Beantwoord

Raadsel, al weken geen internet!

  • 30 September 2020
  • 5 reacties
  • 214 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Raadsel! Zit inmiddels 7 weken zonder internet. Het is een raadsel hoe het komt. Tot 3x toe is het internet hersteld en valt het na 1 nacht weer uit. 

 

- de eerste keer leek het probleem een netwerkkabel. Internet werkte weer, tot het de volgend ochtend weer uit was. 

- tweede keer is de modem vervangen. Internet werkt weer. Volgende ochtend weer geen internet. 

- derde keer leek het probleem in het stopcontact te zitten. Probleem verholpen, internet werkt weer. Tot de volgende ochtend. Weer geen internet…

 

Stroom eraf helpt niet, resetten helpt niet.

Ook vreemd. De lampjes op de modem branden groen (continue) behalve de wereldbol. Die is uit. 

Volgens de klantenservice zou hij rood branden als het internet het niet doet. Maar bij ons is hij dus uit. Gebeurt ook bij alle 3 de modems die we tot nu toe hebben gehad.

 

Guidion monteur is inmiddels 4x hier geweest. Elke keer lijkt het probleem verholpen, monteur gaat weg, we worden wakker, weer geen internet. Elke keer belanden we weer onderop de stapel, weer dagen of weken wachten tot we geholpen kunnen worden…

 

Ondertussen ook een monteur geweest voor het glasvezelnetwerk. Dat komt 100% binnen dus daar ligt het probleem niet. Op de converter branden alle lampjes, die lijkt ook in orde. 

 

Iemand nog ideeën??????????

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 1 October 2020, 15:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Stanne6,

Allereerst bedankt voor jouw uitgebreide verhaal, en sorry dat wij het nog niet definitief hebben opgelost. Zoals je hopelijk ook zo hebt ervaren ligt het niet aan een gebrek aan wilskracht, aangezien we er uitgebreid met de lijnbeheerder naar hebben gekeken, en er al veel monteurs over de vloer zijn geweest die werkelijk alles hebben vervangen.

Hoewel ik graag had gezien dat we ervoor konden zorgen dat je weer zorgeloos van ons internet kan genieten, begrijp ik jouw keuze om over te stappen aangezien we tot nu nog niet de boosdoener hebben gevonden. We zetten alles op alles op om het probleem snel de traceren, zodat je alsnog verbonden bent met het internet tijdens jouw laatste dagen bij ons, en hopelijk kunnen we in de toekomst meer voor je betekenen. Desondanks nog een hele fijne dag gewenst.

Hi Cal,

Bedankt voor je reactie. Gisteren hebben we voor de 4de keer het internet weten te herstellen, nadat de stekkers er een tijd uit waren geweest. Wederom na een paar uur was de complete verbinding weer weg. We weten niet waar het door komt en de monteur ook niet. Zoals je zegt is alles al vervangen, maar het probleem blijft. De monteur heeft ook geen idee. 

We waarderen de inzet van de monteur. Toch is het naar mijn idee niet terecht dat we steeds onderop de stapel belanden terwijl het probleem niet is opgelost. Telkens klantenservice bellen, lang in de wacht staan, lang op een afspraak wachten. En thuis blijven voor de monteur kost ons ook geld aangezien we zelfstandig werken. Elk niet gewerkt uur betekent geen geld in het laatje.. 

Er is ook al een elektriciën geweest om de meterkast na te kijken. Die vindt ook niets vreemds. Door over te stappen gaan we kijken of daarmee het probleem is opgelost. 

We zouden het erg waarderen als we tot het einde van de looptijd gebruik kunnen maken van unlimited data, zodat we toch thuis kunnen werken. Dan hoeven jullie ook geen moeite meer te doen door elke keer monteurs te sturen. 

Jij ook een fijne avond gewenst. 

@Stanne6 Mijn ouders hebben uiteindelijk na meer dan 2 jaar nu wel stabiel internet, er dus dus nog hoop. Hopen op fatsoenlijke compensatie kun je vergeten. Heel misschien gratis onbeperkt internet maar ook dit was bij mijn ouders een probleem. Ze hebben vele monteurs over de vloer gehad en pas toen er iemand fatsoenlijk de lijn ging meten en opeens wel een andere glasvezel kon connecten. Toen werd het wel opgelost

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stanne6, daar help ik je heel graag mee! Ik zorg ervoor dat je via een privébericht een nieuwe Unlimited voucher ontvangt, en ik zet een herinnering voor volgende week maandag in mijn agenda zodat je ook nog de laatste paar dagen bent voorzien. Desondanks nog een hele fijne week gewenst.

Goedemorgen @Ivo043, ik vind het erg jammer dat we het probleem niet sneller hebben gevonden. Erg fijn om te horen dat het in ieder geval nu is opgelost. Ik lees dat wij, *informatie weggehaald op verzoek van Ivo043*. Hopelijk weten we snel tot een goede oplossing te komen!

@Cal: Dank je wel voor het weghalen. Het probleem is technisch opgelost. Nu nog maar eens afwachten hoe de 2 klachten die hier uit voort gekomen zijn opgelost worden.

Reageer