Beantwoord

schandalig

  • 23 October 2020
  • 2 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 2

Spijt spijt en nog eens spijt. Ik heb denk ik tot nu 3 joysticks tegen de muur gebonjourd puur door het slechte wifi bereik, heb enorme spijt dat ik in zee ben gegaan met tmobile. Ik word er schijt ziek van hen tig keer contact gehad en elke keer maar krijg ik het antwoord haal je stekker eruit of verander je wifi kanaal, ik schrijf dit allemaal uit pure frustratie omdat ik schandalif wifi bereik heb.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 October 2020, 10:17

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Ook goedemorgen @kamil40 

Fijn dat je ons deelgenoot maakt van het feit dat je inmiddels 3 joysticks tegen de muur gegooid hebt.

Is daar een kampioenschap voor of is het alleen maar gedaan om het Guinness Book of Recods te halen?

O ja, over je wifi, wat moet het T-mobile forum ermee. Er worden op de T-mobile website diverse tips gegeven.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kamil40, welkom op de Community!

Op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.
Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is of wegvalt, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Zou je een foto kunnen maken van hoe het Zyxel modem momenteel bevestigd is en die in dit topic willen plaatsen, alsjeblieft?

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid.
Controleer ook of het modem en de versterker vrij geplaatst zijn zonder obstakels er omheen.- Een Wifi modem onder of achter de bank verstoppen oogt opgeruimd maar dempt veel Wifi signaal.
- Heb je het modem in de meterkast gezet? Controleer dan of er niets in de weg staat zoals een gas- of watermeter, schoonmaakspullen etc.
- Het modem een halve meter verplaatsen kan in bepaalde situaties al veel verschil maken.
Ideaal gezien, wordt het modem zo ver mogelijk bij de vloer vandaan geplaatst.

Indien het met bovenstaande tips nog niet lukt, neem dan een kijkje in het topic dat @yalerta aanstipt. Het gaat je vast lukken, je mag natuurlijk altijd weer om hulp vragen. Daar is de Community voor bedoeld! 

Reageer