Beantwoord

Rechten bij kabelbreuk

  • 16 May 2018
  • 1 reactie
  • 1843 Bekeken

Goedemiddag forumleden,

Momenteel zit ik nu 3 weken met een gebroken glasvezelkabel, met nog geen oplossing inzicht.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met de doorlooptijd van een reparatie aan de glasvezelkabel?

Daarnaast, buiten het feit dat het natuurlijk belachelijk is dat je in 2018 nog 3 weken zonder internet kan zitten, heb ik erg veel moeite met de trage procedure van T-mobile.

Doorgelopen procedure:
di 24 april melding bij T-mobile van storing
Wordt goed geholpen en krijg omdat ik ook T-mobile als mobiele provider heb een 7 dagen internet bundel.

2 mei komt monteur Guidion langs (eerst mogelijke afspraak)
Het enige wat hij doet is de router vervangen en constantere dat inderdaad het glasvezel lampje niet brand.

7 mei na drie keer bellen met T-mobile een optie om een afspraak te maken bij Reggefiber

9 mei monteur ReggeFiber komt langs, meet de kabel door en meld dat de breuk zit op een bekende plek. Waar al meer kabels stuk zijn. Hij gaat een ticket aanmaken voor een reparatie.

Vandaag 16 mei weer gebeld met de planning van ReggeFiber en de aanvraag voor toestemming loopt nog. Zodra ze toestemming hebben wordt het ingepland.

Nu maak ik me nog niet eens druk dat, de enige vergoeding die je krijgt, je niet hoeft te betalen per dag dat er een storing is. Ook nog niet dat dit grapje mij al 2x een halve vakantiedag heeft gekost en dat ik, en mijn vrouw, al 3 weken niet thuis kunnen werken (al begint dit wel echt een probleem te worden).

Maar wat mij mateloos irriteert is 1. Waarom duurt het 2.5 week voordat het probleem geconstateerd word (kabel breuk). Dit moet veel sneller kunnen. En 2 dat ik nu nog steeds geen enkel idee heb wanneer ik de reparatie kan verwachten.

Is iemand die ervaring heeft met de doorlooptijd van zo'n kabel reparatie?

Groet,
Arjan
icon

Beste antwoord door Brian 18 May 2018, 10:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hi Arjan1234, ik kan mij goed voorstellen dat je dit zo snel mogelijk opgelost wil zien! Zo te horen wacht Reggefiber op toestemming van een derde partij om de herstelwerkzaamheden uit te mogen voeren. Als je mij via een privébericht je postcode en huisnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door wil sturen dan kijk ik graag of ik hier nog wat voor je in kan betekenen!

Reageer