

  • 1 January 2019
  • 5 reacties
  • 2076 Bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer met mijn ps4 verbinding te maken met de wifi, echter krijg ik de foutmelding dat het ww niet juist is of dat er mogelijk geen verbinding is. Alle andere apparaten doen het wel op wifi, en als ik de ps4 aansluit met een kabel maakt deze wel verbinding.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch draadloos connectie kan maken?

Alvast bedankt!

Groet,
Camilla
icon

Beste antwoord door Pieter_B 1 January 2019, 13:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Camiltje

Eerst even de beste wensen voor 2019.

Weet niet of je dit topic al had gevonden met een soortgelijk probleem.

Had je al geprobeerd om een netwerk reset te doen op de PS4?
Wat is de afstand tussen je PS4 en je wifi router, heb je wel voldoende signaal?
@Pieter_B

Bedankt! voor jou natuurlijk ook de beste wensen.

Ik heb gister via dat topic geprobeerd, maar ik krijg het nog niet voor elkaar. (misschien ligt het ook wel aan mij)

Een netwerk reset heb ik nog niet gedaan, dus dat zal ik vanavond nog even proberen.
De afstand tussen de PS4 en de router is minder dan 1 meter, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Voorheen in mijn vorige woning deed de wifi het zonder problemen. Sinds ik ben verhuisd en een nieuw modem heb ontvangen kan de PS4 geen connectie maken met de wifi, wel met de UTP maar ik wil zo min mogelijk kabels hebben hangen.
Reputatie 7
Hoi @Camiltje,

Tof om te lezen dat je al informatie op de Community hebt gevonden en uitgeprobeerd! Ik ben erg benieuwd of het met de reset van Pieter_B is gelukt. Je kunt voor de zekerheid ook een fabrieksreset van het modem uitvoeren, zo weet je zeker dat het wachtwoord hetgeen op de witte sticker is. Let wel op dat mogelijk ook andere apparaten opnieuw verbinding moeten maken.

NB. Ik zou trouwens wel de bekabelde verbinding adviseren, zeker als de afstand zo kort is. Dan weet je zeker dat je de volle snelheid behaald - bij sommige games maakt dat nét het verschil!

Houd je ons op de hoogte? 🙂

PS4 won't connect to Wi-Fi  is a common problem. I am also facing same problem last week and got  frustrated. Then, I came to know we need to change SSID in a PlaysStation. I also applied other methods such as reset the PlayStation. 

I think you should also follow the same approach  from this article  . I am 100% ensure you will also solve your Wifi not connecting to PS4

Reputatie 7

Hi @mentor_123 ,

Thanks for sharing these tips! I believe a lot of people would benefit from these. 

Reageer