Beantwoord

Router aansluiten om wiFi te versterken

  • 12 August 2018
  • 2 reacties
  • 1834 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allen,

Enige tijd heb ik T-mobile thuis. Bekabeld internet is in orde alleen haalt het modem helaas niet alle ruimtes betreft WiFi. Nu heb ik nog een ASUS Wireless-N750 router liggen en ben ik van plan een Ubiquiti-Networks-Unifi-UAP-AC-LITE aan te schaffen die ik graag zou willen gebruiken om het signaal op de etages te vergroten.

Helaas ben ik zelf niet direct technisch onderlegd en ben dan ook benieuwd of het überhaupt mogelijk is om deze aan het modem van T-mobile te hangen. Hebben jullie en stappenplan/handleiding gebruikerstips o.i.d. wat mij op weg kan helpen. Ik begrijp dat T-mobile niet elk apparaat kan ondersteunen daarom ben ik vooral benieuwd naar ervaring van andere T-mobile thuis gebruikers.

Groet,
Niels
icon

Beste antwoord door Pieter_B 12 August 2018, 20:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @Marleybob Niels,

Denk dat voor een niet technisch persoon is het T-Mobile modem met een DMZ naar je ASUS.
DMZ verwijst dan naar je eigen ASUS modem.

Weet niet welk type modem je hebt, het DSL- of het glasvezel modem.

Het principe is hetzelfde, sluit je eigen modem aan op het modem van T-Mobile (poort 1 of 2).
De UTP kabel zit dan tussen poort 1 of 2 en jouw ASUS WAM aansluiting aangesloten.

Log nu in op het T-Mobile modem en ga daar opzoek naar een DMZ functionaliteit en maak deze aktief en laat die naar jouw ASUS sturen.
Hierdoor staat je ASUS in de DMZ zone, en dus eigenlijk zonder tussenkomst en beprkingen van het T-Mobile modem.

Hopelijk heb je een beetje een idee gekregen, maar ik kan al zeggen .. het is inderdaad wel degelijk mogelijk.
Reputatie 4
Hi @Marleybob,

Goede vraag die je stelt, samen komen we vast tot een oplossing! Inderdaad zoals @Pieter_B aangeeft, is het wel mogelijk. Echter wil ik, voordat je zelf tijd en geld in een versterker gaat stoppen, natuurlijk toch kijken naar wat wij voor je zouden kunnen betekenen. Als klant van T-Mobile Thuis kun je namelijk gebruik maken van onze Wifi service.

Wij voeren altijd eerst vanaf een afstand een aantal stappen uit, om zo te proberen het Wifi signaal te verbeteren. Deze stappen kun je overigens ook zelf gemakkelijk uitvoeren! Vaak is dit al de oplossing, maar mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen wij altijd kosteloos een monteur jouw kant op sturen, die de verbinding eens even haarfijn gaat nakijken. Mocht hij op locatie constateren dat dit nodig is, zal hij kosteloos een Wifi versterker voor je plaatsen. Dit is dus wellicht voor jou zeker iets om naar te kijken!

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan weet je ons natuurlijk te vinden! 😉

Reageer