Beantwoord

rode wereldbol modem na installatie

  • 1 June 2020
  • 2 reacties
  • 279 Bekeken

3 dagen geleden is een monteur langsgeweest om mijn modem en internet te installeren bij glasvezelaansluiting. Direct na installatie brandde een rood lampje bij de wereldbol. Tussen neus en lippen door mompelde de monteur dat het binnen 48 uur zou werken en voor ik het wist was hij weg. Nu 72 uur later heb ik nog steeds geen internet. Zou er weer een monteur langs kunnen komen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 June 2020, 14:28

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @martinek 

Betreft het een 100 Mbit aansluiting via het KPN netwerk? Dan wordt er denk ik een ticket aangemaakt voor een KPN monteur om te kijken in de wijkcentrale of alles goed is, dit kan wel een aantal dagen duren. Vooral nu met het weekend en Pinksteren kan er wat vertraging zijn.

Heb je een 1000 Mbit aansluiting via het T-mobile netwerk? Dan kunnen ze dit zelf nakijken.

Probeer zelf eens de zwarte mediaconverter voor enkele minuten stroomloos te laten, misschien dat het helpt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @martinek, welkom op de Community! 😄 Goed dat je het aangeeft, we zoeken en denken met je mee naar een oplossing. 

Heb je de tip van @Waqqas al geprobeerd? Vaak helpt het resetten van de Media Converter - dit is het zwartgrijze doosje dat tussen het FTU (Glasvezelaansluitpunt) en het modem hangt.

Ik heb even één van mijn voorbeelden uit een ander topic opgetrommeld zodat voor jou gelijk overzichtelijk is wat we precies bedoelen met de Media Converter:

Kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png

Geen zorgen! We stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp om jouw verbinding weer 100% te krijgen.

Zou je me gelijk je volledige adres (postcode + huisnummer), geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht kunnen toesturen, alsjeblieft? Dan controleer ik hoe ik je nog beter kan helpen! 💪😎

Reageer