Beantwoord

R7000 + FreshTomato max 80mbps

  • 9 February 2020
  • 6 reacties
  • 432 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb een 1000/1000 abonnement bij T-Mobile. 

 

Stock firmware zorgde voor een max van 350Mbs en wilde natuurlijk het maximale halen. 

Na een tijdje door de forum gestruind te hebben besloot ik FreshTomato te flashen op de router. 

 

ML → R7000 → WiFi 5ghz PC(Asus AC68 USB) 

Alle caches geleegd voor en na de installatie. CTF aangezet. Voor de rest niets veranderd. 

Iemand enige tips/tricks ?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 February 2020, 11:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Khawtf 

1 Gbps ga je alleen bekabeld halen. Wat was de bekabelde snelheid met de T-mobile modem en met de R7000, gebruik minimaal een CAT5e internet kabel.

350 mbps is dat gemeten via 5G wifi? Dat is volgens mij niet zo slecht.

Hey @Khawtf 

1 Gbps ga je alleen bekabeld halen. Wat was de bekabelde snelheid met de T-mobile modem en met de R7000, gebruik minimaal een CAT5e internet kabel.

350 mbps is dat gemeten via 5G wifi? Dat is volgens mij niet zo slecht.

 

Met de T-mobile modem krijg ik rond de 500 mbs op de 5ghz.

Stockfirmware netgear blijft haken rond 350mbs

FreshTomato haal ik eigenlijk niets mee.

 

Ik moet de snelheid testen rechtstreeks met een UTP maar helaas heb ik dat niet liggen. Heeft FreshTomato opties om direct de snelheid te testen ?

Reputatie 7
Badge +15

@Khawtf 

Ik heb zelf weinig ervaring met de R7000 maar je hebt toch wel een UTP meegeleverd gekregen bij het installatie pakket?

Reputatie 7
Badge +4

@Khawtf 

zet je firewall uit en test dan nog eens

@Khawtf

zet je firewall uit en test dan nog eens

Firewall op de client of op de router ? Volgens mij staat die van de router niet aan 

Reputatie 7
Badge +4

van de router. er zijn meestal 2 oorzaken waardoor een router de snelheid niet kan halen. 1 firewall 2 nataccelerator. voor een firewall met deep packet inspection heb je bijvoorbeeld nogal wat rekenkracht nodig

Reageer