Beantwoord

rood wereldbol, kpn monteur geweest

  • 21 August 2020
  • 6 reacties
  • 321 Bekeken

Hoi allemaal,

Er is net een KPN monteur geweest en hij heeft mijn connectie hersteld, er was iets niet goed in de centrale. Hij kreeg echter internet niet aan de praat omdat de wereldbol rood blijft. Er was eerder ook een monteur van T-Mobile langsgekomen, volgens hem was er niets mis met de modem. Ik heb al een volle reset gedaan, niets werkt. Lijn blijft nu wel stabiel, dat is opgelost door KPN dus, maar geen internet.

Chat hulp lijkt helaas niet te werken en door de klantenservice kom ik niet.

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 August 2020, 12:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @murat1985 

Indien je glasvezel hebt branden alle lampjes op de zwarte mediaconverter?

Indien DSL is het modem aangesloten op het ISRA waar ook de KPN kabel binnen komt?

@Waqqas ik heb dsl en het aansluitpunt is ook gelijk vervangen door de monteur. Hij heeft alle metingen gedaan, lijn geeft een stabiele 110mbit door. Alleen blijft de wereldbol dus rood branden. Hiervoor kwam er trouwens helemaal geen signaal binnen, nu blijft het wan lampje groen branden.

Reputatie 7
Badge +15

@murat1985 

Je gebruikt de meegeleverde DSL kabel? En de modem zit dan direct op een ISRA type 2? 2de van links.

Met volle reset bedoel je een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

@Waqqas sorry voor de onduidelijkheid. Ik ben zelf niet thuis, mijn echtgenote zonder enig technisch begrip wel :) ik heb de monteur aan de telefoon gesproken, er klopte iets niet in de centrale en hij heeft gelijk thuis onze aansluitpunt vervangen. Kwartier lang metingen gedaan, alles werkt prima.

Maar nu hoor ik van mijn echtgenote dat het lichtje op groen is gesprongen. Geen idee of er ook internet is, maar ik neem aan van wel. Ze kan geen verbinding met wifi maken omdat alle instellingen weg zijn ivm reset. Misschien kan een tmobile medewerker doormeten of mijn modem het gewoon normaal doet? Anders zal ik vanavond zelf wel kijken. 

Bedankt voor je input in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +15

@murat1985 

Goed dat het werkt, als alle lampjes branden dan zou er geen probleem moeten zijn.

Na een reset zijn de WiFi gegevens gelijk aan de SSID en wachtwoord op de sticker achter de modem. Verbinden zou geen probleem moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @murat1985,

Zoals je gisteravond bij thuiskomst zal hebben gemerkt werkt het internet nu als een engeltje. :wink: Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, geef het gerust aan. Voor nu nog veel plezier met ons internet gewenst!

​​​@Waqqas zoals gewoonlijk weer erg bedankt voor de hulp! :smile:  

Fijn weekend nog heren.

Reageer