Beantwoord

Router functie Draytek Vigor 2132F uitschakelen

  • 12 January 2020
  • 2 reacties
  • 747 Bekeken

Goede dag,

 

In mijn vorige woning had ik met T Mobile (telefonisch) de router functie laten uitschakelen van onze draytek modem en vervolgens kon ik mijn eigen Linksys plaatsen en laten functioneren als Router. Nu wil ik de Linksys als kado geven aan mijn ouders en ook zij hebben dezelfde draytek hangen. Net telefonisch contact gehad met t mobile, echter doen ze dit niet meer telefonisch en moet ik het via de forum opvragen hoe we de router functionaliteit kunnen uitzetten en dat ik me eigen router kan plaatsen. Bij deze, help :)

icon

Beste antwoord door agentx 12 January 2020, 20:04

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5

Je kunt gewoon een router gebruiken natuurlijk of bedoel je dat ook het modem gedeelte overgenomen wordt?

 

Let even op de DHCP instellingen van je routers, dat ze niet conflicteren met de modem/router.

 

 

EDIT: je kunt de DHCP van de Draytek, in mijn geval (Vigor2132), uitzetten onder; 

LAN → General Setup, kies hier bij ‘LAN 1’ voor de ‘Details Page’ knop.

Je kunt gewoon een router gebruiken natuurlijk of bedoel je dat ook het modem gedeelte overgenomen wordt?

 

Let even op de DHCP instellingen van je routers, dat ze niet conflicteren met de modem/router.

 

 

EDIT: je kunt de DHCP van de Draytek, in mijn geval (Vigor2132), uitzetten onder; 

LAN → General Setup, kies hier bij ‘LAN 1’ voor de ‘Details Page’ knop.

Hoi,

 

Bedankt voor je reactie. Nee hoor, het gaat echt alleen om router functie (dhcp).

Thanks. ik ga vanavond even proberen.

Reageer