Beantwoord

Random disconnects Huawei HG659 router

  • 14 January 2021
  • 10 reacties
  • 253 Bekeken

Al enige tijd ervaar ik problemen met mijn router. Deze ‘disconnect’ op een willekeurig moment. Dan begint het WAN lampje te knipperen, en is de router niet berijkbaar via het ip adres. Na enige tijd (30-60sec) is de router weer berijkbaar. Vervolgens duurt het nog enige tijd voordat het internet er ook weer is. Dit gedrag is heel willekeurig. Soms doet de router het prima voor 4-5 dagen. Soms gebeurd het dagelijks. Er is geen pijl op te trekken.
Als bovenstaande issue er niet is, is mijn verbinding eigenlijk prima. +/-85mbit down en +/-30mbit up. Voor de rest ook geen package losses oid.

Vorige week vrijdag is een monteur langsgekomen om hier de boel te checken. Maar natuurlijk gebeurde dit niet op het moment dat hij langs kwam.
Hij heeft vanalles gecheckt. Wat ik wel vreemd vond is dat hij, direct de router naar factory defaults had gezet, zonder eerst er in te kijken. De Conclusie: Internet snelheid is prima, het enige wat hij kon bedenken is dat wellicht de DNS van tmobile niet lekker is, dus hij had die van google er in gezet.
Ik gaf bij hem al aan dat, omdat enige tijd geleden T-mobile een groot DNS probleem had, ik dit zelf al had ingesteld, maar dit was natuurlijk niet meer te zien want hij had eerst een factory reset gedaan…

Naja monteur was dus weg gegaan en gisteren (woensdag) was het weer zo ver, zelfde gedrag. Ergens rond 15u knalde de verbinding er opeens weer uit.

Ik ben vervolgens direct gaan bellen met de klantenservice. Eerst kreeg ik een behulpzame medewerker aan de lijn. Zijn conclusie: vreemd gedrag van de router, die kan beter omgeruild worden.
Omdat ik zelf al wel eens heb gespeeld met de gedachte om over te stappen naar glasvezel, opperde ik dat het wellicht een goed moment is om over te stappen. Aangezien er voor het omruilen e.d. ook kosten verbonden zaten, vroeg ik mij af of het wellicht zou kunnen zonder installatie/aansluitkosten. Daar kon hij zelf geen antwoord op geven dus heeft hij overlegd met een sales agent e.d.
Conclusie was, hij kon het zelf niet zomaar doen, dus moest ik doorverbonden worden met een salesagent. Ook deze was opzich behulpzaam, maar er bleek geen mogelijkheid te zijn kosteloos over te gaan naar glasvezel. Naja geen man overboord, dan liever gewoon de router omruilen. Dus werd ik weer doorverbonden met de helpdesk.
Toen kreeg ik een ander iemand aan de lijn… Die heel anders dacht over het voorgaande, er was toch een monteur langs geweest die niks had geconstateerd. Omruilen kan niet zo maar, etc etc… 
Ik vond dit erg frustrerend aangezien ik inmiddels al meer dan een uur aan de telefoon was en persoon 3 mij opeens totaal niet meer serieus nam en niet tot actie wou overgaan. Ze heeft nog wel een chat bericht achter gelaten voor de eerste helpdeskmedewerker, maar ik heb totaal geen idee of er nu wat gedaan wordt of niet.
In iedergeval… ik wil graag dat mijn issue wordt opgelost…

Onderstaande is nog een screenshot van de logs. Het valt iig op dat de router zomertijd aanhoud in de logs. 2021-01-13 16:13:52 kwam mn internet weer op zoals in de logs is te zien. Dit is dus 15:13 in de tijd waarin wij leven =). Precies daarvoor zitten dus 3 regels met de ‘default datum’ 2010-01-01. Welke altijd er staan als je de router opnieuw opstart. Dit is altijd wat er staat als het internet er weer uit valt.

 

icon

Beste antwoord door Ginny 17 January 2021, 15:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Glasvezel aanvragen op naam van een partner een oplossing ?

Glasvezel aanvragen op naam van een partner een oplossing ?

Kan dat op die manier echt? :scream:  Nooit gedacht dat, dat zou kunnen.

Reputatie 6

Hoi @Erik86, het is nergens voor nodig om Glasvezel aan te vragen op naam van een partner, je kunt het gerust op jouw eigen naam doen. 

