Beantwoord

Router werkt niet met iOS producten?


Hoi,

Mijn twee apple apparaten maken wel verbinding met het wifi-netwerk, maar vervolgens laden er geen webpagina’s of kan ik geen appjes versturen. Er blijft dan bijv. staan ‘wachten op netwerk’. Vanmiddag al met Apple gebeld maar het lijkt niet aan de apparaten zelf te liggen. Op mijn andere apparaten thuis (geen apple) ben ik wel normaal verbonden met mijn netwerk. Vanochtend ook al de bandbreedte gecheckt, maar ook dat is in orde. Router heb ik al keer uit de stekker gehaald, gereset e.d.

Het probleem wat overblijft is volgens Apple dat mijn router niet werkt met deze apple-producten/ios.

Kan dit? Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 24 March 2020, 14:08

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @JanFol 

Welke modem heb je en zijn 2,4 Ghz en 5 GHz samen 1 netwerk of apart?

Over welke 2 Apple apparaten gaat het? Alle andere apparaten kunnen wel gewoon verbinding maken met wifi?

Misschien de netwerk instellingen eens herstellen op de Apple apparaten die niet verbinden?

netwerkinstellingen herstellen op apple heb ik al gedaan

 

het gaat op een ipad 2019 en een iphone 11 pro

Reputatie 7
Badge +15

Het zou normaal gewoon moeten werken.

Welke modem heb je? Als je 1 mesh netwerk hebt probeer dan in je modem interface de 2 netwerken 2,4 GHz en 5 GHz te scheiden. Kijk vervolgens of het lukt op 1 van de netwerken.

Een fabrieks reset zou je ook nog kunnen doen door het reset knopje achterop je modem voor 10 seconden met een dun voorwerp indrukken.

Een draytrek en een sitecom, ik begrijp niet hoe ik weet of ik twee netwerken heb en hoe ik dat moet scheiden?

fabrieksreset heeft ook niet gebaat

Reputatie 7
Badge +15

De Draytek heeft maar 1 netwerk volgens mij. Verbind je met de wifi van de sitecom of Draytek?

Indien sitecom probeer dan eens de wifi van de Draytek of sitecom.

beide geprobeerd, beide werken niet

Iemand alstublieft? 

Reputatie 7
Badge +3

@JanFol Wat is de Sitecom voor apparaat? Hoe staat het ingesteld? Maken de iPhone en iPad wel verbinding met andere Wifi netwerken?

Ja wel met andere netwerken.

Volgens mij komt het door de Draytek router deze verbind niet met IOS apparaten.

Draytek heeft hiervoor een app waarmee een VPN kunt maken om het probleem te verhelpen. Alleen dit is niet geschikt voor het serienummer van mijn Draytek (2132f series)

Reputatie 7
Badge +2

Hallo JanFol,

De enige oplossing is volgens mij een externe access point bedraad aan een internetpoort van de Draytek koppelen. Ik weet niet of de genoemde "Sitecom" een router is die als a.p. fungeert?

Mvg. Marcel

Hoe kan ik weten of de sitecom als acces point fungeert?

Dank voor de reactie

Reputatie 7
Badge +2

Het gaat er om of de sitecom router geen conflict geeft met de Draytek. Als deze in een andere ip range werkt is het geen probleem. Om het zeker te weten kan je inoggen op de sitecom en de instellingen bekijken. (Dhcp uit is voldoende, a.p. mode is mooi als dat in te stellen is)

Kan je met de Apple apparatuur wel verbinden met de wifi van de sitecom?

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb hier ook de combinatie van een Draytek met de een Sitecom (AC 750)  omdat ik gewoon van simpel denken hou heb ik deze als volgt verbonden; De Draytek hangt in de meterkast van daar uit gaat een stuk UTP snoer naar de Sitecom die elders hangt de utp kabel heb ik in poort 1 van de Draytek geplugd en vervolgens in de blauwe wan van de Sitecom.

Om boven als een van de kinderen komt betere wifi te hebben heb ik een oudere Sitecom (300N?) daar neer gehangen en verbonden met de Sitecom beneden ook weer simpel utp in de Sitcom beneden en in de WAN boven.

De kinderen hebben Iphones ik zelf ook en laptop(s) heb ik verbonden met de router welke het beste resultaat geven de Draytek word weinig gebruikt, in principe zijn er 4 netwerken om uit te kiezen nl 1x 5.0 Ghz   en 3x 2,4Ghz,

Reageer