Beantwoord

Sinds dinsdag 29-10 1Gb/s aangevraagd

  • 4 November 2019
  • 12 reacties
  • 410 Bekeken

Sinds 29-10 heb ik voor mijn T-Mobile Thuis pakket 1Gb/s aangevraagd. Het betreft een wijziging in de online account. Meerdere bevestigings e-mails ontvangen dat het is gewijzigd. Helaas zie ik dit niet terug in mijn bekabelde internetverbinding. Had hiervoor 750Mb/s. Hoelang duurt het gemiddeld voordat deze wijziging ook in de praktijk merkbaar is?

 

P.S. Alles zit bekabeld aangesloten aan 1 pc en zowel speedtest van T-Mobile als van speedtest.net geven maximaal 780Mb/s aan, dit was ook al tijdens het gebruik van de 750 snelheid.

icon

Beste antwoord door Brian 20 November 2019, 17:01

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6

Hier was het zo geregeld. Kreeg of een sms of een mail, geen idee eigenlijk.

 

Gebruik je een eigen router of gebruik je de apparatuur van T-Mobile? En erachter misschien een eigen router?

Heb je je modem/mediaconverter/router als een van het stroom gehaald?

Hier was het zo geregeld. Kreeg of een sms of een mail, geen idee eigenlijk.

 

Gebruik je een eigen router of gebruik je de apparatuur van T-Mobile? En erachter misschien een eigen router?

Heb je je modem/mediaconverter/router als een van het stroom gehaald?

Eigen router uiteraard, dat wit roze apparaat is prut helaas en werkt niet goed voor werken op afstand. Alles al gedaan zoals je aangeeft. Helaas pindakaas. Maar goed, pakket is toch weer goedkoper. Contract loopt over 3 maandjes af, kan zo weer overstappen anders.

Ik gok dat T-Mobile dit topic zelf niet controleert, snelheid is nog steeds 750Mbit/sec. Modem/router reset en complete herinstall is al gedaan, lost niks op. Eind van de maand maar eens kijken naar een nieuwe provider die ook 1Gbit/sec biedt voor een scherpe prijs. Toch jammer.

Reputatie 4
Badge

Hoi @Rayver86,

 

Sorry voor mijn late reactie! Als je voor meer snelheid hebt gekozen dan is het ook fijn dat je hiervan kan gaan genieten natuurlijk. Ik wil graag even met je meekijken, maar er zijn bij ons nog geen gegevens van je bekend. Wil je in je profiel even je Thuis klantnummer toevoegen óf wil je mij even een privébericht sturen met je klantnummer, volledig adres en geboortedatum? Dan kan ik je helpen. Thanks! 

Hoi@Rayver86,

 

Sorry voor mijn late reactie! Als je voor meer snelheid hebt gekozen dan is het ook fijn dat je hiervan kan gaan genieten natuurlijk. Ik wil graag even met je meekijken, maar er zijn bij ons nog geen gegevens van je bekend. Wil je in je profiel even je Thuis klantnummer toevoegen óf wil je mij even een privébericht sturen met je klantnummer, volledig adres en geboortedatum? Dan kan ik je helpen. Thanks! 

Yes, hij staat nu in mijn profiel. Wist niet dat dit kon. Thnx!

Reputatie 4
Badge

Hoi @Rayver86,

 

Yes ik zie het, dankjewel! Wil je voor mij eens een speedtest doen via het bekabelde internet? Het is belangrijk dat je de speedtest enkel doet op je laptop óf vaste computer en via de desktop app van https://www.speedtest.net/nl. Wil je de speedtest eens uitvoeren en wil je hier dan een screenshot delen van het resultaat? Ik ben benieuwd! 

Hoi@Rayver86,

 

Yes ik zie het, dankjewel! Wil je voor mij eens een speedtest doen via het bekabelde internet? Het is belangrijk dat je de speedtest enkel doet op je laptop óf vaste computer en via de desktop app van https://www.speedtest.net/nl. Wil je de speedtest eens uitvoeren en wil je hier dan een screenshot delen van het resultaat? Ik ben benieuwd! 

Sure!

Getest op 2 desktop systemen, beide met 1Gb lan verbinding.

Reputatie 7

Hey @Rayver86, bedankt voor de resultaten! Ik heb even met je meegekeken aan onze kant en zo te zien heb je een eigen modem aangesloten, klopt dat? De binnenkomende verbinding ziet er in ieder geval prima uit, de demping is goed en ik zie geen errors op de lijn. Met andere woorden, de volledige snelheid komt binnen. Dus het gaat dan ergens vanuit de modem mis. Maak je toevallig gebruiken van een router of switch achter de modem? Vaak is dit de oorzaak dat er wat verlies optreedt. Als je mij van wat meer informatie kan voorzien dan denk ik graag met je mee!

Reputatie 6

Welke router gebruik je? Het zou kunnen dat je wan to lan throughput niet voldoende is.

Gebruik inderdaad mijn eigen router en is zo ingesteld zoals ergens hier op het forum te vinden was. Asus RT-AC66U. Heb wel een (managed) switch er nog tussen hangen, de ZyXel GS1900-8HP v1. Die haal ik er morgen tussenuit en vervang ik voor een TP-Link TL-SG105 Gigabit switch (unmanaged). Hopelijk lost dat de problemen op.

Een ander vraagje, wat is de reden dat de toegankelijkheid van de Huawei modem beperkt is, voor bijvoorbeeld het draaien van een eigen server? Dit heeft mij doen besluiten mijn eigen router in te zetten nl.

Reputatie 7
Badge +16

@Rayver86 Heeft het weghalen van de managed switch geholpen?

@Rayver86 Heeft het weghalen van de managed switch geholpen?

Yes, ik behaal nu een snelheid van 930Mbit. Is mijn inziens voldoende! Topic mag op slot.

Reageer