Schandalige service

  • 15 September 2017
  • 6 reacties
  • 746 Bekeken

Afgelopen zaterdag na alle klussen in en rondom ons nieuw huis, restte nog het aansluiten van T-Mobile en daarna lekker de bank op om even bij te komen van alle inspanningen. Dat genieten was maar van korte duur. De volgende ochtend was er geen verbinding meer, of ja 1 mbps downloadsnelheid.. in eerste instantie ervan uitgegaan dat het iets was in ons nieuwe huis hebben we zelf naar mogelijke oplossingen gezocht, maar helaas. Afgelopen maandag maar eens gebeld en er werd een monteur naar ons gestuurd. Deze is gisteren, zoals afgesproken hier geweest. Hij heeft gekeken naar de verbinding, maar kwam net zo ver als ons. Hij heeft de ISRA vervangen door een kastje dat bijgeleverd was in de dozen van T-Mobile en een ander modem geprobeerd. Helaas, weer geen succes. Toch liet hij ons in goede hoop achter, want hij zette het door naar KPN en diezelfde dag kregen we Meneer KPN op bezoek. Hij vloekte eerst wat op de verwijderde ISRA, maar ging daarna aan de slag met onze lijn. Uiteindelijk na een aantal handelingen en metingen, oordeelde hij dat het probleem in de wijkkast zou kunnen liggen. Met zijn twintig jaar aan ervaring kwam meneer na een half uur bij ons terug met de mededeling dat de poort waarop wij aangesloten zijn, defect was. Zodoende heeft hij ons op een andere poort gezet. Tevens stelde hij ons gerust met de boodschap, dat het ontregelen van een nieuwe poort 2 a 3 uren zou gaan duren en dat we dezelfde avond dus nog internetverbinding zouden hebben. Om 21.45 nog steeds niks, dus maar eens gaan bellen met KPN. Zij konden niks omdat we geen klant van hen zijn en dus maar Tmobile bellen. Ook zij lieten weten weinig anders te kunnen, dan een ticket aan te maken voor de Technische Dienst. Afgesproken dat we morgenochtend (vandaag) gebeld zouden worden door T-mobile betreft de voortgang. Echter om 10.10 nog niets vernomen en

This topic has been closed for comments

6 reacties

Zelf maar weer eens gaab bellen. Eerst met Mama, die hing ons meteen in de wacht, daarna met Faranza, wederom een half uur in de wacht, wel heel aardig dame. Zij deelde ons mede dat KPN er vandaag mee aan de slag zou gaan en dat we dus nog even moesten wachten helaas. Dit gedaan tot 14.45 en maar weer gebeld, dit keer met Hans. Hij zei dat we niks anders kunnen doen dan wachten op KPN want T-mobile kan ook niet meer dan dat. Tevens zit met al dat gewacht onze bedenktijd er nu op en zitten we vast aan een boeteregeling, aldus Hans. Erg triest hoe wij zijn geholpen tot nu toe. We houden nog even geduld en we moeten wel, aangezien we met de rug tegen de muur staan... zucht!
Reputatie 7
Hallo Sjoerd,

Vervelend dat het allemaal tegen zit.
De bedenktijd van 14 Dagen is al over voor je het modem kan aansluiten. Het is in nederland zo geregeld dat je 14 dagen bedenktijd heb. voor Diensten zoals telefoon en internet gebeurd er de eerste 14 dagen niets omdat je dan nog het recht heb om het te stoppen. hierna word de aanvraag door gezet. word de lijn aangevraagd bij KPN (Zij zijn verantwoordelijk voor de kabels in de grond en de wijkkast) Je krijgt een modem binnen met activatie datum. vanaf die datum zou je verbinding moeten werken. Mocht er een probleem zijn met de verbinding dan zal er een Guidion monteur langs komen om alles binnenshuis uit te sluiten en te testen met een ander modem. als het probleem dan nog niet is opgelost dan neemt deze contact op met T-Mobile om KPN aan te sturen.
Je kan zelf niet contact opnemen met KPN omdat je klant bent bij T-Mobile. Doorgaans duurt dit niet langer dan 5 dagen. Helaas willen sommige mensen wel eens een te optimistische verwachting scheppen door te zeggen dat het binnen x uren is opgelost. dit is niet netjes en schept een verwachting. je kan naar mijn idee beter zeggen dat het 5 dagen kan duren en het probleem binnen 3 uur oplossen dan andersom.
Er is een week geleden een t-mobile monteur in huis geweest die alles in huis heeft gecontroleerd en vervolgens een KPN monteur heeft ingeschakeld omdat het probleem buitenshuis lag. Deze KPN monteur heeft geconstateerd dat wij op een defecte poort zaten in de wijkkast. Hij heeft ons op een andere poort gezet en ons medegedeeld dat het inregelen daarvan 2 a 3 uurtjes duurt. Intussen zijn wij, morgen, een week verder en hebben wij nog niks!!!
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telecom/voorbeeldbrief-aanmaning-nakoming-overeenkomst-tv-telefonie-internet
Als tmobile niet binnen korte termijn het probleem niet oplost, kan je je overeenkomst met tmobile zonder boete ontbinden. Tmobile kan zich niet achter de kpn verschuilen, want je bent een overeenkomst aangegaan met tmobile en niet met kpn.
Reputatie 7
Hi Sjoerd, dat is geen lekkere binnenkomer zo! Hopelijk is het verder allemaal gelukt met de verhuizing 🙂 Ik kijk graag voor je hoe het er nu voor staat met je internetaansluiting. Zou je mij hiervoor even een privébericht willen sturen met je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Je kan een privébericht sturen door te klikken op je profiel en daar te kiezen voor privébericht, Ik zit voor je klaar!
Reputatie 3
Als het allemaal niet lukt kun je echt van je contract af zonder boete of zoiets. Er is namelijk geen contract tot stand gekomen. Dat komt pas tot stand als er ook daadwerkelijk een dienst (of product) geleverd wordt. Zodra dat gebeurt is er een koopovereenkomst. Maar als de dienst niet geleverd wordt, of als een product wel geleverd wordt maar binnen een half jaar kapot gaat, is er in feite niets geleverd. En dan is er ook geen koopovereenkomst waar je je aan zou moeten houden.

Maar ik zou wel even tijd geven aan t-mobile om het te regelen.