De oplevering duurt doorgaans een maand. Als je wilt upgraden naar Glasvezel, een paar belangrijke dingen: 

- Bij een upgrade naar Glasvezel, ga je een nieuw jaarcontract aan met de huidige prijzen.
- Je ontvangt nieuwe apparatuur, je huidige apparatuur dient geretourneerd te worden.
- Je ontvangt een nieuw @t-mobilethuis.nl e-mailadres 
- Je ontvangt nieuwe TV inloggegevens. 
- Je hoeft niet opnieuw aansluitkosten te betalen 
- Voor een glasvezelabonnement worden installatiekosten gerekend.
- Zodra jouw glasvezelabonnement is opgeleverd en alles werkt, kun je je DSL verbinding opzeggen. Dit kun je doen door hier een bericht te sturen. Ik zeg het abonnement dan direct voor je op, zonder opzegtermijn. Op deze manier hoef je niet zonder diensten te zitten. Je bent er wel zelf verantwoordelijk voor mij een seintje te geven wanneer ik je DSL abonnement moet beëindigen.  
 

Hoi @Erik86, het is nergens voor nodig om Glasvezel aan te vragen op naam van een partner, je kunt het gerust op jouw eigen naam doen. 

De oplevering duurt doorgaans een maand. Als je wilt upgraden naar Glasvezel, een paar belangrijke dingen: 

- Bij een upgrade naar Glasvezel, ga je een nieuw jaarcontract aan met de huidige prijzen.
- Je ontvangt nieuwe apparatuur, je huidige apparatuur dient geretourneerd te worden.
- Je ontvangt een nieuw @t-mobilethuis.nl e-mailadres 
- Je ontvangt nieuwe TV inloggegevens. 
- Je hoeft niet opnieuw aansluitkosten te betalen 
- Voor een glasvezelabonnement worden installatiekosten gerekend.
- Zodra jouw glasvezelabonnement is opgeleverd en alles werkt, kun je je DSL verbinding opzeggen. Dit kun je doen door hier een bericht te sturen. Ik zeg het abonnement dan direct voor je op, zonder opzegtermijn. Op deze manier hoef je niet zonder diensten te zitten. Je bent er wel zelf verantwoordelijk voor mij een seintje te geven wanneer ik je DSL abonnement moet beëindigen.  
 

Dit kan ik dus zelf via de site aanvragen? Hoe weet ik dan zeker dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen? Gaat dat automatisch omdat ik al een abonnement heb?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Erik86, wij zullen de korting automatisch toevoegen wanneer je een upgrade naar Glasvezel doet! 😊

Veel plezier met je nieuwe abonnement straks en als we iets kunnen doen of ergens bij kunnen helpen, geef het dan zeker aan. Een geweldig weekend toegewenst en stay safe!

Hoi @Erik86, wij zullen de korting automatisch toevoegen wanneer je een upgrade naar Glasvezel doet! 😊

Veel plezier met je nieuwe abonnement straks en als we iets kunnen doen of ergens bij kunnen helpen, geef het dan zeker aan. Een geweldig weekend toegewenst en stay safe!

Inmiddels de aanvraag gedaan en ze komen dinsdag 9 februari de aansluiting fixen.

Nu kreeg ik een 'overzicht van mn bestelling' maar daar staat wel nog de aansluit cq activatie kosten op. Wanneer wordt dit dan verrekend?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Erik86, wat tof dat je overgaat op Glasvezel! 😄 De activatiekosten zal ik direct vergoeden voor je, de helft van de installatiekosten € 37,50 betaal je nog wel voor de installatie die door Guidion verricht wordt.

Heb je het DSL-abonnement al opgezegd? 

Hoi @Erik86, wat tof dat je overgaat op Glasvezel! 😄 De activatiekosten zal ik direct vergoeden voor je, de helft van de installatiekosten € 37,50 betaal je nog wel voor de installatie die door Guidion verricht wordt.

Heb je het DSL-abonnement al opgezegd? 

Top dank je wel.

Nee dsl nog niet opgezegd, glasvezel wordt morgen tussen 4 en 6 aangesloten. Kan jij zorgen dat het daarna wordt opgezegd of kan ik dan beter daarna even posten/bellen?

Hoi @Erik86, wat tof dat je overgaat op Glasvezel! 😄 De activatiekosten zal ik direct vergoeden voor je, de helft van de installatiekosten € 37,50 betaal je nog wel voor de installatie die door Guidion verricht wordt.

Heb je het DSL-abonnement al opgezegd? 

Top dank je wel.

Nee dsl nog niet opgezegd, glasvezel wordt morgen tussen 4 en 6 aangesloten. Kan jij zorgen dat het daarna wordt opgezegd of kan ik dan beter daarna even posten/bellen?

Afspraak vandaag gaat niet door ivm het weer  guidion komt donderdag. 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de update @Erik86!

Mag ik je verzoeken om mij een berichtje te sturen wanneer Guidion alles geïnstalleerd heeft? Dan zal ik het abonnement met onmiddellijke ingang opzeggen zodat je niet onnodig voor twee abonnementen betaalt! 

Reageer